Nvidias drivrutin Geforce 375.95 åtgärdar minnesfrekvensproblem

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

Det är DICE/EA som är slarviga och ignoranta. De har svarat flera personer att "Oturligt för dig men vi supportar ju inte SLI". De är så sjukt dåliga på att underhålla sina spel med vettiga uppdateringar.

rimmar ju illa med det här
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1452611-electronic-arts...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Är det EA/Dice eller Nvidia som schabblat?

Ja

Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt.

Spel som jag inte klarar av att driva i 5760 x 1080 brukar jag köra på i 1920 x 1080 fast jag är i surroundläge.

Detta fungerar tyvärr i just bf1 då jag får väldigt låg fps och megastutter. Mycket irriterande då det inte är helt smidigt att växla mellan sli/no-sli.

Hittar du något får du gärna tipsa

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wimon:

Det är DICE/EA som är slarviga och ignoranta. De har svarat flera personer att "Oturligt för dig men vi supportar ju inte SLI". De är så sjukt dåliga på att underhålla sina spel med vettiga uppdateringar.

what!!!!!????
Nog fan får dom lösa detta för oss som kör sli.
Det funka ju klockrent innan nergraderings patchen.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Testpilot

*Fortfarande problem med FPS i BF1 (verkar dock ligga en del på DICE's sida).
*Fortfarande flimmer i en massa diverse olika titlar.
*Fortfarande avsaknad av fungerande SLi-profiler i nyare spel så som Skyrim:SE/Titanfall 2.
*Fortfarande problem med G-Sync i Overwatch/Fallout4/Diablo3 och säkert mer titlar jag inte testat.

Komigen nu nVidia.. Ska ni sälja Pascal kort och G-Sync skärmar för 5000kr och uppåt får ni väl för bövelen se till att skiten fungerar också!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

what!!!!!????
Nog fan får dom lösa detta för oss som kör sli.
Det funka ju klockrent innan nergraderings patchen.

https://twitter.com/AskEASupport/status/798708867588767744

Även om jag sätter igång SLI och bortser från allt flimmer så är min fps betydligt lägre än före. Fattar inte vad dom sjabblar med.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

https://twitter.com/AskEASupport/status/798708867588767744

Även om jag sätter igång SLI och bortser från allt flimmer så är min fps betydligt lägre än före. Fattar inte vad dom sjabblar med.

Många har även grafiska problem generellt. Flera användare trodde att spelet hade råkat sänka inställningarna från ultra till low efter patchen men sådant var inte fallet.
Prestandaproblem verkar också vara en genomgående trend.
Samtliga problem har uppdagats av PS4/PRO användare.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Ja

Ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt.

Spel som jag inte klarar av att driva i 5760 x 1080 brukar jag köra på i 1920 x 1080 fast jag är i surroundläge.

Detta fungerar tyvärr i just bf1 då jag får väldigt låg fps och megastutter. Mycket irriterande då det inte är helt smidigt att växla mellan sli/no-sli.

Hittar du något får du gärna tipsa

Det är väl bara att gå in i nvidias kontrollpanel > "Hantera 3D-inställningar" > "Programinställningar" och välja bort SLI för BF1?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Många har även grafiska problem generellt. Flera användare trodde att spelet hade råkat sänka inställningarna från ultra till low efter patchen men sådant var inte fallet.
Prestandaproblem verkar också vara en genomgående trend.
Samtliga problem har uppdagats av PS4/PRO användare.

Precis det som hände mig. Jag har inte lirat på någon vecka och märkte först att alla texturer var fula, samt att när jag scopade in med sniper så var texturerna ännu sämre.

Sedan kom flimmret... ospelbart just nu. Kör 780 sli

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Det är väl bara att gå in i nvidias kontrollpanel > "Hantera 3D-inställningar" > "Programinställningar" och välja bort SLI för BF1?

Nej, tyvärr inte.

När jag har det kopplat så som jag har det så måste sli vara igång av någon konstig anledning. Den inställningen är borta. Har 2 skärmar på ena kortet och tredje på andra kortet.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

@Barak:
Det alternativet finns inte i min värld.
EA/dice,bör ju för priotera oss som kör sli.
Eftersom vi cachat fett för prestandan.
Även om mina 2x970,börjar bli lite ute.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Nej, tyvärr inte.

När jag har det kopplat så som jag har det så måste sli vara igång av någon konstig anledning. Den inställningen är borta. Har 2 skärmar på ena kortet och tredje på andra kortet.

Aha, strängt. =P

Skrivet av Mange43:

@Barak:
Det alternativet finns inte i min värld.
EA/dice,bör ju för priotera oss som kör sli.
Eftersom vi cachat fett för prestandan.
Även om mina 2x970,börjar bli lite ute.

Det var inte en lösning på problemet jag for efter.
Jag undrade bara varför det var så omständigt för Ceogar att växla mellan singel och dual gpu.
Dice har klantat sig duktigt med den senaste patchen. Stöd för SLI/Crossfire verkar vara det minsta bekymret.

Skrivet av elkeR:

Precis det som hände mig. Jag har inte lirat på någon vecka och märkte först att alla texturer var fula, samt att när jag scopade in med sniper så var texturerna ännu sämre.

