Nvidia och AMD släpper drivrutiner för Watch Dogs 2

Permalänk
Melding Plague

Nvidia och AMD släpper drivrutiner för Watch Dogs 2

Efter en kortare försening har nu Watch Dogs 2 lanserats till PC och därför, som så ofta är fallet vid nya spellanseringar, passar både AMD och Nvidia på att släppa nya drivrutiner till sina grafikkort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vem har spelat och kan lägga omdöme?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

Skulle få spelet igår men var inte hemma vet ni vad Posten gör då?! Istället för att skicka paketet till ica vilket ligger typ 200 m ifrån mig, så skicka dom det till en annan stad långt ifrån mig.....

Får det nog idag, hype som fan!

Permalänk
Avstängd

Vågar man tanka ner och testa drivrutinerna från Nvidia? Jag vill inte ha mer problem nu när jag äntligen verkar ha fixat PC'n..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

@Fisken1986: Denna versionen av drivrutinerna har fungerat bättre för mig iaf än de två tidigare.
Kör med två 980 i SLI och i BF1 slipper man äntligen flickering i vattenpölar o.d. (text i menyerna när man är in game är fortfarande att det kommer och går).
För SLI är även konfigurationsmöjligheten för detta tillbaka i nVidia kontrollpanelen, vilket förstördes i tidigare. (Ominstallation av drivisar efter DDU hjälpte inte)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Vågar man tanka ner och testa drivrutinerna från Nvidia? Jag vill inte ha mer problem nu när jag äntligen verkar ha fixat PC'n..

On den nu funkar så skulle jag inte byta drivrutiner då Nvidias drivrutiner skapat mer problem än nytta det sista året. Så funkar den du har nu kör på den även om du missar lite prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Digital fyndjägare

Efter att ha testat Mafia 3 (bra handling men riktigt dålig port) och Dishonored 2 (sisådär, njaaa) No mans sky (ska man inte prata om) så har Watch Dogs 2 nu återställd min tro på PC-spel, "det går att porta över spel på bra sätt". Även Gears of Wars 4 hamnar på bra plats.

Förövrigt härligt spel med skön och riktigt passande bakgrundsmusik under gameplay.

9/10 får det av mej... Enligt mitt omdöme.

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Vågar man tanka ner och testa drivrutinerna från Nvidia? Jag vill inte ha mer problem nu när jag äntligen verkar ha fixat PC'n..

Senaste 2-3 drivrutinerna har funkat väldigt dåligt för mig.... Väntar på kommentarer innan jag uppdaterar.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fisken1986:

Vågar man tanka ner och testa drivrutinerna från Nvidia? Jag vill inte ha mer problem nu när jag äntligen verkar ha fixat PC'n..

Skrivet av pi:

Senaste 2-3 drivrutinerna har funkat väldigt dåligt för mig.... Väntar på kommentarer innan jag uppdaterar.

För mera kött på benen rekommenderar jag Reddits trådar för varje ny drivrutin, många kommentarer där: https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/5fby34/driver_37609_...

Kort och gott så verkar den här drivrutinen vara den bästa på länge och själv har jag i alla fall inga problem.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Väntar på prestandatester för watch dogs 2 innan jag ger mig in på spelet

Permalänk
Medlem

kör på ett gtx 1070 överklockat till +150 core och +360 minne och en i7 6700K stock clock, kan köra på ultra preset @ 1440p med en fps som pendlar mellan 45-75

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Efter att ha testat Mafia 3 (bra handling men riktigt dålig port) och Dishonored 2 (sisådär, njaaa) No mans sky (ska man inte prata om) så har Watch Dogs 2 nu återställd min tro på PC-spel, "det går att porta över spel på bra sätt". Även Gears of Wars 4 hamnar på bra plats.

Förövrigt härligt spel med skön och riktigt passande bakgrundsmusik under gameplay.

9/10 får det av mej... Enligt mitt omdöme.

Är de framme i 2009 års teknik nu då, med tanke på att Watch Dogs var ungefär lika tekniskt raffinerat som vissa spel från 2007?

Permalänk
Medlem

Drivrutinen är borttagen på Nvidias hemsida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Väntar på prestandatester för watch dogs 2 innan jag ger mig in på spelet

http://www.guru3d.com/articles_pages/watch_dog_2_pc_graphics_...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Drivrutinen är borttagen på Nvidias hemsida?

Jag hittar den fortfarande

Blev det inget DX12 för detta spelet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag hittar den fortfarande

Blev det inget DX12 för detta spelet?

Man hittar den när man söker, men trycker man på download så kommer en sida upp "sorry the page...."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

edit:
När jag satt och kollade detta klippet fick jag blåskärm. Jag använder drivrutinen i artikeln.
Fick blåskärm med förra drivrutinen installerad också, gick tillbaka för ett par veckor sedan och fint sedan dess. Igår installerade jag denna och fick blåskärm idag. Känns som lite väl mycket för att vara sammanträffande..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Hann spela en hel timme innan spelet hängde sig.. bra skit. (asus pro gaming, i7 6700k, 16GB ram, samsung ssd, asus gtx 1070 strix oc)

Permalänk
Medlem

@kungrikard: hängde sig för mig med

Permalänk
Medlem

Verkar vara ännu en riktigt dålig PC port:

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av andenn91:

@kungrikard: hängde sig för mig med

Spelat några ggr till, hängt sig flera ggr.. uppdaterade till nyaste bios på moderkortet och grafikkort.. och kör 376.09 drivrutinen..

Riktigt jävla skitspel eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Är de framme i 2009 års teknik nu då, med tanke på att Watch Dogs var ungefär lika tekniskt raffinerat som vissa spel från 2007?

Haha dagens tyvärr tycker jag WD är riktig dynga

Permalänk

Fick med det när jag köpte ett 1070, inte bestämt om jag skall installera eller sälja ännu..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungrikard:

Spelat några ggr till, hängt sig flera ggr.. uppdaterade till nyaste bios på moderkortet och grafikkort.. och kör 376.09 drivrutinen..

Riktigt jävla skitspel eller?

Spelade 6h igår med senaste drivrutinen, inte en enda crash för min del, flyter på fint.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Verkar vara ännu en riktigt dålig PC port:

Framförallt verkar de ha samma sopiga teknik fortfarande (kolla t.ex. hur lyktstolpen magiskt delas upp 08:42 i din video):