AMD knappar in på grafikkortsmarknaden

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Det är bra, men jag tror ändå det är kört för dem.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Härliga tider 👍🏻😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag tror samma sak. Det måste ju vara betydligt vanligare att man behåller en dator i till exempel 3 år, men byter ut grafikkortet efter 1½ år, än att man har Crossfire/SLI?

Jag ska byta ut min dator i sign mot kaby lake alternativt Zen nu i vår. Det är väl 10-11 år jag haft den. 3dje grafikkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Trams-nyhet. Click-bait-varning.

Man kan inte titta på en sådan liten händelse, utan man måste kolla på trenden över längre tid.

Först har SC en super-artikel med fördjupning i TV-apparater, för att sen slänga upp denna dynga.

Hittade statistik från en annan sida som säger sig visa utvecklingen över längre tid. Och jag anser att det är för tidigt att dra några slutsatser alls. Speciellt med tanke på AMDs ställning prestandamässigt just nu. Visst PS4 osv, men nVidia har inte sagt sitt i konsolvärlden än.

https://www.techpowerup.com/228095/amd-and-nvidia-add-in-boar...

Jag vill inte vara en negativ skit, och få vore gladare än mig om AMD fick lite mer position i världen, men samtidigt är jag jävligt kritisk mot allt vad "nyheter" är nu för tiden. Och SC är det enda jag har nu för tiden när det gäller socialt umgänge på nätet. Har inte FB och sådant. Besöker SC varje dag och jag vill gärna att sidan håller en högre standard! Point of View-nyheten häromdagen var ju ett annat exempel.

Rant over.

Trevlig helg!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@serverfel
Vaknat från en hemsk after work? Klart det är intressant att se förändringen från ett år till ett annat. Och det gäller ju bara diskreta grafikkort, inte inbyggda lösningar.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@serverfel
Vaknat från en hemsk after work? Klart det är intressant att se förändringen från ett år till ett annat. Och det gäller ju bara diskreta grafikkort, inte inbyggda lösningar.

Ja jag vet. Va lite negativ där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Ser fram emot 490 och Zen-processorerna; hoppas att de gör att AMB tar en ännu större del av marknaden.

Make AMD Great Again!

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]