Permalänk
Medlem

Mobilt bredband december 2016

Hej,

Hittar inte bra information om hur marknaden för mobilt bredband ser ut just nu.

Jag har startat eget och sitter hemma oftast, men ibland sitter jag på caféernas öppna trådlösa nätverk vilket inte känns varken säkert eller stabilt.
Jag jobbar mest med Office paketet mot Onedrive och kollar lite på internet.

Det har tillkommit så många aktörer.

Vilka är billigast i förhållande till hur mycket data man får?

Är det skillnaden på säkerheten bland de olika aktörerna?

Bör jag tänka på något mer? Är inte alls tekniskt lagt så förklara gärna som till en total noob.

Permalänk
Medlem

Första frågan blir: Vet du om någon / vilka operatörer som har bra 4G-täckning exakt där du behöver kunna arbeta främst? Täckningskartor på operatörernas hemsidor ska man alltid ta med en nypa salt, så det enklaste är om man själv eller vänner osv har mobiler med 4G-stöd så man kan köra hastighetsmätningar på plats hemma hos dig, är mitt tips. Man får inte alltid vad man betalar för, ingen operatör har bäst täckning överallt.
Så försöka ta reda på det först, sen kan man kolla erbjudanden, imho.

Permalänk

Med tanke på¨att det är 3g/4g nät du ska använda bör du nämna vilka områden dom främst ska nyttja det i. Så folk kan rekommendera något som fungerar just där.

Annars är det ju bara att du ringer runt och hör med dom vad de kan erbjuda dig och sedan börja förhandla fram något. (priserna på hemsidorna går nästan alltid att sänka )

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag kommer nästan helt säkert enbart hålla till i centrala Göteborg.

Skickades från m.sweclockers.com