Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorkm89:

Hej

Jag har möjlighet att köpa en PS4 Pro för 4289kr (normalpris)
Eller en PS4 Slim,500gig med 2st handkontroller för 2590kr (rabatt)

Jag är eventuellt sugen på en PSVR.

Sitter på en Samsung 55" UHD-TV, 6-Series. (Tror inte det är 4k, eller?)

Vad bör jag göra, behöver råd!
Man har ju läst att vissa spel t.om presterar sämre på PS4Pro. Men det kanske kommer patchas bort?

PS4 Pro kostar 3990 på Gamestop, så om du bestämmer dig för den borde du köpa den där.

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som har feta problem med nerladdning och uppladdning på PS4an?
Jag tankar i ca 60mb/s på Uplay men på PS4an ligger jag typ på 800kb/s. Har NAT2 som verkar vara korrekt. Fattar inte vad det är för problem. Nån som vet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Emtek:

Är det nån mer än jag som har feta problem med nerladdning och uppladdning på PS4an?
Jag tankar i ca 60mb/s på Uplay men på PS4an ligger jag typ på 800kb/s. Har NAT2 som verkar vara korrekt. Fattar inte vad det är för problem. Nån som vet?

Är det en vanlig PS4? Jag fick mycket dålig hastighet på den, dock mer än 800kb/s (via sladd), otroligt dåligt på WiFi (i stil med dig). På min Pro tankar jag lika snabbt som på datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Är det en vanlig PS4? Jag fick mycket dålig hastighet på den, dock mer än 800kb/s (via sladd), otroligt dåligt på WiFi (i stil med dig). På min Pro tankar jag lika snabbt som på datorn.

Japp vanlig PS4 köpt för nån månad sen så är nog "ny" batch.
Kör via sladd.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Är det nån mer än jag som har feta problem med nerladdning och uppladdning på PS4an?
Jag tankar i ca 60mb/s på Uplay men på PS4an ligger jag typ på 800kb/s. Har NAT2 som verkar vara korrekt. Fattar inte vad det är för problem. Nån som vet?

Sony har aldrig valt något bra wifi till PS3/PS4.

Kör med kabel istället.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Sony har aldrig valt något bra wifi till PS3/PS4.

Kör med kabel istället.

Använder alltid kabel :/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Sony har aldrig valt något bra wifi till PS3/PS4.

Kör med kabel istället.

Jag har 30 mb/s på min via WiFi, med comhems 50mb lina, så vad menar du?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Är det nån mer än jag som har feta problem med nerladdning och uppladdning på PS4an?
Jag tankar i ca 60mb/s på Uplay men på PS4an ligger jag typ på 800kb/s. Har NAT2 som verkar vara korrekt. Fattar inte vad det är för problem. Nån som vet?

Skrivet av iller:

Sony har aldrig valt något bra wifi till PS3/PS4.

Kör med kabel istället.

Jag kör bara trådat hemma, och min ps4 får inga bra hastigheter alls. Har 200 Mbits här hemma, men aldrig jag får ut ens 100Mbits från sony's skit servrar.

Hastigheten har alltid varit instabil från deras skit, runt 800 KB/sek till 8 MB/sek. Går som en sinus kurva hela tiden.

Testade webbläsaren i ps4 och jag fick runt 200/200 Mbits, mot olika speedtester. Bara sony's servrar som ger rena adsl/vdsl fart.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emtek:

Är det nån mer än jag som har feta problem med nerladdning och uppladdning på PS4an?
Jag tankar i ca 60mb/s på Uplay men på PS4an ligger jag typ på 800kb/s. Har NAT2 som verkar vara korrekt. Fattar inte vad det är för problem. Nån som vet?

Skrivet av anon81912:

Är det en vanlig PS4? Jag fick mycket dålig hastighet på den, dock mer än 800kb/s (via sladd), otroligt dåligt på WiFi (i stil med dig). På min Pro tankar jag lika snabbt som på datorn.

Skrivet av Emtek:

Japp vanlig PS4 köpt för nån månad sen så är nog "ny" batch.
Kör via sladd.

Skrivet av iller:

Sony har aldrig valt något bra wifi till PS3/PS4.

Kör med kabel istället.

