Nintendo Switch prislistas i Kanada – kostar motsvarande 2 800 kronor

Permalänk
Inaktiv

Priset ser bra ut, om det blir runt 3000kr. Får hoppas nu att det finns spel när konsolen släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Köper verkligen föräldrarna så dyra leksaker till sina barn?

Ja. Eftersom varenda åttaåring har en smartphone (skrev först ett specifik märkte, men ville inte starta gräl). Kom inte och säg att de har den för att de ska kunna ringa.

Mina föräldrar kanske vill köpa en till mig. Jag är ju trots allt fortfarande deras barn. Senast de köpte till mig, och syskonen, var SNES.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av TheSlicker:

Och hur vet du vad den kommer ha för specs?? Det finns ingen pålitlig information om det alls.

@SellahiR har inte påstått sig veta exakta specifikationer ;).

Däremot är det ytterst sannolikt att en bärbar konsol kommer vara en hel del klenare än de stationära konsolerna som släpptes för 3 år sedan. Det finns ju en hel del pålitlig information om hur mycket prestanda man kan få ut ur beräkningsenheter som bara får dra uppskattningsvis som mest 10-15W. Även om det rör sig om tidigare okända kretsar.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Hoppas det stämmer, känns rätt ok. Som vanligt blir den väl dyrare i Sverige, men klarar den sig under 3000:- så tror jag det kommer gå bra. Jag kommer att skaffa en hursomhelst, men då älskar jag ju Nintendos egna serier också....Hoppas på ett nytt Metroid..

Om de kan skapa ett Metroid som är lika bra/bättre än Corruption fast utan all backtracking så skulle jag köpa det direkt. Tyckte första 30% av spelet var fantastiskt, men sen börjar de tvinga in springa tillbaka till ställen man varit förut och döda samma fiender om och om igen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Permalänk
Medlem

"Mer detaljerad information och korrekt pris kommer inom kort"

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Hedersmedlem

Såja såja. Det där priset ska vi nog inte dra några större växlar från ;).

Sedan första nyheten om att konsolens existens så fanns det prislistningar på konsolerna hos återförsäljarna. Det låg väl på ca 7000 spänn först hos en del som helgardering. Nu har de väl sänkt sina gissningspriser aningen, men det är fortfarande rent spekulativa priser även från återförsäljarna än så länge.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Har en order från Webhallen som ligger på 9999 på Switch vilket känns i överkant. Tror dock inte den kommer kosta över 9000........

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur sannolikt det är att ToysRUs sitter på prislistan för sen sån här produkt så pass långt i förväg..?

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

@CellaN har inte påstått sig veta exakta specifikationer ;).

Däremot är det ytterst sannolikt att en bärbar konsol kommer vara en hel del klenare än de stationära konsolerna som släpptes för 3 år sedan. Det finns ju en hel del pålitlig information om hur mycket prestanda man kan få ut ur beräkningsenheter som bara får dra uppskattningsvis som mest 10-15W. Även om det rör sig om tidigare okända kretsar.

Jag vet väl lika mycket om det som alla andra "experter" här inne? dessutom har jag ju ägt varenda Nintendo konsol som jag köpt för egna pengar ända sedan Wii kom ut, och dessa har samtliga legat snäppet under PS och Xbox systemen. Dessutom som många andra här pekar ut så är det en surfplatta som kopplas till tvn, dom kan inte möjligt anse att man ska betala för mer än vad man får

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SellahiR:

Jag vet väl lika mycket om det som alla andra "experter" här inne? dessutom har jag ju ägt varenda Nintendo konsol som jag köpt för egna pengar ända sedan Wii kom ut, och dessa har samtliga legat snäppet under PS och Xbox systemen. Dessutom som många andra här pekar ut så är det en surfplatta som kopplas till tvn, dom kan inte möjligt anse att man ska betala för mer än vad man får

Var det kanske TheSlicker du tänkte citera egentligen? Jag höll mest med dig

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Vilka tidigare konsoler menar ni i artikeln? Majoriteten av konsolerna Nintendo har sålt har dom sålt med vinst från dag 1.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Ingen som har lagt märke till att moms redan är inkluderat i det pris som Sweclockers presenterar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

@CellaN har inte påstått sig veta exakta specifikationer ;).

Däremot är det ytterst sannolikt att en bärbar konsol kommer vara en hel del klenare än de stationära konsolerna som släpptes för 3 år sedan. Det finns ju en hel del pålitlig information om hur mycket prestanda man kan få ut ur beräkningsenheter som bara får dra uppskattningsvis som mest 10-15W. Även om det rör sig om tidigare okända kretsar.

