Permalänk

Temp med nh-d15

Köpte mig en nh-d15 och har monterat den nu på min nya 6700k prolle.
Tycker tempen är hög tyvärr.
I Windows ligger den på 28-30 men spikar till 58 på kärnorna för att sen direkt gå ner till 28.
Spikar bara på 1 kärna åt gången.
Provade bf1 efter 20 min spelande så ligger den på 75 ungefär.
Chassit är ett fractal define s 3st 140mm fläktar i front och 1 bak.
Är tempen normal eller vad kan vara fel tror ni??

Permalänk
Medlem

Med adaptive vcore på cpun så ser det normalt ut.

// LZ

Permalänk
Geeks Gaming

@little_fraz: Min ligger ofta runt 40 grader, men är för att fläkten först startar vid 45 så pendlar runt det. Alla mina fläktar går via moderkortet och körs väldigt lågt. körde ett litet stresstest nu för att se vad det landar på i full belastning, var 59-61 grader, och sen direkt ner till runt 40. Så kolla över fläktkurvor och sånt, styrs det via moderkortet eller en fläkthub?

kör tre fläktar i fronten, en i bakkant i ett corsair 400q, med 6700k och nhd15 med stock fläktar.

Permalänk
Skrivet av TheMadPanda:

@little_fraz: Min ligger ofta runt 40 grader, men är för att fläkten först startar vid 45 så pendlar runt det. Alla mina fläktar går via moderkortet och körs väldigt lågt. körde ett litet stresstest nu för att se vad det landar på i full belastning, var 59-61 grader, och sen direkt ner till runt 40. Så kolla över fläktkurvor och sånt, styrs det via moderkortet eller en fläkthub?

kör tre fläktar i fronten, en i bakkant i ett corsair 400q, med 6700k och nhd15 med stock fläktar.

Har precis samma fläkt uppsättning och allt styrs via moderkortet
Får prova ändra vcore kanske också

Permalänk

Vad är max spänning på dessa cpu:er

Permalänk
Skrivet av Tea42BBS:

Med adaptive vcore på cpun så ser det normalt ut.

// LZ

vilken skillnad satte vcore till 1.3v och klockade processorn till 4,6ghz nu tillgen den på 25 i windows hyffsat stabil
och efter 5min aida647 stress test så var max tempen 55 på en kärna dom andra 51,52,54
lysande tackar