BSOD eller rendering device has been lost windows 10 hjälp.

Permalänk

BSOD eller rendering device has been lost windows 10 hjälp.

Hej, jag har haft ett problem där jag antingen fått black screen of death eller "rendering device has been lost windows 10" Då spelet jag spelar helt enkelt fryser. Det går då inte att tabba till något annat, och aktivitetshanteraren kommer inte fram. Ibland efter en minut så kommer jag tillbaks till skrivbordet. Andra gånger får jag slut på tålamod och startar om datorn bara.

Jag har prövat i princip allt i den här tråden: http://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20744354236 samt setat med Blizzard's support flera gånger, och dom skriver att jag helt enkelt får lösa det själv för dom har ingen aning vad som orsakar det. (Felet händer inte bara i Overwatch) Så vad jag har prövat att göra nu är att ta ut mitt nuvarande grafikkort (R9 280X) och istället satt in mitt gamla gtx 560 ti, bara som en desperat uteslutningsmetod för att se om det är grafikkortet det faktiskt är fel på. Fair enough, crashar inte längre.

Nu är dock frågan, finns det något sätt att åtgärda mitt grafikkort, som garantin precis gått ut på. =,( Eller får jag helt enkelt börja spara till ett nytt?

CPU: Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50GHz
GPU: ASUS Radeon R9 280X 3GB DirectCUII TOP(det som krånglar) ->asus gtx 560 ti(Det jag kör med istället som INTE crashar)
RAM: Corsair Vengeance Pro Red DDR3 PC19200/2400MHz CL11 2x8GB
Mobo: Asus Z87-A
Systemdisk: Samsung evo 840 250gb

Det jag har prövat hittils är:
- Uppdatera drivrutinerna, windows update också ofc
- Avinstallera Windows 10
- Avinstallera drivrutinerna med DDU och låta windows installera det den själv tycker är bäst
- Ta bort program som eventuellt mixtrar med mina clocks
- Underklocka grafikkortet till standard-clocks
- Det mesta, fråga mig så har jag säkert redan gjort det

Tackar i förhand!

Permalänk

Nu har det börjat hända på mitt gamla grafikkort också. Jag har allvarligt talat ingen aning om vad som orsakar det här.

Permalänk
Medlem

Vad blir resultatet om du kör sfc /scannow i cmd? Cmd ska köras som admin.

Du kan med i cmd köra - Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Det står bara att den inte hittade några fel.

Permalänk

Har fortfarande samma problem.

Permalänk
Medlem

Testa sätta kortet i den andra PCI-E-porten.

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Testa sätta kortet i den andra PCI-E-porten.

Nu har jag prövat det, trodde till och med att problemet var borta efter att ha spelat 7-8 timmar i sträck. Nu har det dock börjat komma (programmets åtkomst till grafikenheter har blockerats) igen. =/

Permalänk

Så här ser det oftast ut när det händer.
http://imgur.com/a/lekgl

Permalänk

Det är bra input hörni, ska tänka på det.