Du pratar bara om den när den är handhållen med andra ord. Men när den är dockad med direkt strömförsörjning då? Då lär den säkert klockas upp en del och kunna dra mer än några få Watt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Snuffsis:

Du pratar bara om den när den är handhållen med andra ord. Men när den är dockad med direkt strömförsörjning då? Då lär den säkert klockas upp en del och kunna dra mer än några få Watt.

Njaa. Det där är lite klurigt. Problemet med en så liten enhet är ytan man har till förfogande för värmeavledning. Strömbudgeten är alltså inte bara reglerad av batteritid utan även av hur man ska kyla enheten med så liten avledningyta.

Kanske har dockan någon form av större kylanordning som enheten kan dra nytta av, men det är svårt att få nå vidare effektivitet i kylanordningar som inte är ihopbyggda på riktigt. Än så länge har vi inte sett något om att nintendo tänkt använda detta. Men vi får väl se vad som komma skall.
Möjligt att denna lösning (om den kommer alls) kan lösa problemet med att TVskärmarna har 1080p medan konsolens skärm i mobilt läge bara har 720p. Behövs alltså massa extra GPUkraft för att leverera samma FPS på en vanlig TV som i mobilt läge.

Det finns dessutom fler problem här. Har man valt en mer väl tilltagen krets som klarar ordentlig prestanda motsvarande PS4 och kryssboxen så kommer den inte vara lika effektsnål när den går på lågvarv som en mindre krets hade varit. Så har Nintendo valt en krets som är lika kraftfull som de andra konsolerna och sedan klockat ner denna ordentligt för mobilt läge så får denna lösning vingklippt batteritid och sämre prestanda/w och därmed sämre slutprestanda eller mer värmeproblem än om man valt en lättare beräkningsenhet från början. Vidare skulle CPU/GPU bli dyrare. Dessutom kan man inte köra alla spel i mobilt läge om kretsen ska klockas ner ordentligt utan då blir man fast i att dela upp spelen i de som klarar mobilt läge och de som inte gör det... Det blir en dålig kompromiss på flera håll.

Därför tror jag mer på att de valt en krets som är dimensionerad för att kunna ge liknande prestanda i både mobilt och stationärt läge.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Tycker det är som Nvidia shield Variant 3.0 eller nåt, fast med billigare skärm.

Det ryktas om att den dåliga tillgången på Nvidia Shield beror på att de kommer att använda samma grafikkrets i Switch och att Nvidia därför prioriterar Nintendo.

Skrivet av Purrfected:

Kina versionen lär vara låst till kinesiska och deras spel va? Svårt att säga nu kanske, men har man fortfarande regionslåsning?
Har inte haft en konsol sen PS2. Men skull vilja ha en konsol med mycket splitscreen spel. Hoppas på Nintendo!

Den nuvarande generationen är regionsfri, i alla fall Xbox One och PS4.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Skrivet av xealo:

Man kan nog spara en hel del genom att importera från Tyska Amazon framöver, så länge man håller sig inom PAL. T.ex min 3ds kom i en förpackning på spanska från en svensk återförsäljare, men fungerade fint ändå.

samma här.

Skrivet av ågren:

Det ryktas om att den dåliga tillgången på Nvidia Shield beror på att de kommer att använda samma grafikkrets i Switch och att Nvidia därför prioriterar Nintendo.
Den nuvarande generationen är regionsfri, i alla fall Xbox One och PS4.

Nintendo har alltid kört med regionslås både i bärbart och tv konsoller och tippar att de inte lär sluta med det heller.

nu mer är väl US/Asia samma region hos nintendo vad jag har förstått så asien spel ska gå att köra i US enheter (NTSC 30/60HZ) och vise versan men EU (PAL) enheterna kan endast köra EU (PAL 25/50Hz) spel.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

samma här.

Nintendo har alltid kört med regionslås både i bärbart och tv konsoller och tippar att de inte lär sluta med det heller.

Nintendo GameBoy, med uppföljarna GameBoy Color och GameBoy Advance var INTE regionslåsta.
Har själv köpt gamla spel från andra länder, både inom och utanför Europa.
(Är 110% säker på detta).

Om jag minns rätt så var även Nintendo DS och DS Lite regionsfria.

Har för mig att det var så att DSi tog bort Gameboy Advance porten som fanns på original DS och DS Lite, samt införde regionslåsning och att det var därför jag aldrig skaffade någon DSi.
(Skaffade senare 3DS, men 3DS var åtminstone en större uppgradering än DSi).

Trotts allt ganska många år mellan 1989 (GameBoy) och när DSi kom ut som Nintendos bärbara maskiner varit regionsfria.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Om de kan skapa ett Metroid som är lika bra/bättre än Corruption fast utan all backtracking så skulle jag köpa det direkt. Tyckte första 30% av spelet var fantastiskt, men sen börjar de tvinga in springa tillbaka till ställen man varit förut och döda samma fiender om och om igen.

Metroid är ju i princip synonymt med backtracking, så det lär inte försvinna.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Medlem

Koper den pa rea isf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Beror ju helt på vad man har använt för ämnen i tillverkningen. Kan vissa tillverkare producera elektronik och datorer utan farliga flamskyddsmedel eller tungmetaller så kan nog Nintendo också, om man vill.

1 Nej, skatten reduceras bara och spelar ingen roll hur produkten tillverkas måste du betala.
2 Företag som komplett kommer förmodligen flytta sina lager till Norge och få extrema konkurrensfördelar.
3 Vissa svenska återförsäljare kan också tvingas att flytta företag, jobb, skatter till andra länder.
4 Skatten kommer inte att göra någon skillnad, svenska marknaden är för liten för att företag ska ändra sin produktion.

Skatten gör ingen skillnad förutom att potentiellt få företag att flytta företaget till Danmark och Norge, och en straffbeskattning på konsumenter.

Permalänk
Medlem

Det jag alltid tyckt varit lite tråkigt med Nintendo tidigare är just att man köper en konsol som är häftigare än konkurrenternas men sen är grafiken som att se på något slags avsnitt med playdo-lera figurer.
Menar, gamecube var ju i mina ögon något av det häftigaste då och snyggaste. Grafiken var bad ass. Precis som N64. Sen med Wii så föll det pladask. Visst är det unikt och häftigt att kasta en nunchuck in i en TV för den där ultimata realismen eller att få rygg skott att spela slalom, går ju inte förneka. Eller Wii U där jag höll i plattan och av någon anledning på avstånd såg ut som en pundare i vardagsrummet som letar efter väderstrecken när allt jag gjorde var att AIMA med plattan. Nu med denna kommande konsol får jag åter igen WOW känslan för den är ju unik, och de bilder som läckt där Skyrim presenteras så kanske dom gått ifrån barnkanal grafiken. Hoppas hoppas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

1 Nej, skatten reduceras bara och spelar ingen roll hur produkten tillverkas måste du betala.
2 Företag som komplett kommer förmodligen flytta sina lager till Norge och få extrema konkurrensfördelar.
3 Vissa svenska återförsäljare kan också tvingas att flytta företag, jobb, skatter till andra länder.
4 Skatten kommer inte att göra någon skillnad, svenska marknaden är för liten för att företag ska ändra sin produktion.

Skatten gör ingen skillnad förutom att potentiellt få företag att flytta företaget till Danmark och Norge, och en straffbeskattning på konsumenter.

Nu var det ju inte direkt så att jag marknadsförde kemikalieskatten som guds gåva till mänskligheten, vilket du nästan verkar tro om man tittar på ditt svar. Dock kommer det att få en effekt där produkter med farliga kemikalier får ett större prispåslag än produkter som inte har det. Inget perfekt system, men det är ju inte speciellt svårt att se grundtanken med det.

Back to topic.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Det jag alltid tyckt varit lite tråkigt med Nintendo tidigare är just att man köper en konsol som är häftigare än konkurrenternas men sen är grafiken som att se på något slags avsnitt med playdo-lera figurer.
Menar, gamecube var ju i mina ögon något av det häftigaste då och snyggaste. Grafiken var bad ass. Precis som N64. Sen med Wii så föll det pladask. Visst är det unikt och häftigt att kasta en nunchuck in i en TV för den där ultimata realismen eller att få rygg skott att spela slalom, går ju inte förneka. Eller Wii U där jag höll i plattan och av någon anledning på avstånd såg ut som en pundare i vardagsrummet som letar efter väderstrecken när allt jag gjorde var att AIMA med plattan. Nu med denna kommande konsol får jag åter igen WOW känslan för den är ju unik, och de bilder som läckt där Skyrim presenteras så kanske dom gått ifrån barnkanal grafiken. Hoppas hoppas!

Skickades från m.sweclockers.com

Ska nog inte ha några högre förhoppningar på en enhet på 10-15watt, de andra konsolerna drar 2-10ggr mer i idle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ska nog inte ha några högre förhoppningar på en enhet på 10-15watt, de andra konsolerna drar 2-10ggr mer i idle.

Nej jag vet Dom kanske lyckats med en mirakel? Man får ju ändå tänka att Wii och Wii u inte är moderna idag vad gäller hårdvaran och det har ju hänt en del sedan Wii u kom ut på marknaden. Bara titta på dagens mobiler i hög prestanda segmentet. Så med den vetskapen har jag ändå någon slags förhoppning men som du säger så ska man nog inte ha högre förhoppninhar. Dom får dock gärna göra en gamecube 2 om den nya floppar

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu var det ju inte direkt så att jag marknadsförde kemikalieskatten som guds gåva till mänskligheten, vilket du nästan verkar tro om man tittar på ditt svar. Dock kommer det att få en effekt där produkter med farliga kemikalier får ett större prispåslag än produkter som inte har det. Inget perfekt system, men det är ju inte speciellt svårt att se grundtanken med det.

Back to topic.

Nja, beror på om företag som komplett kommer att skicka produkten från sitt lager i Norge eller inte och slippa skatten.
Gissar också att det kommer att döda en stor del av utbudet av produkter, kommer knappast att vara gratis att få sin produkt verifierad och spä ytterligare på handeln mot Danmark, Norge, Tyskland .
Köper mitt kaffe från Danmark och gissar att 99.9999% av all min elektronik i framtiden kommer också att köpas från våra grannar.

Du fick det att låta som att skatten försvann helt och att Nintendo skulle bry sig om Svenska straffskatter.

"Inget perfekt system, men det är ju inte speciellt svårt att se grundtanken med det"
Bara för att det finns en bra grundtanke gör inte "straffskatten" mindre korkad och extremt skadlig för svenska företag och arbetstillfällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Var det kanske TheSlicker du tänkte citera egentligen? Jag höll mest med dig

Exakt! bådas svar låg ju med i samma text så tänkte att det kanske svara på båda samtidigt haha. Ursäkta jag brukar inte diskutera så ofta i dessa forum ;3

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Nu var det ju inte direkt så att jag marknadsförde kemikalieskatten som guds gåva till mänskligheten, vilket du nästan verkar tro om man tittar på ditt svar. Dock kommer det att få en effekt där produkter med farliga kemikalier får ett större prispåslag än produkter som inte har det. Inget perfekt system, men det är ju inte speciellt svårt att se grundtanken med det.

Back to topic.

Grundtanken med kemikalieskatten är att dra in pengar till stadskassan.
Folkhälsa har inte med saken att göra alls, annat än som rationalisering.

Switchen, å andra sidan, är lätt, och eftersom straffskatten utdöms baserat på totala produktvikten (!), 120kr/kg, kommer den inte att drabba Switchen så hårt som mycket annan elektronik. Införs 1:a Juli.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Grundtanken med kemikalieskatten är att dra in pengar till stadskassan.
Folkhälsa har inte med saken att göra alls, annat än som rationalisering.

Switchen, å andra sidan, är lätt, och eftersom straffskatten utdöms baserat på totala produktvikten (!), 120kr/kg, kommer den inte att drabba Switchen så hårt som mycket annan elektronik. Införs 1:a Juli.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja jag tror nog att den har med folkhälsa att göra, dock är det ett trubbigt verktyg. Problematiken idag är att producenten oftast inte på ett säkert sätt kan redogöra för vad det kan finnas för ämnen i produkten (därav också väldigt dåligt utbud av exempelvis svanenprodukter). Det tycker jag personligen är ett grundkrav för oss konsumenter, att veta vad det är vi köper.

Gällande Nintendo Switch kan man alltid hoppas på att de kommer att produceras med den nya generationen flamskyddsmedel som för övrigt är miljöklassat och att man har koll på vilka ämnen som finns det i produkten som helhet. Då kan det komma att handla om försumbara påslag.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Blir besviken om inte prestandan blir som PS4 och Xbone.
Vilket var skälet till att man börja med ersättaren av Wii U så tidigt för att kunna få tredjeparts tillverkare på sin sida. Som står i länken nedan till exempel.
http://www.sweclockers.com/nyhet/21198-nintendo-nx-blir-handh...

Men nu verkar det vara andra bullar till slut, kovändningen är prestandan obestridligen övergår till det negativa .Förmodligen är tredje parts tillverkare inte är intresserade att ge ut spel till en konsol med starkt eftersatt prestanda. Kan aldrig första att Nintendo dröjer kvar i sin bestående underlägsenhet av prestanda .