Skrivet av Emtek:

Använder alltid kabel :/

Skrivet av Johnnymann:

Jag har 30 mb/s på min via WiFi, med comhems 50mb lina, så vad menar du?

Skrivet av Goteborgan:

Jag kör bara trådat hemma, och min ps4 får inga bra hastigheter alls. Har 200 Mbits här hemma, men aldrig jag får ut ens 100Mbits från sony's skit servrar.

Hastigheten har alltid varit instabil från deras skit, runt 800 KB/sek till 8 MB/sek. Går som en sinus kurva hela tiden.

Testade webbläsaren i ps4 och jag fick runt 200/200 Mbits, mot olika speedtester. Bara sony's servrar som ger rena adsl/vdsl fart.

Dold text

Tyvärr så mäter ju bara PS4 an mot Playstations egna servrar och dom är långsamma. Bredbandskollen fungerar ju inte för den kräver Flash tillägg som inte PS4 stödjer.
MEN så finns det testare likt Bredbandskollen som inte behöver Flash! Som http://www.speedtest.net/ Surfa in där med webbläsaren och testa lite och se vad ni får då

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:
Dold text

Tyvärr så mäter ju bara PS4 an mot Playstations egna servrar och dom är långsamma. Bredbandskollen fungerar ju inte för den kräver Flash tillägg som inte PS4 stödjer.
MEN så finns det testare likt Bredbandskollen som inte behöver Flash! Som http://www.speedtest.net/ Surfa in där med webbläsaren och testa lite och se vad ni får då

Exakt vad jag har gjort, testat olika speedtester. Där har jag alltid fått runt 200/200 Mbits.
Sony behöver verkligen fixa sin skit. Dem behöver mer linor eller bättre servrar till deras download service.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Inaktiv

Alltså... lanseras verkligen Final Fantasy XV nu på tisdag? 29 november? Var inte spelet framflyttat en bra bit in i 2017?

Måste nästan bli ett köp och troligen PS4-utgåvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Exakt vad jag har gjort, testat olika speedtester. Där har jag alltid fått runt 200/200 Mbits.
Sony behöver verkligen fixa sin skit. Dem behöver mer linor eller bättre servrar till deras download service.

Såg det, men du kom med i all hast ändå

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viktorkm89:

Hej

Jag har möjlighet att köpa en PS4 Pro för 4289kr (normalpris)
Eller en PS4 Slim,500gig med 2st handkontroller för 2590kr (rabatt)

Jag är eventuellt sugen på en PSVR.

Sitter på en Samsung 55" UHD-TV, 6-Series. (Tror inte det är 4k, eller?)

Vad bör jag göra, behöver råd!
Man har ju läst att vissa spel t.om presterar sämre på PS4Pro. Men det kanske kommer patchas bort?

PS4Pro helt klart om du ska köpa nu, och har du en UHD-TV så är det en nobrainer.

Ett fåtal spel har sämre prestanda, men de som har bättre prestanda och grafik är långt mycket fler. Och barnsjukdomarna lär försvinna med tiden.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Alltså... lanseras verkligen Final Fantasy XV nu på tisdag? 29 november? Var inte spelet framflyttat en bra bit in i 2017?

Måste nästan bli ett köp och troligen PS4-utgåvan.

Jovars det stämmer. Recensionsembargot är tills imorn, dykt upp en recension hitills som jag sett.

http://gadgets.ndtv.com/games/reviews/final-fantasy-xv-review...

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Skrivet av Goteborgan:

Jag kör bara trådat hemma, och min ps4 får inga bra hastigheter alls. Har 200 Mbits här hemma, men aldrig jag får ut ens 100Mbits från sony's skit servrar.

Hastigheten har alltid varit instabil från deras skit, runt 800 KB/sek till 8 MB/sek. Går som en sinus kurva hela tiden.

Testade webbläsaren i ps4 och jag fick runt 200/200 Mbits, mot olika speedtester. Bara sony's servrar som ger rena adsl/vdsl fart.

Min erfarenhet av psn är likadan.
Detta kanske kan hjälpa, har dock inte testat själv ännu.
tråd på reddit om möjlig lösning
uppdatering om psn
Ganska mycket tekniskt snack

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teval:

Jovars det stämmer. Recensionsembargot är tills imorn, dykt upp en recension hitills som jag sett.

http://gadgets.ndtv.com/games/reviews/final-fantasy-xv-review...

