Logitech G213 Prodigy

Permalänk
Melding Plague

Logitech G213 Prodigy

Från pråliga rymdskepp till mer sober design med Prodigy-serien. Det här och en egen typ av brytare står på menyn när tangentbordet Logitech G213 Prodigy äntrar testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med recension men skulle väldigt gärna läsa lite mer om hur brytarna upplevdes. Känns som att de är det intressanta med detta tangentbord, kan ju komma fler varianter av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Hahaha, vad är dealen med §½§½§-tangenten? Tyckte de att det inte var tydligt nog att bara skriva tecknen en gång?

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Handlovsstödet förstör allt =(
Skaplig miss att integrera det.

Permalänk

900kr för ett tangentbord utan mekaniska brytare? Kom igen Logitech...

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Trevligt med recension men skulle väldigt gärna läsa lite mer om hur brytarna upplevdes. Känns som att de är det intressanta med detta tangentbord, kan ju komma fler varianter av dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Och klipp på hur de låter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Handlovsstödet förstör allt =(
Skaplig miss att integrera det.

håller med, personligen tycker jag det är i vägen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Hahaha, vad är dealen med §½§½§-tangenten? Tyckte de att det inte var tydligt nog att bara skriva tecknen en gång?

Olika modifieringstangenter ger olika symboler beroende på nationell tangentbordslayout, och här i Norden har vi tydligen svårt att bestämma oss. Kolla ÅÄÖ och tangenten till vänster om Z också, och jämför med bilden på den engelska versionen.

Att det inte var snyggt håller jag med om.

Permalänk
Hedersmedlem

Det där var en jävligt torftig "recension". En mening om att brytarna var svampiga, men inget mer? Luddiga formuleringar om att det var ett bra tangentbord och samtidigt kasst? Nej, kom igen Swec, bättre kan ni. Och som skrivet ovan, kom igen Logitech..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

håller med, personligen tycker jag det är i vägen

Du får köpa ett djupare skrivbord om det är i vägen. Dock lite dåligt att det inte går att plocka bort om man vill ha ett annat handlovstöd.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Alltså, hur har Logitech fått igenom den där loggan??

Är jag den enda som reagerat på det?

Tycker gärna fler får kika på Gigabytes logo och sen på den loggan på Logitechs tangentbord här

Jag hajade till och trodde Sweclockers redaktion gjort en dundertabbe och la upp en bild på ett Gigabyte tangentbord när det skulle vara ett Logitech

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Vad är det som gör detta en blandning av mekaniskt och rubber dome?
Det enda jag ser är en rubber dome när tangenterna är borttagna.

Ser ju ut som vilket gammalt rubber dome tangentbord som helst, bara googla och kolla hur andra ser ut så ser detta exakt likadant ut.

Permalänk
Medlem

Sweclockers borde lära sig om hur man gör tangentbordsrecensioner.

Hur upplevdes brytarna? Ljudnivå?

Permalänk
Medlem

"Mech-Dome".... *suck*

Skrivet av godspeed:

Alltså, hur har Logitech fått igenom den där loggan??

Är jag den enda som reagerat på det?

Tycker gärna fler får kika på Gigabytes logo och sen på den loggan på Logitechs tangentbord här

Mm. Den har sett något annorlunda ut på olika produkter. De skulle kunna ha hållit sig till en design.
Sen använder Google ett enkelt G som logga på sina Pixel-enheter nuförtiden också.

Skrivet av Poppu-chan:

Hahaha, vad är dealen med §½§½§-tangenten? Tyckte de att det inte var tydligt nog att bara skriva tecknen en gång?

Den här tangenten verkar i alla fall vara lite konsekvent. Jag har sett mycket värre.
Det är tydligen en kolumn per språk och svenska är i mitten. Det är också konsekvent med Ä och Ö-tangenterna som har svenska som nr 2 från vänster. Annars är det vanligare att svenska är först...

Tangenten till vänster om Backspace brukar vara ett rent härke annars. Här har den två kolumner istället för tre och de symboler som gäller för svenska är i båda kolumerna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caernoga:

Olika modifieringstangenter ger olika symboler beroende på nationell tangentbordslayout, och här i Norden har vi tydligen svårt att bestämma oss. Kolla ÅÄÖ och tangenten till vänster om Z också, och jämför med bilden på den engelska versionen.

Att det inte var snyggt håller jag med om.

Skrivet av Findecanor:

"Mech-Dome".... *suck*

Mm. Den har sett något annorlunda ut på olika produkter. De skulle kunna ha hållit sig till en design.
Sen använder Google ett enkelt G som logga på sina Pixel-enheter nuförtiden också.

Den här tangenten verkar i alla fall vara lite konsekvent. Jag har sett mycket värre.
Det är tydligen en kolumn per språk och svenska är i mitten. Det är också konsekvent med Ä och Ö-tangenterna som har svenska som nr 2 från vänster. Annars är det vanligare att svenska är först...

Tangenten till vänster om Backspace brukar vara ett rent härke annars. Här har den två kolumner istället för tre och de symboler som gäller för svenska är i båda kolumerna.

Aaaah, självklart. Nu trillade poletten ner! Jag läste från vänster till höger och tänkte typ "vad fan är detta för galenskap, kunde de inte gått några varv extra när de ändå höll på och skrivit §½§|½§|§½½§|§½§|½". Såg så slumpmässigt ut. Tycker det ser ut som apa och att det hade räckt med §½| som på de flesta andra nordiska brädor, men nu fattar jag iaf varför det ser ut som det gör.

Glömmer ibland att vi ofta delar layout med våra grannar, så inte konstigt att §½, <>| och ´`-tangenterna kan bli lite knasiga. Var så länge sedan jag satt vid en normal svensk layout så jag hade helt glömt hur de tangenterna "ska" se ut

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Poppu-chan:

Var så länge sedan jag satt vid en normal svensk layout så jag hade helt glömt hur de tangenterna "ska" se ut

Jag tror inte att någon har koll på hur § - tangenten är menad att se ut i svensk tangentuppsättning.
Jag använder ibland tangentbord utan tecken alls, och jag köper ibland gamla tangentbord som jag rengör det första jag gör - tar bort tangenterna, tvättar dem och sätter tillbaks dem. Jag tycker att jag har stenkoll på var alla tecknen är ... förutom för den tangent som jag aldrig någonsin använder: §

Förresten, jag har en (några år gammal) Samsung-netbook där man gjort "Nordisk" uppsättning nästan rätt: de olika tecknen är färgkodade. Tecken som är gemensamma för svensk/finsk, norsk och dansk uppsättning eller är svenska är vita. Tecken som är speciella för dansk och norsk uppsättning är röda resp. blå.
Jag tycker att de tecken som är speciella för svensk/finsk layout skulle kunna vara gula, men men...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Inte imponerad :/