Permalänk
Medlem

Vattenkylning

Tjo! Köpte mig en vattenkylare till processorn igår och undrar nu vart man ska sätta de tre sladdarna. Det är två till fläktarna och en till själva kylaren som sitter på processorn. Ska man sätta fläktarna på de svarta fan-pinsen och kylaren på den vita CPU eller kvittar det?

Permalänk

@VonLuft: Försöker inte vara otrevlig eller ngt men hur svårt är det att gå till https://www.youtube.com och söka how to attach my watercooling (och sen modell på vattenkylningen)

Permalänk
Medlem

@Halloweenharen: Gjort det men ingen som visar vilken fläkt pin ( eller väldigt svårt att se ) vilken han sätter fläkt o vattenpumpen i.

Permalänk

va det inga instruktioner med?

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk

@VonLuft: Men kolla hur man sätter fast en annan kylare då, kanske är samma, vilken modell är det så ska jag se om jag kan hitta det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ARAGON_GVD:

va det inga instruktioner med?

Skrivet av Halloweenharen:

@VonLuft: Men kolla hur man sätter fast en annan kylare då, kanske är samma, vilken modell är det så ska jag se om jag kan hitta det

Vet hur man sätter fast den, frågan var om man sätter pumpen på den vita CPU fläkt pinnen eller en vanlig svart fläkt pin eller om det inte spelade någon roll. Men jag testade och det verkar funka.