Call of Duty: Infinite Warfare delar spelare med Steam och Windows Store

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Infinite Warfare delar spelare med Steam och Windows Store

Senaste inlagan i serien Call of Duty finns på både Steam och via Windows Store. Haken är att de båda versionerna håller isär respektive spelarbas.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken dynga, ser inga som helst fördelar med detta strunt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem

Ja här verkar användarupplevelsen inte riktigt ha stått i centrum...
Låter som ett bra tillfälle att undvika Microsofts butik.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Mer regions- och platforms- blockader tack! *Ironi*

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Herregud vilken sörja om det fortsätter såhär...

Det lär ju inte vara Microsoft Store som går vinnande ur striden iaf, så undrar vad Microsoft håller på med.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Va i helv*** är detta, hur kan man ens göra så....

Jag ger dem 2 månaders tid förrän det kommer en uppdatering som ändrar på detta pga. överväldigad klagomål.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Att utvecklarna ens går med på detta, är ju enbart bakåtsträvande och ger mindre mangfåld i spelet och det kommer slutligen göra att färre spelar det.

Visa signatur

White Heart i5-6600k@4.8ghz 1.325v ~ EVGA 780TI SC+ @ 1304mhz ~ 2x8 gb Corsair 2166mhz ~ Samsung 840 240gb ~ Crossover 2795 QHD 1440p 120hz

3D-Mania i7-6700k@5.0ghz 1.396 ~ EVGA 1080 FTW @ 2189/11500 ~ 4x4 Corsair Dominator Platinum 3800 mhz ~ Samsung 850 Pro 512gb ~ Acer Predator x34a, 3440x1440 100hz

Permalänk
Medlem

Brukar vara rätt få spelare på PC redan efter ett par månader så det kommer nog bli svårt för folk som spelar via Windows Store att ens hitta en full lobby efter ett tag. Dumt att dela upp spelarna på det sättet.

Peaken på Steam nu är 14500. Undrar hur det ser ut på WS, 500?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Underhållande utveckling såhär på betryggande avstånd. En tröst kan vara att enspelarläget förmodligen är underhållande i vilket fall. Ho ho.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Inte bra men så här får det väl bli på en öppen plattform som PCn. Kan WS o Steam få sina servrar att snacka med varandra så hade det varit jättebra om de kunnat ordna det, fast jag misstänker att båda har för mycket prestige o vägrar ge med sig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant vems fel det är.. Valve, Microsoft eller utvecklarna..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hjärnsläpp.
Hur är det med andra plattformar?
Finns det spel som finns på origin, steam, uplay osv som kan mötas? Eller är det bara exclusiviteter?
Minns när bf1942 "återlanserades" på origin var det inte kompatibelt med original bf1942

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av aholman:

Skulle vara intressant vems fel det är.. Valve, Microsoft eller utvecklarna..

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle säga ingen utav dom utan utgivaren (Activision).

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Enligt Microsoft har de inget med detta att göra.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Är det ens någon som spelar skiten på pc?

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Ja, precis det PC spelare som redan har minst aktiva spelare på de flesta MP spel i jämförelse med konsoler behöver.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
99:e percentilen

Konsolspel på PC – förväntat resultat.

Skrivet av Molotov:

Hjärnsläpp.
Hur är det med andra plattformar?
Finns det spel som finns på origin, steam, uplay osv som kan mötas? Eller är det bara exclusiviteter?
Minns när bf1942 "återlanserades" på origin var det inte kompatibelt med original bf1942

Inte riktigt samma sak förstås, men Worms: Armageddon fungerar felfritt mellan Steam och skiva.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

är ju rent anmärkningsvärt inte nog med den lilla basen av spelare som finns på pc kommer detta bara göra så att det dör ut fortare... detta med dlc är nog för att splittra spelarna ...år 2016 trodde ja mig inte detta skulle funka... hoppas det kommer nån lösning med cross-plattform annars dör ju spelen ut multiplayer mässigt efter en kvart... crysis ville ja spela häromdagen 71 spelare online :S

edit: någon som vill vara med o gissa när första gången ett cod eller bf inte kommer på pc? ´det borde ses över violka gamemodes som finns på pc , det funkar ej att ha det samma som konsol

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Entusiast

Jag känner mig lite dum men... vem om någon tjänar något på detta? Jag försöker verkligen få poletten att trilla ner men den gör inte det i det här fallet.
Jag ser bara missöde för alla parter, konsumenter/Microsoft/Activision och Infinity Ward.

Är det helt enkelt en teknisk hake med Windows Store?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Jag känner mig lite dum men... vem om någon tjänar något på detta? Jag försöker verkligen få poletten att trilla ner men den gör inte det i det här fallet.
Jag ser bara missöde för alla parter, konsumenter/Microsoft/Activision och Infinity Ward.

Är det helt enkelt en teknisk hake med Windows Store?

Kan det inte vara så enkelt som att Microsoft inte vill dela något med Valve? Tänker på hur det går med Sony och Microsoft med crossplatform. Frågan är mer varför det är på både Windows Store och Steam.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Antalet personer som spelar multiplayer MW remastered på Microsoft Store versionen : https://www.reddit.com/r/gaming/comments/5b4zhz/little_bro_bo...

Permalänk
Inaktiv

Microsoft...ett sådant sorgligt parti dynga som inte lärde sig det minsta från GFWL-katastrofen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom kommer ju självklart åtgärda detta. Vi vinner oftast, vi ville ha Quantum Break på Steam och det fick vi.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Årets skämt. Hur jävla inkompetenta får man vara...

Kommer väl åtgärdas snart, men herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Dom kommer ju självklart åtgärda detta. Vi vinner oftast, vi ville ha Quantum Break på Steam och det fick vi.

Fast Steam version måste väl varit på G tidigare? Inte kan dom väl släppt DX12 versionen och gjort en DX11 version för Steam bara sådär för att folk ville..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Skulle säga ingen utav dom utan utgivaren (Activision).

Undrade just, så verkar som vanligt. Det är hippt att kasta bajs på microsoft

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Microsoft...ett sådant sorgligt parti dynga som inte lärde sig det minsta från GFWL-katastrofen.

Skickades från m.sweclockers.com

Microsoft sa det är inte deras fel. Jag tror det är Activision som bestämde det.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Microsoft...ett sådant sorgligt parti dynga som inte lärde sig det minsta från GFWL-katastrofen.

Skickades från m.sweclockers.com

Lägger skiten på Microsoft direkt, bra där.

Om det var upp till Microsoft så vore det ingen begränsning vem man skulle spela med, PC, Xbox eller PS4. De har försökt (o lyckats lite) med cross-network play.

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt, och ännu mer tråkigt om det är så att det inte informeras om detta innan köp

Permalänk
Medlem

Vet inte vad ni pratar om, jag och de fyra andra som köpte spelet på Windows Store har det hur kul som helst.

Lol, Servrarna på Windows versionen kommer att vara döda om en vecka.
Microsoft måste verkligen ha en check lista på alla fel man kan tänkas göra när man startar en "webshop för spel" och följer den slaviskt, börjar nästan bli komiskt hur jävla inkompetenta microsoft är.