Är detta en okej dator att spela på?

Permalänk

Är detta en okej dator att spela på?

Som rubriken lyder https://www.komplett.se/komplett-gamer-a20-battle-edition-1/1...

Jag vet att man i princip betalar för luft när man köper komplett dator men det är inte det jag är ute efter att höra! Tacksam för svar:)

Permalänk
Medlem

Då Intel nästan alltid presterar bättre i spel, samt att den AMD som du pekar på är GAMMAL, så hade jag tittat på detta:

https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx-1060/1...

Bra paket, med helt OK pris!

// LZ

Permalänk

@Tea42BBS: tack för tipset men problemet är att den är redan beställd som en julklapp till mig... därför ja ville höra om den är okej att spela på:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfredsen:

@Tea42BBS: tack för tipset men problemet är att den är redan beställd som en julklapp till mig... därför ja ville höra om den är okej att spela på:)

Varför i hela friden frågar du innan du beställer? Avbeställ datorn, eller returnera den vid ankomst. Du kommer inte bli speciellt nöjd.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Varför i hela friden frågar du innan du beställer? Avbeställ datorn, eller returnera den vid ankomst. Du kommer inte bli speciellt nöjd.

Antagligen för det är päronen som beställt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

@Dreijer: tror du jag beställer julklapp till mig själv? Är det så illa asså? Har liksom ingen möjlighet att göra det då dom inte vet om att jag vet att dom köpt den till mig. Det datorn kommer användas till är csgo och overwatch, kommer det inte ens funka eller?

Permalänk
Medlem

Fungera kommer det, men du skulle definitivt ha fått en bättre upplevelse med den andra datorn.

Permalänk
Medlem

Om budgeten är 10k med skärm o tangentbord och mus blir de svårt att bygga en intel PC men jag skulle iaf försöka spara ihop lite mer pengar isf då du kommer få en bättre dator.
Dock kommer den såklart att fungera att spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfredsen:

@Dreijer: tror du jag beställer julklapp till mig själv? Är det så illa asså? Har liksom ingen möjlighet att göra det då dom inte vet om att jag vet att dom köpt den till mig. Det datorn kommer användas till är csgo och overwatch, kommer det inte ens funka eller?

Cs:go är inga problem.
Overwatch borde funka bra med.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfredsen:

@Dreijer: tror du jag beställer julklapp till mig själv? Är det så illa asså? Har liksom ingen möjlighet att göra det då dom inte vet om att jag vet att dom köpt den till mig. Det datorn kommer användas till är csgo och overwatch, kommer det inte ens funka eller?

Ja, jag trodde att det var en "julklapp till dig själv". Ja, det är en gammal processor och AMD ligger väldigt långt bakåt i jämförelse med Intel på CPU-fronten. Ja, det kommer att fungera till CS:GO och Overwatch, men inte några mer krävande spel än så. CS:GO går mycket bättre ihop med Intels processorer, men det är inget krävande spel i sig, så det lär gå an.

Edit: https://www.komplett.se/komplett-gamer-premium-i35-gtx-1060/1... är verkligen ett mycket bättre alternativ. Då kan ju ju spara ihop egna slantar till en monitor, istället.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Alfredsen:

@Dreijer: tror du jag beställer julklapp till mig själv? Är det så illa asså? Har liksom ingen möjlighet att göra det då dom inte vet om att jag vet att dom köpt den till mig. Det datorn kommer användas till är csgo och overwatch, kommer det inte ens funka eller?

Cs go gillar inte AMD cpuer har jag märkt, hur det är med overwatch vet jag inte. Men att den där datorn är kass för pengarna du betalar är jag ganska säker på.

Ta emot paketet, och gå sedan tillbaks och ångra köpet om de inte kan avbeställa?