Permalänk

Tappar konstant uppkoppling

Tjena!

Jag sitter nu här med nytt fibernät. Det enda problemet är att så fort jag ska spela något spel så blir jag konstant nedkopplad från servrar.
Det konstiga är att jag fortfarande har haft kontakt med mina polare över discord (liknande teamspeak). Jag kör med nätverkskabel och har testat på olika spelservrar (steam, battle.net osv.).

Våran wi-fi router har också tappat uppkoppling väldigt ofta.

Undrar om det är någonting jag kan försöka fixa hemifrån eller om det är leverantören som det är fel på.

Permalänk
Medlem

Har routern tappat anslutningen... mot vad? Internet eller mot sakerna på insidan?

Tappar routern sessioner/bryter/liknande så självklart tappar du anslutningar mot allt, spel och egentligen borde du tappa mot discord-servern med. (Det kan vara någon lösning med en ny session för varje gång du pratar eller bara udp-trafik eller liknande så du har inte ont av det)

Förslagsvis, ta reda på om det är routern i sig det beror på eller anslutningen till routern som bryter, eller så. Normalt kan man logga detta i routern, kolla med internetleverantören om denna har hand om den osv.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Skrivet av Gurk:

Har routern tappat anslutningen... mot vad? Internet eller mot sakerna på insidan?

Tappar routern sessioner/bryter/liknande så självklart tappar du anslutningar mot allt, spel och egentligen borde du tappa mot discord-servern med. (Det kan vara någon lösning med en ny session för varje gång du pratar eller bara udp-trafik eller liknande så du har inte ont av det)

Förslagsvis, ta reda på om det är routern i sig det beror på eller anslutningen till routern som bryter, eller så. Normalt kan man logga detta i routern, kolla med internetleverantören om denna har hand om den osv.

Jag har märkt att det var routern och inte leverantören som felet låg i. Så nu är allting fixat. Tackar ändå för svar!

Skickades från m.sweclockers.com