Permalänk
Medlem

Nätverksuttag två in och två ut?

Hej!

Jag bor i en bostadsrätt med flera fasta installerade nätverksuttag i varje rum. Men jag saknar på ett ställe bakom min TV där jag tänkte sätta upp ett eget. Rummet ligger vägg i vägg med ett annat rum där jag tänkt dra kablar från ett uttag i det rummet, längst listen och borra genom väggen för att ansluta till det nya uttaget.

Men jag behöver dra två kablar, en för TV och en för internet. Har fiber så kör tv och internet via Telia.
Så jag letar efter ett nätverksuttag där jag kan dra in två sladdar som ska leda vidare till två sladdar ut.

Jag hittar mängder med en sladd in och två uttag, men jag behöver liksom två in för det är separata signaler vad jag har förstått.
Jag har letat lite men verkar inte hitta det. Det måste väl finnas eller är jag helt ute och cyklar?

För detta är väl en sladd in och två ut?
https://www.kjell.com/se/sortiment/mobilt/fast-telefoni/insta...

Tacksam för hjälp.

*EDIT* Om man kollar på denna bilden för denna produkten: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/inst...
Så kanske detta är det jag söker? Detta ser ut som två in och två ut eller?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Använd inte sådana lösningar. Köp en Switch.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

@GizZm0: Eftersom det är nätverksuttag så behövs det ju en kabel för varje port. Den du länkade är alltså 2in och 2ut som du förklarade

Har du 10st uttag ska du också dra 10st kablar från switchen. Det där med att dra från ett annat uttag tycker jag du ska lägga ner direkt.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Tack, då har jag hittat vilket jag ska köpa.

Jag har redan en 24 portars switch som central som går till alla uttag överallt. Så jag kan inte dra nya kablar i väggarna, måste gå från ett oanvänt uttag till detta.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Använd inte sådana lösningar. Köp en Switch.

Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om.

Permalänk
Rekordmedlem

Du vill alltså montera ett uttag "mitt på" en kabel ? Gör inte det, det ger helt felaktiga elektriska egenskaper. Använd en switch.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Du verkar inte riktigt veta vad du pratar om.

Hej!

Tråkigt att du inte delar min åsikt.

Jag anser dock att skarvande och användande utav en kabel till två uttag inte skall förekomma. Men det är min åsikt.

Tack.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan94:

Hej!

Tråkigt att du inte delar min åsikt.

Jag anser dock att skarvande och användande utav en kabel till två uttag inte skall förekomma. Men det är min åsikt.

Tack.

Ok, jag förstod inte att han ville göra två uttag av ett. Trodde att han skulle lägga till en transition point.
Då ber jag om ursäkt för mitt inlägg.