står att jag har ip only som leverantör...

Permalänk
Medlem

står att jag har ip only som leverantör...

Helt random idag när jag satt på jobbet dog min vpn till mitt hemnätverk. Märkte sedan att jag fått en ny ip totalt olik min förra, jaja tänkte jag no biggie.. 20min senare får jag ny igen, inga avbrott på router eller dylikt hemma.

När jag sedan kör t.ex bredbandskollen står det att min leverantör är IP-Only Networks AB men jag har Bahnhof... Samt att jag inte får ut mer än 100/100 när jag i själva verket har 250/250

Jag har felanmält detta till bahnhof nu, men tänkte bara höra om nån annan vart med om liknande?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

kollade för övrigt nyss på ip-only's hemsida och dom kan inte ens leverera till mig... SKUMT!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Rekordmedlem

Ip only är nog din nätoperatör och Bahnhof tjänsteoperatör så du kan ha båda men det har blivit nått strul, har du felanmält är det nog bara att vänta på besked därifrån.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ip only är nog din nätoperatör och Bahnhof tjänsteoperatör så du kan ha båda men det har blivit nått strul, har du felanmält är det nog bara att vänta på besked därifrån.

ja jo men det är piteenergi som äger mitt nät tror jag.. närmaste nät dom har är typ nedanför umeå om jag inte är helt ute och cyklar.. vette fan men skumt äär det

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

ja jo men det är piteenergi som äger mitt nät tror jag.. närmaste nät dom har är typ nedanför umeå om jag inte är helt ute och cyklar.. vette fan men skumt äär det

Så är det hos oss också.
Jämtkraft som grävde. IP only som hanterar, Telia som levererar.

Roliga är att när vi ska ändra något så ska vi tydligen höra av oss till IP only, även fast det står på alla papper och från jämtkrafts egna kontakt säger "använd Qmarket" vilket vi så klart gjorde och helt plötsligt hade vi två leverantörer samtidigt. Den du.

Jämtkraft på fakturan, med kontakt till dom eller Qmarket och på fakturan står det att tjästen är Telia. Men som sagt. Tydligen IP only vi ska prata med. Som vi aldrig fick info om.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Så är det hos oss också.
Jämtkraft som grävde. IP only som hanterar, Telia som levererar.

Roliga är att när vi ska ändra något så ska vi tydligen höra av oss till IP only, även fast det står på alla papper och från jämtkrafts egna kontakt säger "använd Qmarket" vilket vi så klart gjorde och helt plötsligt hade vi två leverantörer samtidigt. Den du.

Jämtkraft på fakturan, med kontakt till dom eller Qmarket och på fakturan står det att tjästen är Telia. Men som sagt. Tydligen IP only vi ska prata med. Som vi aldrig fick info om.

Okej.. piteenergi har http://www.xn--sverigesstadsnt-elb.se/pages/stadsnatisamverkan deras logga på "bredbandsportalen" men dom verkar inte finnas med på deras sida..

och som sagt... enligt ip onlys sida kan dom inte ens leverera här...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Så är det hos oss också.
Jämtkraft som grävde. IP only som hanterar, Telia som levererar.

Roliga är att när vi ska ändra något så ska vi tydligen höra av oss till IP only, även fast det står på alla papper och från jämtkrafts egna kontakt säger "använd Qmarket" vilket vi så klart gjorde och helt plötsligt hade vi två leverantörer samtidigt. Den du.

Jämtkraft på fakturan, med kontakt till dom eller Qmarket och på fakturan står det att tjästen är Telia. Men som sagt. Tydligen IP only vi ska prata med. Som vi aldrig fick info om.

Ip-only har köpt Jämtkrafts nät så kan ha med det och göra.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Ip-only har köpt Jämtkrafts nät så kan ha med det och göra.

Så är det nog, men det blir väldigt förvirrande för kunderna när alla tre ställen säger olika saker när man pratar med dom.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det är nog IP-Only som är KO i PiteEnergis stadsnät.

Antingen går support via operatören eller direkt till PiteEnergi. Till IP-Only ska du absolut inte vända dig i ditt fall.

Permalänk
Medlem

Piteenergi: ring bahnhof
bahnhof: vi måste felanmäla till piteenergi...
såg för övrigt en till i piteå som hade samma problem fast han hade fått viasat som leverantör.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)