Förinstallerat Windows 10

Permalänk

Förinstallerat Windows 10

Köpte en stationär dator av märket Lenovo med förinstallerat Windows 10 Home och undrar om de går att göra en ren installation av Windows 10 via en USB-sticka?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Estanjoni:

Köpte en stationär dator av märket Lenovo med förinstallerat Windows 10 Home och undrar om de går att göra en ren installation av Windows 10 via en USB-sticka?

Ja, ladda ner Media Creation Tool och gör ett USB. Ladda även ner Produkey och skrivner din Windows nyckel (ifall att) det ska inte behövas dock.

Permalänk
Medlem

Ja. Vid anslutning till Internet kommer Windows att känna igen hårdvaran och aktivera Windows.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Bonusfråga: vad är produktnummer kopplat till? Moderskort antar jag men jag är inte säker, kommer jag att ha några problem om jag byter några komponenter, kommer det att förvirra Windows när jag gör en ny installation i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tpk:

Bonusfråga: vad är produktnummer kopplat till? Moderskort antar jag men jag är inte säker, kommer jag att ha några problem om jag byter några komponenter, kommer det att förvirra Windows när jag gör en ny installation i framtiden?

Beror på vilken version du har. OEM Win 7 är kopplat till moderkortet medans Win 8 samt 10 kan flyttas.