Galet, det var tidigare en av mina favoritspelserier så blev lite förvånad när jag såg att spelet tydligen var så nära till lansering. Knepigt att det även finns lanseringsdatum för mars 2017.

Blev en beställning tidigare, blev alldeles för sugen för att motstå köp. Förhandstittarna verkade rätt okej så borde vara ett relativt säkert köp. Såvida det inte blir en ny Final Fantasy XIII då.
Nu är det bara till att damma av PS4'an och rensa hårddisken. Den var full senast den användes och lär behöva rensas rätt mycket så spelet får plats när det anländer.

Permalänk
Inaktiv

Final Fantasy XV kom med posten idag, blir att starta installation och patchning under lunchen, själva spelandet får jag vänta med tills ikväll.

Recensioner finns ute också: http://www.metacritic.com/game/playstation-4/final-fantasy-xv...

Edit: Äntligen hemma, startar spelet och... 20+ minuter till att fortsätta installera spelet in-game. Men snart så...

Permalänk
Konsolgrävare

PlayStation Experience 2016

PlayStation Experience 2016

The Last of Us Part II

Dold text

UNCHARTED: The Lost Legacy

Dold text

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Dold text

Gran Turismo Sport

Dold text

Horizon Zero Dawn

Dold text

WipEout Omega Collection

Dold text

The Last Guardian

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hej
Har precis köpt ett kort med ett års tillgång till playstation plus eller vad det nu heter. Det är en julklapp som inte kommer öppnas förrän på julafton.
Nu när jag läser på baksidan står det klart och tydligt att den gäller ett år från *inköpsdatumet*, alltså idag.

Stämmer verkligen detta eller är det bara en felskrivning? Jag hade tänkt mig att det inte börjar gälla förrän dagen det aktiveras, inte då det köps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hej
Har precis köpt ett kort med ett års tillgång till playstation plus eller vad det nu heter. Det är en julklapp som inte kommer öppnas förrän på julafton.
Nu när jag läser på baksidan står det klart och tydligt att den gäller ett år från *inköpsdatumet*, alltså idag.

Stämmer verkligen detta eller är det bara en felskrivning? Jag hade tänkt mig att det inte börjar gälla förrän dagen det aktiveras, inte då det köps.

Tror absolut det gäller ett år från att det aktiveras, men att det kan aktiveras senast ett år efter inköp.

Permalänk
Inaktiv

Spelade klart Final Fantasy XV ikväll. Rätt blandade känslor och åsikter om spelet. Inledningsvis ogillade jag nästan allt och tog ett bra tag innan jag började fatta tycke för spelet. Är nog fortfarande det sämsta numrerade Final Fantasy-spelet i serien för mig, till och med XIII är bättre. Dess story är klen men XV har knappt någon. För att få reda på storyn måste man dels se en anime samt en film. Vilket jag nog inte tänker göra då jag har svårt för anime.

Day 1-patchen löste detta problem lite, en del sekvenser som förklarar vad som händer i spelet lades till i den uppdateringen. Jag gillar dock hur storyn utvecklas i slutet av spelet. Vill inte nämna något då det kan klassas som spoiler men de lånar friskt från ett tidigare spel i serien vilket uppskattas av mig.

7/10 är det nog värt för mig personligen, och då är jag snäll. Hade varit 5/10 om inte spelet bättrades sista timmarna. Hade föredragit om spelet inte lanserats som en numrerad Final Fantasy-titel då det inte känns som en Final Fantasy-titel även om mycket som är synonymt med serien såklart används, Cid, Chocobos och liknande.

Det jag gillade mest är nog känslan av att resa i spelet. Få spel gör detta bra. Tänk på Lord of the Rings-böckerna, 1/3 eller något av dessa är reseskildringar vilket försvinner i filmerna. Samtidigt är en av de saker jag gillar minst, utöver den tunna storyn och dess presentation, just allt åkande överallt samt ett trist stridssystem.

Ångrar inte köpet, även om jag nog mestadels låter negativ. Lutar mot att försöka ta platinum också, efter en snabb titt så är det bara lätta men tidskrävande trophies kvar att plocka.

