Permalänk
Medlem

Netflix-problem

Vet inte om detta är rätt forumdel men jag har ett (underligt) problem med mitt netflix.

Det fungerar bra från mobilen, dator och mitt ps4 men från mitt suuronsystem (sony bdv e4100) så är inte texten synkad med ljud och bild. Ljudet och bilden är synkade med varandra men texten är 2-3 sekunder sen, det är otroligt irriterande.

Vet inte om någon har nån läsning på detta.

Har kollat på sonys sida och även på netflix sida men hittar inget där.

Permalänk

Man får ju välja vilka enheter netflix ska spelas på, vet inte vilken skillnad det gör...

Permalänk
Medlem

@Olaj75: Då är det ju något fel på netflix. Inte något fel med din tv eller ditt ljud system.
Det är ett underligt problem ja.
Det verkar som det är en bug på netflix versionen som du har på din enhet.
Har du en smart-tv eller har du chromecast. Specificera dig bättre.
Jag skulle vända mig till tillverkarnas forum.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk
Medlem

Jag kör med netflixappen som följde med mitt surroundsystem

Permalänk
Medlem

Någon som har något förslag på vad man kan göra åt det?

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns ny firmware, annars är det nog inte så mycket att göra.

Permalänk
Medlem

har samma problem när jag tittar på netflix genom min comhem TV-box. Saker jag har märkt förvärrar syncen är att snabbspola. OM man gör detta måste man köra play en stund för att sedan pausa (obestämd tid) så hinner texten ifatt igen, detta fungerar dock bara ibland.. Har INTE alls dessa problemen när jag kör från datorn istället till samma källor.

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Kontakta Nextflix support-chat. Dom har den överlägset bästa supporten av alla företag jag fått hjälp av