Kalle Ankas jul – Bör man hålla fast vid traditionen?

Permalänk
Medlem

Kalle Ankas jul – Bör man hålla fast vid traditionen?

Jag tycker grabbarna har helt fel kan vi inte få ha kvar Kalle som en tradition?
Vad tycker du om deras uttalande?

Samir och Daniel om varför vi firar jul

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/205221

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Tycker hela deras lilla försök att vara roliga floppade totalt, så pass gamla och kunde inte utan telefonen komma på varför Julen firas. och jovisst ska Kalle få vara med =).

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Inaktiv

@crew seven:

Efter att ha kollat på deras "pratshow" uppfyller jag kriterierna för att kunna kallas för utvecklingsstörd, så mycket sjönk min iq.
Hur dessa människor kan få yttra deras åsikter på en nyhetshemsida visar samhällets dekadens. Hur kan någon tycka att deras åsikt är relevant? Den ena medverkade i ett program som aktivt uppmuntrar dagens ungdommar till promiskuitet, akholkultur m.m. Den andra är så feminin att han är två steg till att bli nästa Caitlyn Jenner.

Så länge Sverige finns ska Kalle Anka visas på tv, låt oss bevara denna tradition.

Permalänk
Medlem

Länk till Aftonbladet.

Förväntas jag klicka på den? No way!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Jag håller med rubriken.

Om vi ska döda Kalle Anka måste det ske nu!

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JamesBanana:

Jag håller med rubriken.

Om vi ska döda Kalle Anka måste det ske nu!

Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AmdX2:

Tycker hela deras lilla försök att vara roliga floppade totalt, så pass gamla och kunde inte utan telefonen komma på varför Julen firas. och jovisst ska Kalle få vara med =).

Du det gör inte jag heller (vet varför vi firar jul) för jag bryr mig inte ens om julen eller tagit reda på varför. Har väl inte köpt julklappar på över 25 år nu och är nöjd att jag sparade dom pengarna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@cider123:
1, Jag har svårt att förstå varför man under julafton ska samla hela familjen för att se på tecknad film, samma filmer som man sett varje år. Det är helt enkelt inte roligt längre.

2, För att slippa allt jävla gnäll som blir så fort Disney försöker städa bort den värsta skiten ur sina filmer. Rasistiska stereotyper ska inte vara en jultradition.

3, För att reta alla "Sverigevänner" som skall bevara allt som är värdelöst samtidigt som de bryter ner det svenskaste vi har, nämligen solidariteten och omtanken om sina medmänniskor. Hur fan kan någon tänkande människa börja skrika för att lucia är lite mörkare i huden ett år, eller för att en skola inte sjunger pepparkakssången?

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

@JamesBanana

1) Enkel lösning på detta. Gillar du inte Kalle så titta inte. Hindra inte folk som tycker det är en mysig tradition från att titta bara för att du inte gillar det. Vad man tycker är "roligt" är högst subjektivt.

2) Långt ifrån alla gnäller på ändringar. Det är en (väldigt högljudd) minoritet.

3) ...va?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Vuxna människor som firar händelser från en sagobok är så fel så det ej är klokt. Vi borde plocka bort dessa röda dagar och istället öka antalet semesterdagar som folk får plocka ut när de vill.

Angående Kalle Anka så vem ser på skiten nu för tiden? Men lockar programmet till sig tittare så visst kan de fortsätta att sända det.
*edit*
Enligt Wikipedia såg 3,4 miljoner skiten förra året.

Permalänk
Medlem

Att avskaffa Aftonbladet är ett bättre drag, skulle göra livet mycket bättre för väldigt många som skulle slippa få en massa felaktig information presenterad som nyheter varje dag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dead poet society:

@crew seven:

Efter att ha kollat på deras "pratshow" uppfyller jag kriterierna för att kunna kallas för utvecklingsstörd, så mycket sjönk min iq.
Hur dessa människor kan få yttra deras åsikter på en nyhetshemsida visar samhällets dekadens. Hur kan någon tycka att deras åsikt är relevant? Den ena medverkade i ett program som aktivt uppmuntrar dagens ungdommar till promiskuitet, akholkultur m.m. Den andra är så feminin att han är två steg till att bli nästa Caitlyn Jenner.

Så länge Sverige finns ska Kalle Anka visas på tv, låt oss bevara denna tradition.

Vad är fel med "promiskuitet"? De enda som brukar ha problem med mer njutning åt fler människor är påven och hans lakejer i katolska kyrkan, eller andra medeltida samfund. Folk som ska in i andra människors sovrum och tycka till har jag ärligt talat svårt för, kompenserar ni för något?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Vuxna människor som firar händelser från en sagobok är så fel så det ej är klokt. Vi borde plocka bort dessa röda dagar och istället öka antalet semesterdagar som folk får plocka ut när de vill.

Angående Kalle Anka så vem ser på skiten nu för tiden? Men lockar programmet till sig tittare så visst kan de fortsätta att sända det.
*edit*
Enligt Wikipedia såg 3,4 miljoner skiten förra året.

Snacka om egoist, Julen är barnens afton och jag tror nog att du tittade när du var liten med.
Väx upp lite och sluta tänka på dig själv.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av micke7406:

Snacka om egoist, Julen är barnens afton och jag tror nog att du tittade när du var liten med.
Väx upp lite och sluta tänka på dig själv.

När man var liten var det ej så mycket annat att se på då det gick så lte barnprogram på tvn. Idag har folk så mycket annat och mängder utav tvkanaler.
Vadå egoist när jag skrev att om många ser på det så får de sända det om de vill, liksom det är efterfrågan av något som styr vad som ska sändas.