Skulle dock verkligen rekommendera den som är sugen på spelet att researcha innan. Är man gammalt fan av serien så bör det nog gå bra ändå om man räknar med att spelet behöver en hel del tid för att bli bra. Gillar man Kingdom Hearts gameplay är det ett plus med.

Permalänk
Medlem

Hej! Av ren desperation länkar jag till min tråd för att förhoppningsvis få hjälp. Har med PS4 att göra!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1456125-stora-problem-m...

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

PlayStation Experience 2016

The Last of Us Part II

UNCHARTED: The Lost Legacy

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

Gran Turismo Sport

Horizon Zero Dawn

WipEout Omega Collection

The Last Guardian

Inte för att vara sådan, men du missade Ace Combat 7 Det ser jag fram emot i alla fall

Dold text
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Söker trådläsarnas visdom i tips på bra spel.

Jag skulle vilja ha lite tips på spel, då jag vill ha lite inspiration till kommande inköp. Tänkte främst till nu inför jul och reor kring jul.

Spelar väl det mesta, med undantag för FPS, då jag är allt för inkörd på mus och tangentbord på PC och kan inte hantera styrningen på konsoll.

Har inget jättebibliotek, senaste inköpen är Far Cry 4, Far Cry Primal, Trackmania, PES 2017, FIFA 15 samt lite Playstation Plus-spel. Har ett PS3 också med typ alla Lego-spel (barnen gillar de) och lite blandat sport och några Assasins Creed, Rockband och Just Dance.

Gillar AC-spelen men har spelat Unity och Syndicate på PC. Kör även The Division på PC och orkar inte köra det på PS4 också. Har testat Steep-betan och det var väl helt ok, men blir kanske tråkigt i längden. Har även provat Rocket League men blev väl inte helt såld, kanske blir roligare när man väl behärskar det lite?

Gärna tips på spel liknande AC-serien. Såg att Dishonored 2 var prissänkt på PlaystationStore men undrar om det är för likt ett "vanligt" FPS typ BattleField eller om det är mer som AC?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bergling:

Söker trådläsarnas visdom i tips på bra spel.

Jag skulle vilja ha lite tips på spel, då jag vill ha lite inspiration till kommande inköp. Tänkte främst till nu inför jul och reor kring jul.

Spelar väl det mesta, med undantag för FPS, då jag är allt för inkörd på mus och tangentbord på PC och kan inte hantera styrningen på konsoll.

Har inget jättebibliotek, senaste inköpen är Far Cry 4, Far Cry Primal, Trackmania, PES 2017, FIFA 15 samt lite Playstation Plus-spel. Har ett PS3 också med typ alla Lego-spel (barnen gillar de) och lite blandat sport och några Assasins Creed, Rockband och Just Dance.

Gillar AC-spelen men har spelat Unity och Syndicate på PC. Kör även The Division på PC och orkar inte köra det på PS4 också. Har testat Steep-betan och det var väl helt ok, men blir kanske tråkigt i längden. Har även provat Rocket League men blev väl inte helt såld, kanske blir roligare när man väl behärskar det lite?

Gärna tips på spel liknande AC-serien. Såg att Dishonored 2 var prissänkt på PlaystationStore men undrar om det är för likt ett "vanligt" FPS typ BattleField eller om det är mer som AC?

Spontant kan jag rekommendera Shadow of Mordor. Väldigt likt AC, men mycket mer Hack 'n slash än Stealth i det. Gillar du LOTR är det ett stort plus

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Bergling:

Söker trådläsarnas visdom i tips på bra spel.

Jag skulle vilja ha lite tips på spel, då jag vill ha lite inspiration till kommande inköp. Tänkte främst till nu inför jul och reor kring jul.

Spelar väl det mesta, med undantag för FPS, då jag är allt för inkörd på mus och tangentbord på PC och kan inte hantera styrningen på konsoll.

Har inget jättebibliotek, senaste inköpen är Far Cry 4, Far Cry Primal, Trackmania, PES 2017, FIFA 15 samt lite Playstation Plus-spel. Har ett PS3 också med typ alla Lego-spel (barnen gillar de) och lite blandat sport och några Assasins Creed, Rockband och Just Dance.

