Permalänk

Billig AP-lösning

Jag har fiber från Ownit med 100/100 via någon uråldrig tjänstefördelare/router. Eftersom jag ständigt tappar nätverket med dess wifi har jag kört en Asus RT-N56U som accesspunkt (trådat från tjänstefördelaren), vilket fungerat rätt så bra. Skulle dock vilja ha något snabbare men vill helst inte betala så mycket.

Nu såg jag att Kjell har rea på en redan billig AC-router (TP-Link Archer C60) och vad jag kan se kan den användas som accesspunkt också. Skulle den funka?

Edit: Just Archer C60 kanske inte är så bra för mina behov ändå, eftersom WAN-porten bara klarar 100mbits. Då kommer det gå väldigt långsamt internt till min NAS. Är denna kanske bättre för mina ändamål: D-Link DAP-1620?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Jag får verkligen rekommendera dig att gå upp i kvalitet om du vill ha strulfritt. Du får vad du betalar för s.a.s. WiFi i sig är problemfyllt och det blir inte bra alls med budgetgrejer, åter... välj inte saker som är för billiga.

Exempelvis denna är rätt trevlig och har bra rykte, och som du ser så är priset därefter.
https://www.komplett.se/product/898804/datorutrustning/natver...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Jag får verkligen rekommendera dig att gå upp i kvalitet om du vill ha strulfritt. Du får vad du betalar för s.a.s. WiFi i sig är problemfyllt och det blir inte bra alls med budgetgrejer, åter... välj inte saker som är för billiga.

Exempelvis denna är rätt trevlig och har bra rykte, och som du ser så är priset därefter.
https://www.komplett.se/product/898804/datorutrustning/natver...

Var rädd för det. Då förblir det nog trådat i den mån det går så länge.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S