Permalänk
Medlem

När jag var liten tittade jag alltid på Kalle, idag nja spelar ingen roll, oftast är väl TV på med kalle men följer det inte direkt, men dom mindre gör..

Men klart Kalle ska vara kvar ocensurerat också, samt trillingnöten borde vara kvar i Aladdin/Paradis askarna..

Officiellt firas det jul PGA Jesus födelse, men egentligen är han like ute som ett par V-jeans om varför det firas jul idag och dom senaste 40 åren ungefär

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JamesBanana:

3, För att reta alla "Sverigevänner" som skall bevara allt som är värdelöst samtidigt som de bryter ner det svenskaste vi har, nämligen solidariteten och omtanken om sina medmänniskor. Hur fan kan någon tänkande människa börja skrika för att lucia är lite mörkare i huden ett år, eller för att en skola inte sjunger pepparkakssången?

Berätta gärna hur fan tankegången gick när du pusslade ihop Kalle Anka på julafton till reta upp rasister?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av JamesBanana:

det svenskaste vi har, nämligen solidariteten och omtanken om sina medmänniskor.

Fniss.

Kalle Anka är en skitskum tradition, men whatever, liksom. Den är ganska djupt rotad vid det här laget, vore dumt att ta bort det.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Varför dessa människor får ta plats i media är för mig ett mysterium.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

@micke7406:
Helt rätt det är ju i första hand för barnen jag har inte heller någon större behållning av det längre men ungarna gillar det.
Detta fenomen är förmodligen ålders relaterat det krävs ju inte mycket mer än tankeverksamhet på ytterst medel måttlig nivå för att greppa detta är man 13+år och jag antar att de flesta som gnäller på en av de sista svenska BARN/JUL traditionerna vi har kvar här så har man för mycket fritid eller inga egna barn.
Sedan handlar julen för mig och andra som har skapat sig en egen uppfattning om julens innebörd undan all stress och köp mani om att vara tillsammans äta umgås tillbringa tid med de som betyder något familj vänner mm oavsett hur kommersialiserat allt kring jul blivit så har man alltid ett val det blir vad man gör det till.
Det är ett bra tillfälle att ge barnen extra mycket genuin kärlek uppmärksamhet och lek utan stress.

Visa signatur

Cpu:Intel 5820k H2O Gpu:Gainward 970 sli Mobo:Asus x99-S 16Gb DDR4 PSU:CorsairAX860W Chassis:NZXT H440

Permalänk
Medlem

Undrade WTF över trådens namn, ser innehållet referera till dårar från Aftonbladet. Move along, nothing to see here.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Att avskaffa Aftonbladet är ett bättre drag, skulle göra livet mycket bättre för väldigt många som skulle slippa få en massa felaktig information presenterad som nyheter varje dag.

På varje film på aftonbladet numera:

"...se när han gör det otroliga"
"...efter några minuter gör han det hemska"

mediaprostitution på hög nivå.
Vägrar klicka på deras länkar sedan en tid tillbaka.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

På varje film på aftonbladet numera:

"...se när han gör det otroliga"
"...efter några minuter gör han det hemska"

mediaprostitution på hög nivå.
Vägrar klicka på deras länkar sedan en tid tillbaka.

Det är många år sedan jag besökte Aftonbladet och Expressen. Alla "nyheter" jag ser länkade därifrån utgår jag från är antingen helt felaktiga eller iallafall förvrängda av dålig journalistik och dålig faktakoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Berätta gärna hur fan tankegången gick när du pusslade ihop Kalle Anka på julafton till reta upp rasister?

Kommer du ihåg när Disney klippte bort den svarta dockan och mängder med såkallade "sverigevänner" skrek om att julen var förstörd? Det är det jag tänkte på.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Jag står inte ut med Samir, det bara skriker smink, utseendefixerad och IQ brist.
Jag tror aldrig han har öppnat munnen utan att på något sätt försöka få fokus på sig själv.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Det är många år sedan jag besökte Aftonbladet och Expressen. Alla "nyheter" jag ser länkade därifrån utgår jag från är antingen helt felaktiga eller iallafall förvrängda av dålig journalistik och dålig faktakoll.

Till Aftonbladets försvar är en del av deras plus-artiklar ganska välgjorda men de ligger ju bakom en paywall så det räknas kanske inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon159643:

Vuxna människor som firar händelser från en sagobok är så fel så det ej är klokt. Vi borde plocka bort dessa röda dagar och istället öka antalet semesterdagar som folk får plocka ut när de vill.

Angående Kalle Anka så vem ser på skiten nu för tiden? Men lockar programmet till sig tittare så visst kan de fortsätta att sända det.
*edit*
Enligt Wikipedia såg 3,4 miljoner skiten förra året.

Jag håller med dig angående semesterdagarna. Angående Kalle Anka så är det nog snarare så att många har som tradition att bara samlas framför något, snarare än att tyst stirra på TV:n, men eftersom det har blivit en så stor del av julen så är det något som man knäpper på.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Till Aftonbladets försvar är en del av deras plus-artiklar ganska välgjorda men de ligger ju bakom en paywall så det räknas kanske inte.

Det innebär ju att man ger pengar till Aftonbladet, så det är helt otänkbart

Permalänk
Medlem

Ja, någon bör dödas men inte är det Kalle!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Rör inte Kalle, det ger oss asociala jävlar en ursäkt att smita undan en timme under julfirandet.

Permalänk
Medlem

Är det för att Kalle inte har ett kön?