Permalänk
Medlem
Skrivet av LCarlqvist:

@Iwar: Tjena, kommer antagligen få göra samma. Har precis som dig ett "hål" som är 120cm brett och cirka 70 djupt.
Vad är det för skrivbord du har?

Jag köpte en bänkskiva från hornbach som jag kapade till och ben från Ikea. Benen heter curry och finns inte längre, men är ersatta av liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tillåtelse av sambon att testa mitt stativ jag fyndade för 2 år sedan. Jag är helnöjd. Påbörjar lite cad-ritningar inför skrivbordet jag planerar att bygga under julen sen då detta är alldeles för litet

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk

Har tänkt att montera en tv över datorskärmen, sitter cirka 70cm ifrån.
Är dock lite osäker på vilken storlek jag ska ha, sitter man för nära om man köper 40"? Borde jag istället köpa 32" kanske?

Permalänk
Medlem

har inget att tillägga än, men behöver lite råd.
hur gör jag så att jag får samma skala på min wallpaper över två skärmar som har olika upplösning?
och hur gör jag för att få två olika bilder?

lite ny till det här med två skärmar...:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Hade tråkigt idag och kom på att jag hade några ledlister som ligger och skräpar. Vet inte om jag behåller det så min dotter gilkade det . Grönt för att jag kör grönt på tangentbordet och musrn nu.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Min Setup

Behövde något rejält efter att förra skrivbordet buktade neråt i mitten.

Kinnarps sent fyrtiotal.

((Den hemska stolen är ersatt med en fräsch svart.))

Permalänk
Medlem

Min setup / skrivbord

Efter dragit ut på tiden så tog ja min tid o strukturera upp mitt skrivbord! målet är att det ska va så "cleant" som möjligt finns vissa detaljer ja ska fixa framöver , såsom ha en powerdot istället för en av kabelgenomföring med usb / eluttag.

setup:

Skrivbord från Ragnars Inredningar höj/sänkbart (2000*900)
bänkskiva från Ragnars mdf med svart desktop
2x 28 Benq 1920*1080
1x 28 Samsung 4k 3840*2160
Deltaco Väggfäste 3st
Led kit från Biltema med olika färger

Permalänk

Passade på att städa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Känns som din skärm hänger lite snett? Annars ser det väldigt trevligt och cleant ut.

Permalänk

@Sideburns: Den är rak, men det är nog kabellisten som är sne vilket gör att det ser så ut. Skärmen är rak enligt vattenpasset i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

@Sideburns: Den är rak, men det är nog kabellisten som är sne vilket gör att det ser så ut. Skärmen är rak enligt vattenpasset i alla fall

En gammal hederlig synvilla med andra ord då.

Permalänk
Skrivet av Sideburns:

En gammal hederlig synvilla med andra ord då.

Du hade rätt! Här har jag gått å blivit hemmablind. Tydligen är det rätt mycket spel i väggfästet men nu ska det vara åtgärdat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Du hade rätt! Här har jag gått å blivit hemmablind. Tydligen är det rätt mycket spel i väggfästet men nu ska det vara åtgärdat

hahaha. Ja det är väldigt lätt hänt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Har du borrat ett hål mitt i skivan för alla sladdar?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

@ågren: Stämmer! Har dunkat i en sådan här

Permalänk
Medlem

Monterade skärmen på väggen för att få mer plats, för skärm foten tog mycket plats på djupet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på skrivbord som är runt 2 meter som är stabilt och bra kvalité?

Permalänk
Medlem

titan x maxwell vänster, titan x pascal sli höger

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Flyttade runt lite grejer nyligen, lite mer städat än vanligen med andra ord

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Riktigt fint.

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Riktigt fint.

Tackar

Permalänk
Medlem

Har aldrig känt ett starkt behov av att gömma kablar, så länge dom inte är i vägen duger det för mig men det ser ju onekligen lite fulare ut än andras skrivbord här.
Har ändå gömt undan kablarna betydligt mer än vad jag gjorde innan jag flyttade, då var det ett riktigt råttbo.

Permalänk
Medlem

Någon mer som har datorn i köket?

Permalänk
Medlem

Well, jag bor i en 1a på 25kvm, så sitter typ i köket

Permalänk

Smidigt ju, röra om i grytan koka kaffe och spela samtidigt = effektiv tid.

Permalänk
Medlem

Under juletider ska det vara färgglatt och mysigt!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Well, jag bor i en 1a på 25kvm, så sitter typ i köket

Samma här fast har 27m²

OT:

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

@srekcolcews: Helt klart min stil, cleant,single monitor och mysigt. Tummen up! En liten växt hade varit en bonus

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Well, jag bor i en 1a på 25kvm, så sitter typ i köket

Skrivet av Frozensweetness:

Samma här fast har 27m²

OT:

http://i.imgur.com/nNGxvuB.jpg

Hehe, min 1'a på 43kvm är ju smått gigantisk jämfört med era. Ändå så pass liten att det inte går att få in en tvättmaskin ens.

Samtidigt, datorn i köket och en VR-hjälm för en virtuell, större lägenhet... kanske hade varit en smidig lösning. Det är rätt få platser som dygnets lediga timmar spenderas på. Datorhörnan och sängen är väl vad jag spenderar mest tid vid, alltid trevligt med utrymme men så kostar det ofta också.

Får ni några problem med exempelvis matos och liknande i era datorer? Det märks när man gör rent köksfönstret att det är en hel del "skit" i luften från matlagning och liknande.
Nu kör jag förvisso en laptop i köket sedan ett år tillbaks eller så men det är samtidigt inte ett system jag bryr mig speciellt mycket om och heller inte haft koll på hur den tål placeringen.

Jag har faktiskt funderat på att använda min garderob som datorrum men den är lite för smal för att få in allt jag vill ha. 1,4m djup och 2,8m bred är ändå rätt bra... nästan så jag måste prova under julledigheten....

Skrivet av MrQke:

@srekcolcews: Helt klart min stil, cleant,single monitor och mysigt. Tummen up! En liten växt hade varit en bonus

Inte riktigt samma sak men finns ju ett levande ljus där iallafall.

Permalänk
Medlem

@anon5930: Ett levande ljus och lite led belysning är ett måste i dessa härliga mörka tider. Bra för ögonen och själen.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -