Köpte Galaxy S7 Edge på MediaMarkt, fick Tyskt firmware...

Permalänk

Köpte Galaxy S7 Edge på MediaMarkt, fick Tyskt firmware...

Hej!

Tänkte Kolla om detta är normalt? Den var förinställd på Tyskt språk, tyska går inte att ta bort i tangentbordet som språk, fick med appar som "meinGalaxy", tyska bookmarks.

Köpte den helt ny från deras webbsida, stod ingenting om att den skulle vara importerad.

Kan man få en ny? Går det att installera officiellt svenskt NEE-firmware utan att förstöra garanti eller annat.

Hur skulle ni göra? Är detta såhär MediaMarkt jobbar?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Hade ju inte börjat installera annan firmware på egen hand iaf, gå tillbaka och försök byta bara om du inte är nöjd

Och ja det är inte helt ovanligt med gråimport, brukar dock vara auto på Engelska

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Min S7 edge jag köpte va inget installerat starta upp den som ny mobil sen fick man gå igenom välja språk på svenska sen va resten av stegen på svenska så du har nog fått en tysk S7. Så bara att lämna tillbaka den eftersom du inte kan ändra språket.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Hej!

Tänkte Kolla om detta är normalt? Den var förinställd på Tyskt språk, tyska går inte att ta bort i tangentbordet som språk, fick med appar som "meinGalaxy", tyska bookmarks.

Köpte den helt ny från deras webbsida, stod ingenting om att den skulle vara importerad.

Kan man få en ny? Går det att installera officiellt svenskt NEE-firmware utan att förstöra garanti eller annat.

Hur skulle ni göra? Är detta såhär MediaMarkt jobbar?

Jag köpte förut en galaxy S4 från Netonnet och fick fransk firmware/fransk telefon. Dock tror jag att de skrev att den var importerad. Kolla om det där klistermärket finns på boxen "approved for nordic operators".

Jag skulle inte inte installera någon ny programvara, gå ist och prata med deras kundtjänst.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk

Tack för alla snabba svar! Mjo, lite tråkigt detta. Först blev min Galaxy S6 snodd förra helgen, som grädde på moset får man en Tysk-importerad S7 Edge.

Är kluven till om jag ens orkar gå och tjafsa med MediaMarkt, men kanske är värt det, känns som att det kommer bli svårare att sälja denna mobil senare när jag byter ut den mot S8...

Skrev iallafall följande till MediaMarkt;

"Hej!

Jag fick idag hem den S7 Edge jag beställde hos er, men den är ämnad för Tysk marknad. Fel mjukvara, saknar Nordisk NEE-firmware ämnad för Sverige. Tyska som förinställt språk, tyska appar som "meinGalaxy" Tyska går ej att ta bort som språk på tangentbordet m.m.

Inget av detta framkom när jag beställde den. Stod inget att det skulle vara import. Förpackningen saknar "Approved for Nordic Operators".

Hur går jag tillväga? Går det att skicka tillbaka, få en ny Svensksåld telefon? Få pengarna tillbaka?

Annars funkar telefonen utmärkt!"

Återkommer med deras respons för de intresserade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Telefon > *#1234#

Vad står det på efter CSC: ?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Om du gör en hard reset då? Kan du inte välja språk då?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av biorrith:

Om du gör en hard reset då? Kan du inte välja språk då?

Jo men tysk firmware innebär också tyska appar samt tyskt modem/region (DBT)
Alltså uppdateringar för Tyskland och inte nordiska sådana.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Telefon > *#1234#

Vad står det på efter CSC: ?

G935FDBT1BPH2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