XBOX One + "vanligt" gaming headset

Permalänk
Medlem

XBOX One + "vanligt" gaming headset

Hej!

Jag ska beställa ett XBOX One 1TB, och så kom jag på att jag gärna vill koppla in mitt vanliga headset,
ett med två st. 3.5mm pluggar, ett för ljud och en för mikrofonen..
Och då vill jag bara kolla en sak med er proffs

XBOX One 1TB speldosa + Xbox One Stereo Headset Adapter + 3,5 mm-hane till 2x 3,5 mm-honor + headset = win?

Eller behövs inte Xbox One Stereo Headset Adapter? Googlade lite och såg att de var en ny speldosa till 1TB versionen, men blev aldrig riktigt klok på vad skillnaden var..

förtydligande
Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Hej!

Jag ska beställa ett XBOX One 1TB, och så kom jag på att jag gärna vill koppla in mitt vanliga headset,
ett med två st. 3.5mm pluggar, ett för ljud och en för mikrofonen..
Och då vill jag bara kolla en sak med er proffs

XBOX One 1TB speldosa + Xbox One Stereo Headset Adapter + 3,5 mm-hane till 2x 3,5 mm-honor + headset = win?

Eller behövs inte Xbox One Stereo Headset Adapter? Googlade lite och såg att de var en ny speldosa till 1TB versionen, men blev aldrig riktigt klok på vad skillnaden var..

Fördelen med headset adaptern är att du kan ställa balansen mellan chat å spelljud och att du kan muta micken men visst den behövs inte på dom nya dosorna dock blir du ju utan dom inställningsmöjligheterna "on the fly".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Fördelen med headset adaptern är att du kan ställa balansen mellan chat å spelljud och att du kan muta micken men visst den behövs inte på dom nya dosorna dock blir du ju utan dom inställningsmöjligheterna "on the fly".

Okey, så de enda kravet är adaptern jag länkade till på Kjell o co, resten är bara göra att göra livet lite smidigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Linux användare sedan '03

Macbook Pro 13"
HPE Proliant Microserver Gen10

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0bber:

Okey, så de enda kravet är adaptern jag länkade till på Kjell o co, resten är bara göra att göra livet lite smidigare?

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska det vara ja, testade just den nya kontrollens 3.5mm jack å ljudet var betydligt sämre än det jag har i adaptern så jag antar att en del justeringar krävs i någon meny nånstans. Som sagt jag rekommenderar adaptern där du har ljudkontroll, balans mellan chat å spelljud samt muteknapp

Men korrekt den behövs inte så länge du har den nya kontrollen med 3.5mm jack ;).

Visa signatur