Gillar AC-spelen men har spelat Unity och Syndicate på PC. Kör även The Division på PC och orkar inte köra det på PS4 också. Har testat Steep-betan och det var väl helt ok, men blir kanske tråkigt i längden. Har även provat Rocket League men blev väl inte helt såld, kanske blir roligare när man väl behärskar det lite?

Gärna tips på spel liknande AC-serien. Såg att Dishonored 2 var prissänkt på PlaystationStore men undrar om det är för likt ett "vanligt" FPS typ BattleField eller om det är mer som AC?

Rocket League tycker jag personligen bara är roligt om man spelar det med en grupp vänner - annars kan det vara. Andra bra partyspel är Hell Divers och Tricky Towers.

Vad det gäller Fullpris-spel är Uncharted 4: A thieves end och The Last of Us riktigt bra - speciellt det sistnämnda. Nog det bästa spel jag har till min PS4 i.a.f. Grand Theft Auto 4 är ju även det riktigt bra, men det finns å andra sidan till PC också.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bergling:

Söker trådläsarnas visdom i tips på bra spel.

Jag skulle vilja ha lite tips på spel, då jag vill ha lite inspiration till kommande inköp. Tänkte främst till nu inför jul och reor kring jul.

Spelar väl det mesta, med undantag för FPS, då jag är allt för inkörd på mus och tangentbord på PC och kan inte hantera styrningen på konsoll.

Har inget jättebibliotek, senaste inköpen är Far Cry 4, Far Cry Primal, Trackmania, PES 2017, FIFA 15 samt lite Playstation Plus-spel. Har ett PS3 också med typ alla Lego-spel (barnen gillar de) och lite blandat sport och några Assasins Creed, Rockband och Just Dance.

Gillar AC-spelen men har spelat Unity och Syndicate på PC. Kör även The Division på PC och orkar inte köra det på PS4 också. Har testat Steep-betan och det var väl helt ok, men blir kanske tråkigt i längden. Har även provat Rocket League men blev väl inte helt såld, kanske blir roligare när man väl behärskar det lite?

Gärna tips på spel liknande AC-serien. Såg att Dishonored 2 var prissänkt på PlaystationStore men undrar om det är för likt ett "vanligt" FPS typ BattleField eller om det är mer som AC?

Dragon Quest Builders kanske? Är ju en av rätt få PS4-exklusiva titlar. Är något av en Minecraft-klon med Dragon Quest tema. Finns även ett demo på PSN att testa.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3487036

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Shadows of Mordor blir det ett inköp av ser jag efter att kollat lite youtube-klipp. Dragon Quest Builders verkar också lite småroligt, speciellt för barnen som brukar spela Minecraft och Roblox på datorn. Last of Us har jag på PS3 så det blir nog inget till PS4 även om det är bra. Skall kolla lite närmare på Unchartered 4.

Sedan ligger ju eventuellt For Honor och Horizon Zero Dawn som kandidater framöver också, så vi får se vad som hamnar i inköpskorgen till slut.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Fy fan vad PS4 Pro låter. Värre än min pc! men fin grafik är det kan jag lova!
Rekommenderar köp från gamestop.

Permalänk
Medlem

Tänkte ställa samma fråga som det flesta verkar ha gjort, om man ska skaffa vanliga PS4 eller PS4 pro.
Nu kommer jag nog använda min ASUS VG248QE skärm, då min gamla HDTV inte är något att skryta med.

Men, min fråga är, är det verkligen värt för min del att skaffa PS4 Pro om jag inte ens ska spela på en ordentlig TV?
Är i dagsläget mest intresserad av att skaffa typ Guitar Hero / Uncharted / Bloodbourne / Last of Us samt några remakes.

Har personligen svårt att rättfärdiga den större kostnaden för PS4 Pro.

Visa signatur

ASUS Maximus XI Extreme, Intel i9-9990k @ 5.0GHz OC, Asus Strix GTX1080, G.Skill Trident RGB DDR4 @ 16GB, HDD 1TB, SSD Samsung 840 EVO 120GB, Samsung NVMe SSD 960 PRO, SSD Samsung 850 EVO 1TB, ASUS ROG Swift PG279Q, Asus VG248QE.