Samsungs varumärke har inte påverkats av problemen med Galaxy Note 7

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Har tagit bort ett sidospår angående politik (hur nu det gick till)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Du menar att det inte är samma sak?

Ja han trodde att s7 s7 edge och note 7 hade samma problem med bränder.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas bara det blir samma storlek på nästa note 8. Och att den är mer lugn

Raderat "hen började"-argument
Permalänk
Medlem

Har svårt för deras telefoner, föredrar iPhone. Men annars gillar jag generellt sett Samsung, speciellt deras SSDer men också deras tv apparater

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Beställde Note 7an, vette fan om jag orkar vänta på Note 8a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Det är sant, dock är frågan om man kanske var för slapp från första början. Kan ha varit att det kommer rädda liv i framtiden, who knows. Om något lär det bli en av många slag för att IT inte är kanske så säkert eller obefintligt som folk tror. IoT DDoS har ju fått kongressen i USA att börja tänka på detta iaf, tycker grundaren av "internet" gav en bra förklaring om man skall kalla det så till detta.

Blir en lite märklig argumentering som jag ser det. Lite grand som man skulle argumentera att det är bra med ökad brottslighet. Detta då det kan sätta fokus på problemet, och vi kan få fler poliser och resurser som skall försöka minska brottsligheten.

Eller för en IT-analogi; bra om vi är slarviga vid mjukvaruutveckling och skapa mycket problem/buggar; för att få fokus på problemet med defekt mjukvara och bristande QA.

Skrivet av Commander:

En mobil är inte en mobil utan en dator som kan också ringa.

Håller med helt.

En lite relaterad komisk, men högst verklig händelse ifrån en av mina många flygningar;

Sitter vid startögonblicket med en Surface Pro i knät och jobbar. En flygvärdinna kommer fram för att säga till mig att stänga av den under starten. Men när hon kommer fram till min plats och kikar närmare på den så blir hon tveksam/rådvill och frågar; "Är det en dator eller mobilenhet?". Jag svarar "Det är min surfplatta som jag använder med ett löst tangentbordsfodral". Flygvärdinnan; "Ok. Då kan du fortsätta". Samtidigt tvingade hon ett ögonblick senare en annan affärsresenär några meter bort på andra sidan gången att stänga ner sin dator, som var av "vanlig typ" med fast tangentbord, under flygstarten (passageraren muttrade tyst och surt för sig själv när han såg att jag kunde fortsätta jobba ostört).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/