Point of View: "Vi är inte döda"

Permalänk
Melding Plague

Point of View: "Vi är inte döda"

Tidigare rapporter om att nederländska Point of View gått i konkurs visar sig nu inte stämma, då företaget dementerar uppgifterna. Enligt dem handlar det endast om ett dotterbolag som gått under.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var väl skönt det då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

*Cringe*

Permalänk
Avstängd

Nähä det tänker jag inte acceptera. Jag har läst på internet att de konkat så nu är det bäst för dem att de lever upp till det så jag inte behöver gå all in internetkrigare över det hela.

Nä men skämt och sido, bra att de håller sig uppe och att de anställda slipper leta nya jobb. (undantaget de på dotterbolaget då)

Permalänk
Medlem

Ska det inte rubriken vara: "Legendariska Point of View: 'Vi är inte döda'"?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

det jag misstänkte, då PoV har bolag i Asien så hade det varit konstigt att dessa skulle ansöka om konkurs i holland

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Desinformationen på nätet slår till igen. Hur ska vi fixa detta egentligen ?

Permalänk
Medlem

Vad de egentligen säger är... "From our Point of View, we are not dead yet"

Permalänk
Hjälpsam

Liket lever!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av furbel:

Desinformationen på nätet slår till igen. Hur ska vi fixa detta egentligen ?

Lägg ned Internet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Lägg ned Internet!

internet är en fluga..

Skrivet av Paddanx:

Vad de egentligen säger är... "From our Point of View, we are not dead yet"

bästa idag

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Grävande journalistik detta sweclockers! Vad var dotterbolagets verksamhet då?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furbel:

Desinformationen på nätet slår till igen. Hur ska vi fixa detta egentligen ?

Idag är folk som Flugor på skit när det nämns något.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Vad de egentligen säger är... "From our Point of View, we are not dead yet"

Haha!! Gjorde kvällen!! Så låg humor alltså:D

Ne men allvarligt, vad är dom verksamma i idag??

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av furbel:

Desinformationen på nätet slår till igen. Hur ska vi fixa detta egentligen ?

Ja vad fan gör man?

Mycket sådant nu för tiden.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

De lär inte säljas av svenska återförsäljare vilket som.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det är skandal, Sweclockers försöker vara en nyhetskanal för datorintresserade men deras bakgrundscheck är i klass med DN. Med min erfarenhet av moderatorerna så antar jag att ett grundkrav för att skriva här är att man gått på Södertörns folkhögskola?
Ni måste släppa det, den här sidan ska handla om datorer och inte om hur man bästa är politisktkorrekt.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag tycker att det är skandal, Sweclockers försöker vara en nyhetskanal för datorintresserade men deras bakgrundscheck är i klass med DN. Med min erfarenhet av moderatorerna så antar jag att ett grundkrav för att skriva här är att man gått på Södertörns folkhögskola?
Ni måste släppa det, den här sidan ska handla om datorer och inte om hur man bästa är politisktkorrekt.

Jisses, lugna ner dig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag tycker att det är skandal, Sweclockers försöker vara en nyhetskanal för datorintresserade men deras bakgrundscheck är i klass med DN. Med min erfarenhet av moderatorerna så antar jag att ett grundkrav för att skriva här är att man gått på Södertörns folkhögskola?
Ni måste släppa det, den här sidan ska handla om datorer och inte om hur man bästa är politisktkorrekt.

Tänk om folk reagerade likadant på allt bra som produceras....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tänk om folk reagerade likadant på allt bra som produceras....

Vad menar du? säger du att en bra produkt inte säljer?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iWeeby:

Jisses, lugna ner dig lite

Så du tycker att vi ska behandla swec precis som DN, noll förtroende, vad dom säger betyder ingenting?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Nu var det ju trots allt ett bolag som heter Point Of View - och som sysslar med grafikkort, som gått i konkurs. Känner ärligt talat att det är inte direkt är Swecs, eller de flesta nyhetssidors fel att detta misstag gjordes. Den som hittade nyheten till att börja med kanske skulle gjort det mer klart att det var ett dotterbolag det handlade om. Visst ska man idka källkritik men någonstans går ändå gränsen för när något for anses rimligt och inte behöver efterforskas. Hade det stått att tex Asus kursat hade det kanske behövts vändas på en sten eller två för att se vad som verkligen menas. Men PoV är en liten firma med typ noll närvaro i Sverige. Trodde ärligt talat de försvunnit för länge sedan. Trodde PowerColor var borta med men så dök de upp Palit var också ett märke som helt plötsligt pluppade upp i Sverige igen i och med GF 10-serien. Men hade nog inte höjd ett ögonbryn om det kommit en nyhet om att någon av dessa kursat (även om jag nu efteråt förstått att de är schwajnigt stora i Kina etc).

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Vad menar du? säger du att en bra produkt inte säljer?

Nope, jag menar att det är oftast är bättre att berömma än fördömma.
Samt, innan man fördömmer bör man ta reda på hela bakgrunden, då den kanske inte är det man antar

Permalänk
Medlem

POVs hemsida beskriver själva Point Of View B.V. som moderbolaget och huvudkontor. Konspirationsteorier behöver inte florera. Guru3D kanske inte sökt i Nederländska företagsregister tillräckligt eller har koll på vad de har för bolag utomlands, men det är delvis POVs egna fel också. Holding-bolaget sitter i samma byggnad som bolaget som ansökt om/blivit beviljad konkurs, men den enda informationen på nätet om holdingbolaget är meddelandet de skickade Guru3D i princip. POV verkar för övrigt inte gjort grafikkort för senaste generationen. Konkursansökan/beslutet listar också Point Of View Graphics som ett av namnen de använt. Vilka tillgångar som låg under det bolaget är inte tydligt, och blir inte tydligare med svaret.

Alla deras hemsidor som är online är registrerade på Point Of View B.V. så konkursförvaltaren bör stänga ner hela deras nättillvaro snart vilket som, eller att domänerna löper ut snart. Om nu inte holdingbolaget helt enkelt snor domänerna. Det är inte riktigt vad man brukar göra vid konkurser däremot.

Permalänk
Medlem

PoV är döda oavsett, då deras verksamhet idag är rebranding av Kina produkter såsom surfplattor och olika väskor och skydd.

Så på ett sätt stämde det ändå att PoV var borta...
Och icke saknad då deras produkter var svindyra när det begav sig i slutet av Krita-perioden.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Snusfri

Hade ett PoV 6800 GT en gång i tiden 😜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro