Beslutsångest angående nytt nätagg

Permalänk
Medlem

Beslutsångest angående nytt nätagg

Sitter och har sån bestlutsångest.
Jag har förstått att det är som hugget och stucket vad gäller Corsair RM750x och EVGA G2 750w? Eller har jag fel?
Just nu har jag ett gammalt Corsair TX 750W.
750w vill jag ha iaf och jag har aldrig haft problem med mitt Corsair.
Jag har beställt nya datorkomponenter så det enda som behövs nu är ett nytt nätagg.

Ska jag slå till på ett Corsair igen och se glad ut?
MVH

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Hedersmedlem

Båda två är väldigt bra så det är svårt att välja fel mellan dem. Du lär behålla det i några år så om märket Corsair är viktigt för dig kanske det är värt den extra lilla kostnaden. Corsair har ju dessutom aktiv support här på forumet som brukar vara väldigt hjälpsam. Själv hade jag tagit det jag hittade billigast.

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3965095

Ingenting fel med G2, men när du redan är i klassen "gott över 1000kr" ta den uppgraderade versionen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Inaktiv

Varför inte använda det du redan har? Eller är det trasigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Varför inte använda det du redan har? Eller är det trasigt?

Ja det kan man säga. Det funkar men jag är rädd att den kan ge ojämn ström eller tom blir strömförande pga att strömkontakten fått sig en känga så den hänger nedåt. Steömkabeln sitter i nätagget men man kan vicka ordentligt på den så den är tejpad så in i helvete. Jag har faktiskt inte kollat hur stor skadan är. Men ett nytt nätagg efter 8 långa intensiva år är väl inte helt fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI Z170A GAMING M7 | Intel Core i7-6700K | be quiet! Pure Rock | ASUS GeForce GTX 970 | 2x8GB Kingston HyperX Fury Black DDR4 | Corsair RM750X | 2x 850-EVO SSD 500GB |

Permalänk
Medlem

G2 föredrar jag De är likt varandra men tycker att G2 passar in i de flesta byggen bättre om de något du tänker på!