Permalänk
Medlem

Elephone 9000

Hej

Stötte på denna lur och min nyfikenhet väcktes.
http://www.kinaelektronik.se/2016/04/08/elephone-p9000/

Den har riktigt bra specs för prislappen (220 dollar) även om processorn kanske inte är den vassaste.

Läste att deras förra telefon, P8000, hade en del problem men enligt nått forum jag läste på ska det mesta vara åtgärdat.

Någon som har testat luren? Skulle vara kul att höra vad ni tycker i så fall.

EDIT: priset

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Avstängd

Skitlur

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Sorry 220 menar jag (ändrat i orginal post). Det är ju ändå grymt pris (under 1800).
http://www.kinaelektronik.se/2016/04/08/elephone-p9000/

Skrivet av lakej:

Motivera gärna. Enligt de recensioner jag läst ska det inte vara det. Har du testat den?

Permalänk
Medlem

Kör själv en P8000 sedan augusti förra året och är väldigt nöjd med den faktiskt, lite sugen på o uppgradera till en 9K. Min erfarenhet av P8000 än så länge är väl ungefär, det är en riktigt fin telefon, välbyggd och inte alls plastig, något tung om man är känslig för sånt, kameran suger, duger väl till snapchat på sin höjd eller så, prestandan är inte överväldigande i enskilda appar men eftersom den har så många lite långsammare kärnor (som den dessutom kan använda) så multitaskar den som en gud.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twidash:

Kör själv en P8000 sedan augusti förra året och är väldigt nöjd med den faktiskt, lite sugen på o uppgradera till en 9K. Min erfarenhet av P8000 än så länge är väl ungefär, det är en riktigt fin telefon, välbyggd och inte alls plastig, något tung om man är känslig för sånt, kameran suger, duger väl till snapchat på sin höjd eller så, prestandan är inte överväldigande i enskilda appar men eftersom den har så många lite långsammare kärnor (som den dessutom kan använda) så multitaskar den som en gud.

Verkar ha hänt en del sedan P8000
http://www.gizmochina.com/2015/11/06/elephone-p8000-vs-p9000/

Permalänk
Avstängd

Köp en riktig telefon. Man får ju en nexus 6 för 2-3 tusen och de är ljusår före.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Köp en riktig telefon. Man får ju en nexus 6 för 2-3 tusen och de är ljusår före.

Igen, motivera gärna!

Man får ca 2 st av dessa för en Nexus 6 så det är inte samma sak

Permalänk
Avstängd

@WIRN:

Använd kinaskit och skaffa dig en riktig lur så märker du skillnaden. Benchmarks och påstådd kvalite faller långt från spec på papper.
Min kompis Elephone kändes som en leksak brevid min Nexus 6. Då är jag inte ens ett stort fan av Nexusen. Dessutom pajade hörlursuttaget snabbt och kameran är skit.

Köp hellre EN bra telefon med riktig garanti än 2 stycken som går sönder.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@WIRN:

Använd kinaskit och skaffa dig en riktig lur så märker du skillnaden. Benchmarks och påstådd kvalite faller långt från spec på papper.
Min kompis Elephone kändes som en leksak brevid min Nexus 6. Då är jag inte ens ett stort fan av Nexusen. Dessutom pajade hörlursuttaget snabbt och kameran är skit.

Köp hellre EN bra telefon med riktig garanti än 2 stycken som går sönder.

Där är ett äntligen ett argument jag köper, att du har pratat med din kompis som har en Elephone. Dock är frågan om han har en P9000, de kom väl just ut som jag förstått...?
Enligt de recensioner jag läst är byggkvaliteten god.

Citat:

Practically every other element of the device is exemplary: the pin-sharp screen, the surprisingly nippy performance and the impressive build quality

http://www.trustedreviews.com/elephone-p9000-review-performan...
Även pcadvisor.co.uk ger byggkvaliteten bra betyg

Jag säger inte att du har fel jag skulle bara vilja höra någons åsikt som har testat just P9000. Jag minns att min gamla Samsung S3 gick sönder bara man tittade på den men deras nya S6 och S7 har riktigt bra byttkvalitet så märken kan bättra sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@WIRN:

Använd kinaskit och skaffa dig en riktig lur så märker du skillnaden. Benchmarks och påstådd kvalite faller långt från spec på papper.
Min kompis Elephone kändes som en leksak brevid min Nexus 6. Då är jag inte ens ett stort fan av Nexusen. Dessutom pajade hörlursuttaget snabbt och kameran är skit.

Köp hellre EN bra telefon med riktig garanti än 2 stycken som går sönder.

Vet inte om jag håller med, har både en P8000 och en N6P samt en N5, N5an är oanvändbar för batteriet är sämst, N6Pn och P8000 känns ungefär lika välbyggda båda två men kör ändå min P8000 i slutet för den bättre batteritiden och stöd för dubbla sim.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

@lakej: Icke. Den är riktigt bra.