Permalänk
Medlem

Nätverksdelning med iphone funkar ej

Hallå där!

Suttit och kollat på detta problem men har svårt att förstå varför det inte fungerar. Försöker dela mobilt internet med iphone till datorn(med USB) men nätverket som kommer upp identifierar bara eller/och hittar iphonen men jag får ingen kontakt med internet.

Har försökt uppdatera drivrutinerna på apple-nätverksadaptern samt usb-drivers. Värt att nämna är att jag prövat med wifi-delning också men det funkar inte då heller. Har dessutom försökt med två olika iphones. Problemet ligger uppenbarligen i datorn.

Har också avaktiverat brandväggar(Windows brandväggen, McAfee) men tycker inte det ska ha något med saken att göra.

Någon som har en lösning? Datorn har Windows 10.

Tack för svar på förhand!

EDIT: Det har funkat förut på samma dator och en av mobilerna som jag prövat med.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Har för mig att man behövde ha igång iTunes, iaf förr.
Kan vara värt att testa lite.

http://www.wikihow.com/Share-Your-iPhone-Internet-Connection-...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T