Blizzard gör första Diablo i Diablo III

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Evil Peter:

I all välmening påpekar jag att han heter Brevik i efternamn. Breivik för tankarna till en avsevärt sämre människa.

Haha du har så rätt Slog slint i huvudet på mig.

Permalänk
Medlem

Meh, kul att det är gratis, men som oftast när något är gratis så är kvalitén sådär...lite ovärdigt ett snorrikt företag som Blizzard, ni kan väl ge nått tillbaka för alla miljarder vi har försett er med över åren. Även om ni inte tjänade miljarder på en riktig remake av D1/2 så är era kunder värda det. Inte denna mod som antagligen kunde gjorts bättre av entusiaster. Att ta betalt för de nya karaktärerna känns ju också sådär....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag om dom sitter med ett grin face och tänker "Hahaha ni fick en upphottad Diablo 1, inte 2an som flesta säkert vill ha". Yeah. 99% av spelarna som lirat D1 och D2 skulle väl velat haft en remake på 2an. Men men

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av Tomika:

Ibland undrar jag om dom sitter med ett grin face och tänker "Hahaha ni fick en upphottad Diablo 1, inte 2an som flesta säkert vill ha". Yeah. 99% av spelarna som lirat D1 och D2 skulle väl velat haft en remake på 2an. Men men

Nu är det ju dock Diablo 1 som fyller 20år, Så det vore konstigt om dom släppte en remake av Diablo 2?

Dessutom tror jag inte dom skulle göra något så här "Halvdant" med Diablo 2 då det är ett mkt större och bättre spel på många punkter, Det går nog bra att göra detta som en rolig grej på Diablo 1 men fans och Blizzard tar nog Diablo 2 på lite större allvar

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Emil Hansson:

Hade varit trevligt med en remake på Diablo 1 men detta verkar ju också intressant, Blir till att köpa D3 och prova

Notera att du även verkar behöva expansionet Reaper of Souls. Jag gillade D3:RoS så jag tycker gott att du kan prova men ville bara lyfta det så du inte blir besviken när du investerat i D3 vanilj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Nu är det ju dock Diablo 1 som fyller 20år, Så det vore konstigt om dom släppte en remake av Diablo 2?

Dessutom tror jag inte dom skulle göra något så här "Halvdant" med Diablo 2 då det är ett mkt större och bättre spel på många punkter, Det går nog bra att göra detta som en rolig grej på Diablo 1 men fans och Blizzard tar nog Diablo 2 på lite större allvar

Må förvisso stämma men kommer vi se en remake av Diablo 2 när det fyller 20? Man kan väl alltid hoppas.

Sen jo, skulle de häva ur sig en remake på 2an så skulle förväntningarna vara höga. Med all rätt

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Hoppades så klart på D4 men det är i ärlighetens namn lite för nära inpå 3an. Tror inte diablo-genren får någon ny stor titel på länge.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj!
Blizzard använde tydligen helt fel bilder för diablo 1 och 2 på blizzcon när de pratade "nostalgi". Moddade hittepåversioner tagna från bildsökningar istället för att presentera hur deras egna spel faktiskt ser ut.
Finns en lång reddit kring detta (såklart):
https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/5baneh/they_are_actu...

Hmm... Det kändes ju inge vidare förtroendemässigt direkt...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Another bad case of "member-berries"

Permalänk

Det är ju faktist D1 som fyller 20, inte D2

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kartorna är helt annorlunda,

Fast det är väl ganska rimligt? Diablo-kartorna har alltid varit slump-genererade.

Skrivet av muSashi:

Och själv har jag alltid ansett att Diablo 2 är bättre än D1 och D3, smaken är som baken.

Jag är kluven. Det är Diablo & Hellfire jag tänker på när jag blir nostalgisk, och går i riktning mot Diablo-spelen. Men det är Diablo II som installeras och spelas, om suget blir stort nog. "Miljön" "Storyn" och "stämningen" var bättre i första, men spelet fungerar helt enkelt bättre i tvåan.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Enl Kripp ska det vara riktig skit, han om någon kan ju sitt diablo. Han testar även på det på PTRn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag hoppas Blizzard får smaka på sin egna medicin. Ända sedan de kickade Blizzard North har de varit helt fel ute.

För mig med även om jag diggade tvåan. Inget kan slå animationerna, miljöerna och känslan i D1. Slaktaren aka The Butcher var något som satte sig i min näthinna för all framtid.

Dessutom rekar jag denna genomgång med David Brevik om hur Diablo 1 blev till!

http://www.gdcvault.com/play/1023469/Classic-Game-Postmortem

Tack grymt kul video!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Dessutom rekar jag denna genomgång med David Brevik om hur Diablo 1 blev till!

http://www.gdcvault.com/play/1023469/Classic-Game-Postmortem

Galet intressant video på så många sätt, inte minst vilka hack som var inblandade för att få spelet att funka som det gjorde, och hur nära release de låg i tid.

Permalänk
Medlem

Hur accessar man denna? Är det endast genom adventure mode?

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Hur accessar man denna? Är det endast genom adventure mode?

japp första akten genom en port i old tristram

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows