BSD-konferens, Stockholms Universitet, 1-4 Oktober 2015

Permalänk

BSD-konferens, Stockholms Universitet, 1-4 Oktober 2015

Vill tipsa om att i år anordnas den årliga Europeiska BSD-konferensen för första gången i Sverige, närmare bestämt på Stockholms Universitet. Datumen är 1-4 Oktober och alla användare och utvecklare av BSD-baserade system är varmt välkomna, men självklart vänder sig även detta event till de som är allmänt intresserade av Open Source. FreeBSD/OpenBSD/NetBSD/DragonFly/MacOSX och derivater såsom FreeNAS och pfsense är dock huvudfokus.

Listan med talare hittar ni här: https://2015.eurobsdcon.org/talks/

Fram till 31:e Augusti är det något billigare att registrera sig för eventet. Dessutom ges studentrabbat.

Hemsidan uppdateras löpande med mer info: https://2015.eurobsdcon.org

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Avstängd

"OpenBSD sucks" ser intressant ut!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Inget ZFS-talk?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Åker på en annan konferens då :(! Antar att folk som åker på sådana konferenser är rätt insatta i BSD, själv är man bara lite hemmahackare och kör FreeBSD! ZFS snack skulle dock varit intressant

Permalänk

Jag tror inte att ni behöver oroa er för bristande ZFS-snack. Det lär finnas gott om tid under konferensens gång att snacka ZFS med andra besökare.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Avstängd

Ska dit och hjälpa till blir min första BSD konferans, mest kör lite FreeNAS men även nu installera PCBSD på en laptop för att lära mig mer ska bli skoj är fett pepp

Permalänk
Avstängd

Var på den i Serbien för några veckor sen med TrueOS och FreeBSD teamet, nästa års konferans blir i Frankrike i September också

Permalänk

Tack för tipset.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"