Finns det tjusiga Extended editions av Hobbit-filmerna?

Permalänk
Medlem

Finns det tjusiga Extended editions av Hobbit-filmerna?

Hejsan!

Jag söker efter Extended Editions av Hobbit-filmerna med fina lådor/fodral, likt de som kom till Lord of the Rings - trilogin. De var robusta i någon typ av kartonnage, såg väldigt tjusiga ut och var väldetaljerade både på utsidan och på insidan.

Finns det motsvarande utgåvor för Hobbit-filmerna? Jag vet att det finns Extended versioner, men bilderna är så katastrofalt intetsägande att jag inte har en aning om vilken kvalité de har. Om någon kan klargöra detta för mig och gärna snabbt så vore det enormt uppskattat!

Tack på förhand!

Permalänk

Sökte lite och hittade det här http://www.theverge.com/2016/8/22/12590394/lord-of-the-rings-... men vet ej vart man kan köpa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magoomind:

Sökte lite och hittade det här http://www.theverge.com/2016/8/22/12590394/lord-of-the-rings-... men vet ej vart man kan köpa dem.

Åh, nog var det en tjusig samling alltid, däremot låter 800 usd lite väl saftigt. Särskilt då jag redan har de lotr utgåvorna som jag länkade bilder till ovan.=)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är inte något sånt här du menar?

http://cdon.se/film/hobbit%3a_filmtrilogin_-_extended_edition...

Har den här plus motsvarande för LOTR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AgentDinozzo:

Det är inte något sånt här du menar?

http://cdon.se/film/hobbit%3a_filmtrilogin_-_extended_edition...

Har den här plus motsvarande för LOTR.

Jag har sett den där, men bilden visar inte alls hur innerboxarna ser ut. Är varje fodral uppsnofsat var för sig likt de lotr fodral jag länkade i mitt första inlägg? Hur ser fodralen i samlingsboxen ut liksom?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Känns ju som den största kritiken mot hobbitfilmerna är just att dom är lite för "extended", och du vill ha en version med ännu mer onödigt lull lull som inte driver storyn framåt? Kanske 10min extra obstacle race bland vättar i grottsystem?
Personligen tycker jag filmerna hade varit bättre om dom vore en halvtimme kortare. Orginalboken är lite för tunn för en trilogi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Skrivet av Iwar:

Känns ju som den största kritiken mot hobbitfilmerna är just att dom är lite för "extended", och du vill ha en version med ännu mer onödigt lull lull som inte driver storyn framåt? Kanske 10min extra obstacle race bland vättar i grottsystem?
Personligen tycker jag filmerna hade varit bättre om dom vore en halvtimme kortare. Orginalboken är lite för tunn för en trilogi

Skickades från m.sweclockers.com

Ser man dessa för storyn verkligen? Detta är ju ren popcornunderhållning tycker jag. Det jag gillar med dessa filmer i jämförelse med LOTR-trillogin är att man kan se dom lite när som helst, dom är ganska lätta att ta sig igenom. Ingen jobbig, gnällande Gollum, ingen pipande Sam.. även om jag tycker LOTRtrillogin är 10/10 filmer så är dom jobbiga att ta sig igenom pg.a vissa karaktärer (som är bra och gör böckerna rättvisa, men är ändå enerverande).

Ser nu igenom Hobbittrillogin i 3D samt extended, delar upp tittandet på två ggr / film.. vilket jag iofs ofta gör med film. Ser inte riktigt meningen med att man måste se hela filmen på en gång.. läser jag en bok, spelar ett spel, lyssnar på en talbok, tja då drar man ju ut på det i veckor ofta, samma med TV-serier, så det känns inte "främmande" direkt..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

@Raza: Movieline kanske har sådant du efterfrågar, dock vet jag inte hur dom ser ut inne i boxen.

