Fråga om Thunderbolt och extern grafik på stationär dator

Permalänk

Fråga om Thunderbolt och extern grafik på stationär dator

Hej,

Jag är lite sugen på att så småningom bygga en ny dator, mycket för att grabben skulle behöva en egen lite vassare än den han har, och han kan nog klara sig på vår befintliga.

Tanken är att bygga ett så litet chassi som möjligt, det skulle bli något mITX med chassi från t.ex. Streacom (http://www.streacom.com/products/chassis/).

Dom har ju förvisso chassin som tillåter montering av grafikkort, men i min fantasi vill jag helst bygga ännu mindre. Det har bl.a. att göra med att mitt skrivbord är ganska litet och jag skulle vilja få upp datorn dit från golvet.

Nu till problemet, just nu spelar jag mest på Xboxen, men jag tycker det är kul att spela strategispel ibland, t.ex. Cities Skyline. Dessa spel är ju inga grafikslukare, men enligt uppgift behövs det lite beräkningskraft varför ett riktigt grafikkort kan behövas.

Således, nu när det börjar komma externa dockor för grafikkort som ansluts med Thunderbolt över USB för laptops främst, finns det liknande anslutningsmöjligheter för stationära datorer?

Jag vill alltså kombinera ett så litet chassi som möjligt med möjligheten att senare komplettera med en grafikkortsdocka. Tror Razer har en t.ex.

TL:DR

Finns det mITX moderkort med Thunderboltanslutning för inkoppling av externt grafikkort?

Visa signatur

.:bjorn