Permalänk
Medlem

Köpråd för ny media/speldator

Hej
Idag la min kära htpc av och jag står nu utan dator. Den har använts främst för att kolla på film, spela och viss fotoredigering i Photoshop och lightroom. Har idag ca 3 gb lagring på den. Helt ärligt började jag bli lite trött på den då den lät som ett kärnkraftverk och tog för mycket plats, så känner att jag behöver hitta en ny lösning.
Vill helst inte ha en ny htpc iaf utan först har jag funderat på en mini pc men börjar också fundera på en gaming laptop istället. Kanske köpa en gaminglaptop, en cromecast till tvn. Men det är det med lagringen som blir problemet. Vart ska man lagra filmerna och bilderna. Samt går det att spela upp nedladdat innehåll på en cromecast?
När det kommer till spelades så spelar jag mest rpg så kräver oftast inte det värsta.
Min budget ligger på 15000 för allt.
Tacksam för hjälp att hitta en bra helhetslösning

Permalänk
Medlem

NAS från tillverkare typ Synology tillsammans med ovan nämnda laptop kanske är något som skulle passa ditt usecase?

Visa signatur

/Joakim

Permalänk
Testpilot
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Nvidia shield tv? sedan strömmar du allt från din dator? går att koppla in vanligt tgt och mus.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Tack för råd. Blev så att jag köpte en asus rog på black friday. Och beställde en hårddiskkabinett till min gamla disk så jag kan få ut grejerna från dem. Så får det bli ett nas om behovet växer.

Skickades från m.sweclockers.com