http://www.movieline.se/

Visa signatur

Cooler Master ATCS840 | Cooler Master Silent Pro Gold 1200W | Fractal Design Newton R3 1000W
ASUSTeK Z9PE-D8 WS | 2x Intel Xeon E5-2697 v2 | Kingston 128 GB DDR3 ECC | Gigabyte Geforce GTX 1070 Ti
BOINC : asteroids | einstein | enigma | milkyway | seti | universe | TheSkyNet POGS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Känns ju som den största kritiken mot hobbitfilmerna är just att dom är lite för "extended", och du vill ha en version med ännu mer onödigt lull lull som inte driver storyn framåt? Kanske 10min extra obstacle race bland vättar i grottsystem?
Personligen tycker jag filmerna hade varit bättre om dom vore en halvtimme kortare. Orginalboken är lite för tunn för en trilogi

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vill ha en med mer lullull för att se vad som har klippts bort, och för att ha bra filmer ståendes i snygga fodral intill den äldre trilogin av bra filmer i snygga fodral!

Skrivet av Bemushroomed:

Ser man dessa för storyn verkligen? Detta är ju ren popcornunderhållning tycker jag. Det jag gillar med dessa filmer i jämförelse med LOTR-trillogin är att man kan se dom lite när som helst, dom är ganska lätta att ta sig igenom. Ingen jobbig, gnällande Gollum, ingen pipande Sam.. även om jag tycker LOTRtrillogin är 10/10 filmer så är dom jobbiga att ta sig igenom pg.a vissa karaktärer (som är bra och gör böckerna rättvisa, men är ändå enerverande).

Ser nu igenom Hobbittrillogin i 3D samt extended, delar upp tittandet på två ggr / film.. vilket jag iofs ofta gör med film. Ser inte riktigt meningen med att man måste se hela filmen på en gång.. läser jag en bok, spelar ett spel, lyssnar på en talbok, tja då drar man ju ut på det i veckor ofta, samma med TV-serier, så det känns inte "främmande" direkt..

Det är helt klart en annan ton till filmerna, men likt du säger så är det nödvändigtvis inte en dålig sak. De mättar olika typer av filmsug.

Skrivet av Techs:

@Raza: Movieline kanske har sådant du efterfrågar, dock vet jag inte hur dom ser ut inne i boxen.

http://www.movieline.se/

Tack för länken! Kikade där men verkar mest vara samma lådor som andra återförsäljare delar, o som jag fortfarande inte vet hur de ser ut på insidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raza:

Jag har sett den där, men bilden visar inte alls hur innerboxarna ser ut. Är varje fodral uppsnofsat var för sig likt de lotr fodral jag länkade i mitt första inlägg? Hur ser fodralen i samlingsboxen ut liksom?

Skickades från m.sweclockers.com

Det fanns en recension på den sidan:

"Ett extremt stort plus med denna boxen är att den har samma utseénde och utformning som den tidigare Lord of the Rings - Extended Edition boxen som släpptes."

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av Raza:

Kikade där men verkar mest vara samma lådor som andra återförsäljare delar, o som jag fortfarande inte vet hur de ser ut på insidan.

Det är ett tjockare blu-ray fodral med 4 skivor för varje film. Två skivor i lock, två i botten.
Inget märkvärdigt alltså. Men har man dem i boxen så räddar det filmerna från den "vanliga" populationen i hyllan hemma

/Martin

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Det fanns en recension på den sidan:

"Ett extremt stort plus med denna boxen är att den har samma utseénde och utformning som den tidigare Lord of the Rings - Extended Edition boxen som släpptes."

Jag måste vara helt blind, men under vilken av produkterna fann du den recensionen? Jag klickade in på ett par av dem med Extended i namnet och tyckte att informationen var extremt knapphändig. :S

Skrivet av MartinP74:

Det är ett tjockare blu-ray fodral med 4 skivor för varje film. Två skivor i lock, två i botten.
Inget märkvärdigt alltså. Men har man dem i boxen så räddar det filmerna från den "vanliga" populationen i hyllan hemma

/Martin

Okej, tack för svaret! Låter som att Extended versionerna inte fick samma kärlek som sina tidigare syskon alltså. Synd. Men det är ju något i alla fall att de i boxen sticker ut lite åtminstone.

Hm, men har du en 12-disc version i så fall? Har sett att det finns en 15-disc version på vissa sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Ser man dessa för storyn verkligen? Detta är ju ren popcornunderhållning tycker jag. Det jag gillar med dessa filmer i jämförelse med LOTR-trillogin är att man kan se dom lite när som helst, dom är ganska lätta att ta sig igenom. Ingen jobbig, gnällande Gollum, ingen pipande Sam.. även om jag tycker LOTRtrillogin är 10/10 filmer så är dom jobbiga att ta sig igenom pg.a vissa karaktärer (som är bra och gör böckerna rättvisa, men är ändå enerverande).

Ser nu igenom Hobbittrillogin i 3D samt extended, delar upp tittandet på två ggr / film.. vilket jag iofs ofta gör med film. Ser inte riktigt meningen med att man måste se hela filmen på en gång.. läser jag en bok, spelar ett spel, lyssnar på en talbok, tja då drar man ju ut på det i veckor ofta, samma med TV-serier, så det känns inte "främmande" direkt..

Nej det gör en verkligen inte, och inte är det för halvdassiga CGI scener heller. Hobbit-filmerna känns i mina ögon som framstressade halvfabrikat som inte ens är i närheten av Lotr-triologin när det kommer till utförande och upplevelser.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raza:

Jag måste vara helt blind, men under vilken av produkterna fann du den recensionen? Jag klickade in på ett par av dem med Extended i namnet och tyckte att informationen var extremt knapphändig. :S
...

Hehe, det var nog jag som hänvisade dåligt.

Jag menade den på CDON som länkades till längre upp http://cdon.se/film/hobbit%3a_filmtrilogin_-_extended_edition__(blu-ray)_(9_disc)-34922095
Om man klickar på fliken "Recensioner och omdömen" så ligger det som tredje inlägget uppifrån (nej det är inte jag som recenserat även om vi båda heter Henrik).
Fast jag är faktiskt inte riktigt säker på om recensenten menar att även insidan är samma som om gamla, kan tolkas olika.

EDIT: kolla denna sidan för en side-by-side jämförelse, dom är inte helt lika ändå: http://www.theonering.net/torwp/2014/11/05/93896-hands-on-a-review-of-the-desolation-of-smaug-extended-edition-digipak/4/

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Kul tråd, ett ämne som faktiskt ligger mig lite varmt om hjärtat. För Hobbits bluray-extended lever definitivt inte upp till LOTR DVD-extended.

LOTR-extended på DVD var fina kartonger med "bok" inuti som man får vika upp för att komma åt filmerna. Här fick man ju även statyetterna. Svensk text på kartong och skivor.

LOTR på bluray och även dess extended började snåla in på det hela. Kartongen till LOTR bluray extended är dock väldigt fin, att man viker upp den och lite guld och så.

Hobbits bluray extended blev jag riktigt besviken på. Innan var det åtminstone lite unikt, som svensk text på kartongerna och skivorna och så. Här riktigt sömnigt med enbart en lätt klistrad lapp på baksidan som bara är ivägen, som säger att det är SF och svensk utgåva. Snålt och dåligt.

Tog lite kort här på morgonkvisten som kanske visar lite bättre vad jag menar: http://imgur.com/a/8Lo45

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Skrivet av oobum:

Nej det gör en verkligen inte, och inte är det för halvdassiga CGI scener heller. Hobbit-filmerna känns i mina ögon som framstressade halvfabrikat som inte ens är i närheten av Lotr-triologin när det kommer till utförande och upplevelser.

Man kan säga att det är extremt ojämnt. Vissa scener ser väldigt bra ut, andra är jättedåliga.

