Flytta Teamspeak 3 server från Windows till Linux?

Permalänk
Medlem

Flytta Teamspeak 3 server från Windows till Linux?

Hej!

För några dagar sedan fick jag syn på att det går att hosta en TS3 server på Raspberry Pi med en typ av emulator (kräver licensnyckel) utan några större krångel.
Jag hostar idag en TS3 server på en dator med Windows och undrar därför om det går att flytta över min befintliga server till den nya som startas på Linux (RPi)? Med andra ord om det går att flytta över allting rakt av utan några större modifieringar.

Är detta jag kommer köra: https://eltechs.com/run-teamspeak-3-server-on-raspberry-pi/

Alla tips mottages gärna!

EDIT: Glömde tillägga att jag knappt använt Linux, så gärna utförliga förklaringar!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Det är troligen bara att flytta över databasfilerna från windows till RPI, ersätt dem på RPI så borde det mesta va okej. Eventuellt så måste några filer (bilder o.s.v.) flyttas också

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaks och kan ge svar.

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Det är helt ok att posta flera inlägg i rad, men då får man se till att inläggen tillför ny och relevant information.

Citat:

§4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av Big Lars:

Ingen som har något tips eller vet?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...