Permalänk
Medlem

Böja nätverkskabel?

Hejsan!

Jag ska nu om några dagar få fiber och jag har hållt på och dragit en 30 meters nätverkskabel genom hela huset för att förberedda men det har blivit att jag har böjt på kabeln rätt så många gånger på väg till fiberdosan och jag undrar om detta kan kanske förstöra kabeln på nåt sätt eller att jag tappar i prestanda och stabilitet. Bild har jag här nedan och har inte böjt den mer än så som man ser i bilden:

http://imgur.com/a/wlA9b

Permalänk
Medlem

Nej, så länge du inte böjer den fram och tillbaka massor är det inget du behöver tänka på. (alltså på samma punkt)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det där klarar den, min nätverkskabel ligger i en hög bakom datorn då jag har x-antal meter för mycket.

Som ovan sa, sålänge du inte bryter den eller böjer den fram och tillbaks så skadas den inte

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Det där ska inte vara några problem. Har alltid haft botten av ett normalstort drickglas(runt 4cm i diameter) som referens när jag sagt hur mycket man kan böja en nätverkskabel.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket för svaren!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den radien ska inte vara några problem