Men jag tycker LOTR är ojämn också, te.x är ju hela ljussättningen i sista LOTR filmen bland det fulaste och mest onaturliga jag sett.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Hehe, det var nog jag som hänvisade dåligt.

Jag menade den på CDON som länkades till längre upp http://cdon.se/film/hobbit%3a_filmtrilogin_-_extended_edition__(blu-ray)_(9_disc)-34922095
Om man klickar på fliken "Recensioner och omdömen" så ligger det som tredje inlägget uppifrån (nej det är inte jag som recenserat även om vi båda heter Henrik).
Fast jag är faktiskt inte riktigt säker på om recensenten menar att även insidan är samma som om gamla, kan tolkas olika.

EDIT: kolla denna sidan för en side-by-side jämförelse, dom är inte helt lika ändå: http://www.theonering.net/torwp/2014/11/05/93896-hands-on-a-review-of-the-desolation-of-smaug-extended-edition-digipak/4/

Ja då blev det genast mycket klarare! Nu ser jag vilken kommentar du citerade och hoppas att det stämmer. Tycker att det är tråkigt av CDON att inte bistå med fler bilder ur andra vinklar. Består boxen av fodral likt de @Inzomniac tog bild på så är de tjusiga över ryggen, men framsida och insida går inte i samma design-anda som LOTR-samlingen.

Fodralen du länkade en artikel kring följer ju rätt bra LOTR-fodralen, men är tyvärr i DVD. Jag ber om ursäkt om jag varit otydlig, men jag hoppas hitta en tjusig samling av Hobbit i BluRay.

Skrivet av Inzomniac:

Kul tråd, ett ämne som faktiskt ligger mig lite varmt om hjärtat. För Hobbits bluray-extended lever definitivt inte upp till LOTR DVD-extended.

LOTR-extended på DVD var fina kartonger med "bok" inuti som man får vika upp för att komma åt filmerna. Här fick man ju även statyetterna. Svensk text på kartong och skivor.

LOTR på bluray och även dess extended började snåla in på det hela. Kartongen till LOTR bluray extended är dock väldigt fin, att man viker upp den och lite guld och så.

Hobbits bluray extended blev jag riktigt besviken på. Innan var det åtminstone lite unikt, som svensk text på kartongerna och skivorna och så. Här riktigt sömnigt med enbart en lätt klistrad lapp på baksidan som bara är ivägen, som säger att det är SF och svensk utgåva. Snålt och dåligt.

Tog lite kort här på morgonkvisten som kanske visar lite bättre vad jag menar: http://imgur.com/a/8Lo45

Ja jag förstår precis vad du menar. LOTR i DVD är urtjusiga. Utifrån din bild där verkar det enda de lagt ner tid på gällande Hobbits extended till BluRay vara att få ryggen att gå i samma anda. Tråkigt att fodralet annars ser lika tråkigt ut som till alla andra filmer. :/

Permalänk
Skrivet av Raza:

Jag måste vara helt blind, men under vilken av produkterna fann du den recensionen? Jag klickade in på ett par av dem med Extended i namnet och tyckte att informationen var extremt knapphändig. :S

Okej, tack för svaret! Låter som att Extended versionerna inte fick samma kärlek som sina tidigare syskon alltså. Synd. Men det är ju något i alla fall att de i boxen sticker ut lite åtminstone.

Hm, men har du en 12-disc version i så fall? Har sett att det finns en 15-disc version på vissa sidor.

Ja, det var 15-discar. Inget intresse av att kolla på exra matrial ännu så hade nog inte 100%-koll på antalet skivor.

Visa signatur

Fractal Design North Vit/TG - Asus Z690-G - Intel Core i7 12700KF - Deepcool Assassin IV Vit - Asus x Noctua 4080 - Corsair 32GB LPX DDR5 - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

@MartinP74: Okej, då vet jag. Köpet blev något uppskjutet, men jag återkommer till denna tråd när det blir av. Tack för att du återkom med svar!