Permalänk
Medlem

Sätta upp nätverk på föreningsgym

Hej!

Behöver hjälp att sätta upp ett nätverk på ett föreningsgym där det publika nätverket kommer få tillåtelse att streama musik till en chromecast audio.

Första problemet vi har är att Iphone inte kan koppla upp till gäst läge på chromecast audio, då hittar vi inte chromecasten i Spotify, även med Blåtand aktiverad. Gör vi något fel eller är det så att det helt enkelt ej är kompatibelt?

Vår Idé blev då att tillåta användarna ansluta till nätverket och streama där via, och begränsa nätverket.
Vi har en 4g router, TL-MR6400. Tanken är att spärra bandbredden samt bara tillåta användarna koppla upp till spotify, youtube och soundcloud exempelvis via föräldrakontrollsfunktionen. Spärra alla övriga URL, förutom de som går till dessa sidor. Hur gör man detta smidigast?

Har ni några andra förslag, lösningar?
Vi vill kunna låta användaren ansluta trådlöst med både android och iOS, utan att behöva synka som exempelvis med Blåtand.

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pr0bz:

Vi har en 4g router, TL-MR6400. Tanken är att spärra bandbredden samt bara tillåta användarna koppla upp till spotify, youtube och soundcloud exempelvis via föräldrakontrollsfunktionen. Spärra alla övriga URL, förutom de som går till dessa sidor. Hur gör man detta smidigast?

Nu är jag inte så hemma i just TL-MR6400, men jag antar att dess webgränssnitt är liknande TL-MR3420.

Lättast att spärra websidor skulle jag tro att det blir att använda Black/Whitelist funktionen för URL's, vilken sätts till att bara tillåta det som är listat.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.