Asrock Z270 Fatal1ty för Intel Kaby Lake hittar ut på webben

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad man lämpligen kan använda den extra nätverksporten till? Jag har sett det ibland men inte sett någon förklaring på vad den brukar nyttjas till.

Permalänk
Avstängd

Ser framemot Kaby. Blir kanske ett byte till i7 då bara för att om nu inte Zen verkligen imponerar.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leow:

Jag undrar vad man lämpligen kan använda den extra nätverksporten till? Jag har sett det ibland men inte sett någon förklaring på vad den brukar nyttjas till.

Om man inte kan få snabbt internet så kan man köra med två långsamare anslutningar som blir en snabb? Något liknande detta, typ:
https://www.youtube.com/watch?v=tqbnjgbtDl0
Jag vet inte om det är så utan gissar bara

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

@FlashTec: Jo det gör det och det fungerar i de flesta fall. Men PS/2 är en bättre port. Finns massor med argument varför PS/2 är bättre, gör en snabb googling så ser du :).

Visa signatur

Går igång på tangentbord.
Dator 1: i5 3570k @ 4,2 GHz, Corsair H60, MSI RX 480 Gaming X 8 GB, Corsair Vengeance 16 GB (4x4 GB) 1600 MHz.
Dator 2: Xeon X5675 @ 4,3 Ghz, Corsair H80i, Evga GTX 780 Classified 3 GB, Corsair Vengeance LP 12 GB (3x4 GB) 1600 MHz.
Dator 3: i7 9700K @ 5,0 GHz, Noctua NH-D15, Gigabyte RTX 2070 8 GB, G.skill Ripjaws V 16 GB (2X8 GB) 3200 MHz.

Permalänk
Medlem

Är det nån som fattar hur det där Intel Optane funkar? Måste man ha nån speciell Intel Optane-hårddisk för det eller duger det med vilken M.2-SSD som helst?

Permalänk

Är säkert bra, inte för jag vet hur relevant Fatality är idag. Känns som något i det förflutna Han måste vinna nåt igen!

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Måste faktiskt VGA och DVI kontakterna hänga kvar ännu när vi närmar oss 2017. Tycker det börjar va dags att skrota dem i "entusiast"-modeller. I business/billigare moderkort får de nog hänga kvar men känns högst onödigt på ett Asrock Z270 Fatal1ty kort. Hade mycket hellre sett flera USB portar.

Alltså, finns ju de som fortfarande använder projektorer etc. Och på moderkort förstår jag att vi har kvar det, de tar ju bort de med grafikkort. Men det är väl lite löjligt på ett sett, ja.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Alltså, finns ju de som fortfarande använder projektorer etc. Och på moderkort förstår jag att vi har kvar det, de tar ju bort de med grafikkort. Men det är väl lite löjligt på ett sett, ja.

Mmm, därför jag nämnde "förutom" business och budget moderkort. Vi använder VGA portar flitigt till projektorer samt budget/äldre skärmar i jobbet ännu då flera äldre skärmar eller budget modeller har VGA och DVI endast. Men det är inte ställen som har "Fatal1ty" moderkort heller. Så till den marknaden behövs inte VGA och DVI längre. DVI håller ju på försvinna på grafikkort nu också.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Mmm, därför jag nämnde "förutom" business och budget moderkort. Vi använder VGA portar flitigt till projektorer samt budget/äldre skärmar i jobbet ännu då flera äldre skärmar eller budget modeller har VGA och DVI endast. Men det är inte ställen som har "Fatal1ty" moderkort heller. Så till den marknaden behövs inte VGA och DVI längre. DVI håller ju på försvinna på grafikkort nu också.

Vilket är lustigt, Macbooks tror jag då inte har några VGA portar, medans ATX moderkort har det. Det är ju trots allt businessmän samt studenter som bör springa runt med dom.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Känner mer och mer för varje år som går att min 2600k får bytas ut snart. Kanske inte för prestanda, men för features på nytt moderkort och fler pci-e lanes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Strömförsörjningen till processorn sitter där under den ''onödiga'' kylflänsen..klart den har en väldigt viktig egenskap..

Vuxna och macho-män har väl ändå inte fjortis fönster på sin dator? Så du lär väl ändå inte kunna se in i din dator medans du slår dig på ditt manliga håriga bröst

Jag är 30år gammal, gillar den röda färgen, stilren.

Jag själv tillhör gruppen som inte vill ha men ändå har fönster.
Dock har jag placerat datorn i min TV möbel med fönstret mot ena väggen i möbeln så inget syns ändå.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!