Permalänk
Medlem

Mobilabonnemang

Hej,

Jag har Halebop där jag för tillfället där jag betalar 269:- i månaden. SMS, samtal och 6GB surf ingår.
Har kollat runt och det verkar som att många andra operatörer har kappat in på prispressen. Förr ville både Telia, Tre, Telenor, Tele2 osv ha mer än 400:- för ovanstående villkor, men nu verkar de ligga guldtior bort.

Men vem är egentligen billigast, har bäst täckning och bäst villkor? Vilka specialvillkor finns det idag(fri surf på sociala medier, spotify m.m.)?

Har kollat på Vimla på sistone efter deras reklamsnuttar överallt, och de verkar rätt vettiga. Har någon provat?

Permalänk
Medlem

Har Halebop. Betalar 369 per månad för abonnemanget utan telefon och för det får jag obegränsat med samtal, sms, mms samt 20GB surf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Jag har kört vimla ett bra tag nu och gillar det. Det går ju på Telenors nät och där jag bor och rör mig har jag bra täckning. Gillar också att datan sparas till nästa månad om du skulle använda mindre än vad du betalar för.

Jag har bara haft bra erfarenhet av deras support, dock har de endast mail eller chatt-support, men man får snabbt svar. Det finns också ett forum där man kan få hjälp.

Permalänk
Medlem

@Miindz:

Jag har haft Vimla sedan 2014 och det blir bara bättre och bättre. När abonnemang ändras (till det bättre) så får man även ta del automatiskt av förbättringarna. Sedan jag skaffade det så har mitt abonnemang fått högre surf i omgång 1 och i omgång 2 så sänktes månadsavgiften med några tior.

Som tidigare nämnt så kan man spara surf (samt samtal/meddelanden ifall man har 60-samtal-abonnemanget) i all evighet. Dock är det max 100 GB, 1000 samtal och 10000 meddelanden som kan sparas. En stor fördel med Vimla är även att de har kostnadsfri segsurf, 128kbps ifall surfen skulle ta slut.

Kostnadsmässigt så ligger Vimla på samma nivå som Comviq och Hallon, Halebop är ju lite dyrare. Dock anser jag att Vimlas nykundserbjudanden samt möjlighet att spara surf gör de till en överlägsen vinnare.