Att väljare rätt pump, fläkt och radiator?

Permalänk
Medlem

Att väljare rätt pump, fläkt och radiator?

Hej

Jag har suttit och läst massor av trådar här och på overclock.net ju mer jag läser ju mer förivrad blir jag. För ju mer information och saker jag måste ta hänsyn dyker upp!

Jag ska ge ett lite diffust exempel = Vi har en radiator Nemesis GTS 240 den ska tydligen va en av top radsen för att kyla en burk. Men till ett pris lyft är tydligen svårt att få igenom den och vatten får kämpa hårt som fan för att gå igenom. Så jag behöver ha både starka fläktar och en pump som orka?

Hur tar jag reda på vilken fläkt som är mest optimal för att behålla så mycket tystnad som möjligt? Hur tar jag fram vilken pump som skulle passa att klara av två av dessa? kanske till och med 360mm?

finns det något slag diagram?

Permalänk
Medlem

På fläkta ta den som har bäst statiskt tryck ett mått på hur bra den kan pressa luften.
På pump finns en del att välja på populär är D5

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz