En tyst minut för de ovetandes som köper delar för fullpris idag.

Permalänk

En tyst minut för de ovetandes som köper delar för fullpris idag.

Såg just en datordel som ska gå för en tusenlapp billigare imorgon säljas för fullpris... En tår rann ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av banana12345:

Såg just en datordel som ska gå för en tusenlapp billigare imorgon säljas för fullpris... En tår rann ner.

Om denna person upptäcker detta kommer denna också åka tillbaka till affären på öppet köp.
Men ja. Jag köpte en router förra månaden för 1300kr. Säljs imorgon för 800.
Sådant är livet ibland. Behöver man saker och ting direkt så har man inte alltid tid att vänta på bra deals.
Annars finns ju en bra begagnatmarknad också i Sverige. Där finns mycket till bra priser.

Sedan finns där också de som inte bryr sig om pengar heller. Den tusenlappen är kanske inte hela världen för kunden.
Vem vet?

Permalänk
Medlem

@zarlor
Långt ifrån alla butiker som har 'Öppet köp'.

Ontopic : Priser går alltid upp och ner. Om man är nöjd med priset när man köper så ska man fortsatt vara nöjd när priset längre fram går ner. Sån är branschen.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag fäller mer en tår för dom som idag köper en vara till dagens höjda pris när den imorgon sänks till normalpris

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag fäller mer en tår för dom som idag köper en vara till dagens höjda pris när den imorgon sänks till normalpris

*LOL*

En tår för oss stackars idioter som lever i världens högsta skattetryck och tom betalar skatt på skatten.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag köper produkter för att jag vill ha dem, priset kommer i andrahand.
Vill jag ha produkten idag, så köper jag den idag.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Föredetting

En tår för alla som inte har egen firma och/eller importerar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

En tår till alla oss som har annat pengarna måste gå till :'(

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv

En tår till de som tror livet handlar om amerikansk shopping. Behöver jag mjölk köper jag mjölk. Om jag inte behöver något handlar jag inte något, oavsett vad jag "sparar". en tår till obildade männsikor

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag fäller mer en tår för dom som idag köper en vara till dagens höjda pris när den imorgon sänks till normalpris

2500kr är definitivt inte normalpris för ASUS Strix GTX 1060 6GB... jag är väldigt sugen.

Permalänk
Inaktiv

@Andreaz1:

Slog själv till, 1000 kr billigare, kommer säkert vara slut snart.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dead poet society:

@Andreaz1:

Slog själv till, 1000 kr billigare, kommer säkert vara slut snart.

Ja nu är de borta. Jag får tänka som så att jag sparade 2500kr istället.