Sedan kom flimmret... ospelbart just nu. Kör 780 sli

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan inte heller spela i dagsläget.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Drivern 375.95 finns nu som WHQL officiell driver.
http://www.geforce.com/drivers

Permalänk
Skrivet av wimon:

Det är DICE/EA som är slarviga och ignoranta. De har svarat flera personer att "Oturligt för dig men vi supportar ju inte SLI". De är så sjukt dåliga på att underhålla sina spel med vettiga uppdateringar.

Testa att installera Nvidia inspector och använd SLI profilen för BF4, fungerar klockrent för mig med 2x980Ti
Guide finns på Tuben

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

__________________________
Intel Core i7 8700k@5.0 Ghz Watercooled| Gigabyte Aorus Z370 Gaming 7 | Sennheiser GSX 1200 Pro | 1xSamsung 960Pro 512GB, 1xSamsung 950Pro 512GB, 2xWD Blue 1TB SSD | Corsair Dominator Platinum 16GB@3600 MHz | EVGA 1080TI FTW ELITE |

Permalänk
Medlem

Skrev igår att min dator låste sig med denna drivrutinen. Tidigare idag så fick jag en blåskärm när jag satt och spelade. Gick tillbaka till 375.70 och kunde spela i alla fall ~40 minuter utan problem. Mitt kort verkar inte gilla den här drivrutinen. Någon annan som fått liknande problem?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har ett 960 och hade alltså inga problem med 375.70 uppdateringen, men uppdaterade till 375.90 idag och fick både fps drops och stutters i Overwatch. Drog en rollback till 375.70 och allt var som vanligt igen. Har någon annan fått liknande problem? Vore ju väldigt komiskt om patchen som fixar 10-serien drar snett med 900-serien/andra kort istället

Permalänk
Inaktiv

Jag har flimrande texturer i bf1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Drivern 375.95 finns nu som WHQL officiell driver.
http://www.geforce.com/drivers

fortfarande flimmrande och spelet krashade till och med efter 1 timmes spelande nu vilket det inte gjorde på versionen innan som också flimrade.

Permalänk
Medlem

Jag har konstiga flimmer i många spel och folding@home fungerar inte alls trots att nvidia påstod att de löste problemet i 375.85. Tycker de borde sluta knarka på jobbet så de slipper släppa hotfixes ovanpå hotfixes på en trasig drivrutin.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Skrivet av wimon:

Det är DICE/EA som är slarviga och ignoranta. De har svarat flera personer att "Oturligt för dig men vi supportar ju inte SLI". De är så sjukt dåliga på att underhålla sina spel med vettiga uppdateringar.

Det är oftast inte upp till spelutvecklaren, det där ligger på Nvidia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det är oftast inte upp till spelutvecklaren, det där ligger på Nvidia.

Verkar som att SLI gått sönder i samband med patchen så det verkar ligga på DICE.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Verkar som att SLI gått sönder i samband med patchen så det verkar ligga på DICE.

I samband med vilken patch? Battlefield-patchen eller Nvidia-patchen?
Om jag förstått det hela rätt så är det upp till Nvidia att få SLI att vara kompatibelt med deras spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Det är oftast inte upp till spelutvecklaren, det där ligger på Nvidia.

Detta ligger verkligen inte hos Nvidia. De kanske kan fixa det, men det var EA/DICE som släppte en patch där ingenting fungerar.
Och till skillnad från dem så fixar oftast Nvidia sitt misstag inom något dygn, som tex senaste updaten då de låste pascal-korten till 810mhz. Tog inte många timmar innan det fixades.
Battlefield lär väl inte patchas på någon månad nu.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h

Permalänk
Medlem
Skrivet av wimon:

Det är DICE/EA som är slarviga och ignoranta. De har svarat flera personer att "Oturligt för dig men vi supportar ju inte SLI". De är så sjukt dåliga på att underhålla sina spel med vettiga uppdateringar.

Borde bara vara en rollback för Dice eftersom det fungerade innan, det är säkert någon praktikant som skräpat ner koden?

Permalänk
Medlem

Jag fick ta och gå tillbaka till 375.70-versionen för .86 och .95 kapade min fps i BF1 med typ 40 - 50 %. Hotfixen hjälpte inte ett dugg.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Skrivet av wimon:

Detta ligger verkligen inte hos Nvidia. De kanske kan fixa det, men det var EA/DICE som släppte en patch där ingenting fungerar.
Och till skillnad från dem så fixar oftast Nvidia sitt misstag inom något dygn, som tex senaste updaten då de låste pascal-korten till 810mhz. Tog inte många timmar innan det fixades.
Battlefield lär väl inte patchas på någon månad nu.

Ja okej, du har nog rätt. Men vad baserar du det på? Jag vet att många spelutvecklare, t.ex. Turtle Rock Studios, Fatshark, Bethesda, osv, har på frågan "SLI?" svarat med "Vi väntar på Nvidia, det är deras ansvar". Antar att det skiljer sig lite beroende på kanske?

Permalänk
Medlem

Måste bumpa denna tråd då jag bara måste berätta om allt skit ang nvidias drivrutiner som händer nu.

Det ända spelet som går rätt så stabilt just nu på min GL502VS med 1070 är BF1 och kommer då inte upp i närhet av de FPS jag anser att jag borde komma upp i. Rise of the Tomb Raider Benchmarken har 30-40% sämre FPS än tidigare. TESSP har konstanta FPS-drops. Har gått tillbaka 375.63 men den är inte så mycket bättre den. -_-