Vad har man för slags färg till datordelar?

Permalänk

Vad har man för slags färg till datordelar?

Hejsan. Har precis börjat planera min nya dator och vill att den ska se extra fin ut Jag har därför kollat runt lite på att måla vissa delar så som radiator och grafikkort. Har dock ett litet problem: jag har aldrig målat något (har målat staket men det är ju inte riktigt samma sak..). Har ni några tips på vilka märken/sorter av färg man ska leta efter samt var man kan köpa dessa? Även lite osäker om man ska sand pappra och använda primer men det kan jag nog googla fram själv. Tack så mycket.

Om det redan finns en tråd om detta på forumet uppskattar jag en länk.

Permalänk
Proffsmobbare

Ska du måla direkt på kretskort så är det plastidip eller isoleringsfärgen Plastik 70 (+ vanlig sprayfärg) som gäller.

Permalänk
Rekordmedlem

Sandpapper ska du helst inte använda på annat än trä men du kanske menar slippapper i allmänhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

@Laine: Ska inte måla några kretskort, antar att det fortfarande är plastidip som gäller då?

@mrqaffe aa, precis. Har inte så mycket koll på detta!

Permalänk
Medlem

jag använde mig detta http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-och-Lack/Motorlack-2000... och sandpaper funkade väldigt bra:)

Permalänk

clas ohlson har crc pro paint, 1-K färg