Har Telia ADSL nån datamängdsgräns ?

Permalänk
Medlem

Har Telia ADSL nån datamängdsgräns ?

Av ren nyfikenhet har dom nån gräns där dom säger att nu får man lugna ner sig typ ?
Blivit en hel del laddande både till konsoler, dator, media osv. Skulle inte förvåna mig om det är uppe på 600-700GB och kommer säkert bli mer med rean i jul och annan media så säg 1TB på en månad . Ska iof byta till fiber snart men bara undrar om nån blivit kontaktad för att ha laddad för mycket med Telia ADSL eller är allt sådant slopat nuförtiden ?

Permalänk
Medlem

Nej, är bara mobila nät där man har den sortens problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Laddat ner för mycket? varför skulle du inte få ladda ner det du vill (bortsett piratkopierade program då )? I såna fall kan du inte ladda ner spel från t ex Steam heller då som ligger på flera gig ibland

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@Myllerman:
Nej det ska inte finnas. Enda gången de spärrar/reglerar är om du bedriver företagsverksamhet på en internetlina avsedd för privatpersoner. Jag har också legat på + 1TB några ggr (samband med backups/restore). Detta är just orsaken till att man kör ADSL och inte något 3-4G skit

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Om de inte har ändrat sig nyligen så är svaret nej, de bryr sig inte.

Bara tuta, köra och vara glad. Om du laddar ner konstant i maxfart med 20Mbit blir det ungefär 9GB i timmen, på ett dygn är det över 200GB. 600-700GB på en månad är ingenting.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Nej, är bara mobila nät där man har den sortens problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok tack.

Skrivet av AMD-FX:

Laddat ner för mycket? varför skulle du inte få ladda ner det du vill (bortsett piratkopierade program då )? I såna fall kan du inte ladda ner spel från t ex Steam heller då som ligger på flera gig ibland

Jådå men 1000Gb tänkte jag kanske dom undrar vad man håller på med

Skrivet av fragwolf:

@Myllerman:
Nej det ska inte finnas. Enda gången de spärrar/reglerar är om du bedriver företagsverksamhet på en internetlina avsedd för privatpersoner. Jag har också legat på + 1TB några ggr (samband med backups/restore). Detta är just orsaken till att man kör ADSL och inte något 3-4G skit

Ah ok låter bra. Läste nån gång att man kunde bli kontaktad om man laddade överdrivet mycket men det var nog för väldigt många år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Om de inte har ändrat sig nyligen så är svaret nej, de bryr sig inte.

Bara tuta, köra och vara glad. Om du laddar ner konstant i maxfart med 20Mbit blir det ungefär 9GB i timmen, på ett dygn är det över 200GB. 600-700GB på en månad är ingenting.

Ja så sätt är det inte så mycket.

Tack för alla svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ok tack.

Jådå men 1000Gb tänkte jag kanske dom undrar vad man håller på med

Ah ok låter bra. Läste nån gång att man kunde bli kontaktad om man laddade överdrivet mycket men det var nog för väldigt många år sedan.

Det har dom inte med att göra, annars kan dom lika gärna lägga ner bredbandet helt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det har dom inte med att göra, annars kan dom lika gärna lägga ner bredbandet helt

Speciellt med telias priset hehe.