Följ Black Friday på SweClockers specialsajt

Permalänk
Melding Plague

Följ Black Friday på SweClockers specialsajt

Den som är på jakt efter en och annan uppgradering kan se fram emot att det snart är Black Friday. SweClockers samlar medlemmarnas bästa tips på en skräddarsydd specialsajt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Vad trevligt
Festligt Sickan, Festligt!

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde göra nån slags tips ruta för vad man ska tänka på när man köper på Black Friday, till exempel om att det ofta kan handla om att butikerna har bara höjt priserna innan och sedan sänkt dem igen

Permalänk
Medlem

Ser ett XFX R9 Nano för 5 lax?? För det står tipsat, men är det bra?
Det låter dyrt i mina öron...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Den stora tipstråden leder till förra årets BF tipstråd och inte årets!

EDIT: D.v.s. hit:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1395067-black-friday-20...

men här är årets:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1452309-black-friday-20...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag hade inte tänkt köpa något på BF, men fick i dag reda på att jag har blivit tilldelad ett stipendium på 10 000, så det kanske blir trots allt en 4k tv Frågan är om det är bäst att slå till på BF eller vänta tills mellandagarna?

Permalänk
Medlem

Hur hanterar vi ifall någon kör Black Week eller tjuvstartar med Black Thursday? Vet att i vissa butiker redan har satt igång rean i åtminstone Norge. Det får inte vara med här då?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på kraftig hårdvarurea... bland skor och vinterkängor!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Skulle behöva.en till ssd 500gb skulle vara trevligt om det reades ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Tycker ni borde göra nån slags tips ruta för vad man ska tänka på när man köper på Black Friday, till exempel om att det ofta kan handla om att butikerna har bara höjt priserna innan och sedan sänkt dem igen

Det här kanske är det du efterfrågar:
#16502965

Permalänk
Medlem

Jag vill höja ett varningen finger för butiker som höjer priser på vissa produkter för att kunna sänka mer till Black Friday. Här är Prisjakts funktion Prishistorik ett bra verktyg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

Jag vill höja ett varningen finger för butiker som höjer priser på vissa produkter för att kunna sänka mer till Black Friday. Här är Prisjakts funktion Prishistorik ett bra verktyg.

Samtidigt ska man vara medveten om att dollarn gått upp ca 10% under de senaste tre månaderna. Eftersom komponenter säljs i dollar innebär det att priset som butikerna måste betala för att fylla på sina lager ökat kraftigt, att det slår igenom i det pris vi kunder får betala är kanske inte så konstigt. Butiker som inte har höjt priserna sitter troligen på lager som de köpte in tidigare och då inte behöver öka priset på för att ha tillräcklig marginal.

Permalänk
Avstängd

@Krimsarn:

Kolla XXL. Skulle även rekommendera Salomon!

Permalänk
Medlem

Så sjukt hur marknaden fungerar.
Antar stt BF blivit så mainstream att butiker har svårt att slå sig ram i allt brus.

Vad händer då? Jo dom börja pumpa ut "BF hela veckan" och "exklusiv förtur till dig som kund"

Har väl fått runt 10 reklammail från företag som alltså har gjort om BF till en hel vecka/helg av rabatter.
Detta förstör ju hela grejen.... BF vill man ju ska vara snuskigt billigt, kan dom ge rabatter i en hel vecka så känns det inte sol att så är fallet?

Trist att dom förstör konceptet

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Så sjukt hur marknaden fungerar.
Antar stt BF blivit så mainstream att butiker har svårt att slå sig ram i allt brus.

Vad händer då? Jo dom börja pumpa ut "BF hela veckan" och "exklusiv förtur till dig som kund"

Har väl fått runt 10 reklammail från företag som alltså har gjort om BF till en hel vecka/helg av rabatter.
Detta förstör ju hela grejen.... BF vill man ju ska vara snuskigt billigt, kan dom ge rabatter i en hel vecka så känns det inte sol att så är fallet?

Trist att dom förstör konceptet

Vilket koncept är förstört? Black Friday är ingenting speciellt förutom en PR-ploj. Jag tycker det är konstigt att det har blivit en grej över huvud taget här i Sverige... Det är inget speciellt med denna fredag jämfört med föregående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hearken:

Jag hade inte tänkt köpa något på BF, men fick i dag reda på att jag har blivit tilldelad ett stipendium på 10 000, så det kanske blir trots allt en 4k tv Frågan är om det är bäst att slå till på BF eller vänta tills mellandagarna?

Va, kan man få stipendium i TVtittande! Det visste iallafalla inte jag....
Lite mer seriöst, pengarna kanske kan användas till det stipendiet var avsett för?
(Jag vet, inte min ensak men eftersom du talade om varför du hade 10k att spendera tar jag mig friheten att kommentera den informationen )

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem

@MatsDahlgren:

Vet inte riktigt hur du kopplade stipendiet till Tv-tittande Jag fick stipendiet tack vare att jag har presterat inom biologi och kemi, så jag får göra vad jag vill med de pengarna. Det kan även vara värt att nämna att jag varken har några ekonomiska problem och att jag har länge funderat på att uppgradera min gamla tv till en 4k. Jag ser det mer som att jag får en tv istället för pengar av universitetet ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

@Krimsarn:

Kolla XXL. Skulle även rekommendera Salomon!

Salomon kan jag med rekommendera. Jag hade inte hört om det märket förut men köpte en park kängor för några veckor sedan. Tunna och lätta, men helt klart dom varmaste skor jag har haft.
Kostade fan ta mig 1200 spänn och var värt varenda slant.

Permalänk
Avstängd

@biorrith:

Ja men det trökiga är att efter att man köpt skor som salomon så kan man fan aldrig köpa något annat igen...

De gör verkligen skor som ska sitta riktigt bra på foten, samtidigt hör man vänner som klagar på att de får sår på fötterna och själv fjällvandrar man 3mil och tar gladligen på sig skorna dagen efter.

Permalänk
Medlem

Om det är någon som sett en annons på DX Racers King-series KS06 så skulle jag uppskatta väldigt mycket om ni kunde posta en länk alt. skicka ett PM!

Permalänk
Medlem

Om någon kan hitta en samsung curved soundbar till något schysst rea pris så får ni gärna länka eller skicka PM!

Visa signatur

Phanteks AMP 1000W || Gigabyte B760 Gaming || Intel Core i5 13600K || Artic Liquid Freezer II || G.Skill 32GB DDR5 6000Mhz || MSI GeForce GTX 4070 12GB Gaming X Trio || Kingston Fury Renegade M.2 NVMe 1TB + 1TB & 500GB M.2 SSD || 4TB WD ||

Citera för garanterat svar!