Galax avtäcker kompakt Geforce GTX 1070

Permalänk
Melding Plague

Galax avtäcker kompakt Geforce GTX 1070

Den senaste generationens grafikkort är avsevärt mer energieffektiva än föregående, något som gör det möjligt för Galax att göra ett Geforce GTX 1070 som tar upp endast en expansionsplats.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken flashback när man ser kortet, så dom såg ut förr typ, tunna med 1 radial fläkt som väsnades som fasen.

Undrar vad ljudnivån är under load med detta.

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt kort måste jag säga Skulle passa bra i ett bygge med lite gun metal black-tema och kanske åt Warhammer 40000-hållet.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Bra de döljer kabeln fast kanske inte fick plats under täckkåpan. Sen att de väljer att slösa utrymme på en DVI tycker jag är synd. Hade varit bättre med fler Dp.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Som ett 8800GT 😀

Permalänk
Medlem

Vilket alldeles utomordentligt exempel på hur man utan känsla för färg och form kan uttrycka sig i groteska mönster och färgkombinationer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

riktigt dum design.

Om man väl går kompakt (något som det verkligen är dags att någon gör) så kunde de väl ändå sett till att maximera utblåset. Nu tog man istället bort utblåset helt och hållet och satte dit en DVI kontakt istället och låter all den varma luften blåsa ut under kortet bara för att sedan stiga upp och värma det igen. Lär bli snorvarmt om kopparn.

Känns som kortet endast kan passa in i mini chassin med ett pci spår där man kan modda in ett litet hål i chassit brevid utblåset så att den varma luften har någonstanns att försvinna.

Om det är tanken så är det okej. Men om jag känner kineserna rätt så har man inte tänkt till hälften så långt utan bara kört på. Fast vem vet

Permalänk
Medlem

Nu behövs bara M-itx plus med två expantionsplatser för SLI

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

De flesta småchassien som ändå rymmer grafikkort har ventilation för dessa, så speciellt mycket moddande vet jag inte om det krävs. Dock är det ju ofta på längden begränsningen i utrymme finns så det inte om det är marknaden.

Funderar på om det vore lämpligare om man kör SLI dock? Då blir det ju luft mellan korten.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Nu behövs bara M-itx plus med två expantionsplatser för SLI

Om man vill bygga en extremt högljudd varmluftsugn, så jo.

Formfaktorn Mini-DTX skulle platsa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av bosteed:

Som ett 8800GT 😀

Det var det första som slog mig också.

Borde vara ett utmärkt kort för SLI och trånga chassin.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tillbaka till framtiden!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra med valmöjlighet även om kortet kommer gå varmare.

Permalänk
Medlem

Plastic fantastic!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Hälften så tjock som standardmodellen = hälften så mycket grafikkort = halva priset?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skäggig legend

Nostalgi när jag tänker tillbaka till mina 8800GT (som denna liknar) i SLI. Fan vad dåligt det var. x) Sålde tillslut ett och behöll det andra som singel.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hälften så tjock som standardmodellen = hälften så mycket grafikkort = halva priset?

I en perfekt värld.

Men i vår värld blir det 90% extrapris pga de har just tagit bort en massa...

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Bästa pris på Smallville - Seasons 1-10 (UK)

CDON
1 299 kr
Discshop
1 499 kr

klockrent

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns det inte dumt att kommentera om ljudnivå redan nu när vi inte ens vet hur mycket den faktiskt låter?

Har stött på flera byggen tidigare där jag förtvivlat fått skita i ett kraftigare grafikkort för att det inte fanns plats för en 2-slot. Särskilt vid kompakta ITX byggen. Kan man nu få ett så pass kraftigt kort som detta faktiskt är, där det inte finns andra alternativ än skitklena kort, så ser inte jag ljudet som ett problem. Alls!

Tanken är inte att detta ska vara en ersättare för grafikkort med kraftigare kylare.
Det här är ett alternativ för de som behöver ett smalare kort men ändå vill ha ett kraftigt sådant!

Seriöst, se potentialen för produkten.

Jag ger den 10/10! Högljud eller ej spelar ingen roll då den ger folk möjlighet att lira ett 1070 kort i begränsat utrymmet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Om man vill bygga en extremt högljudd varmluftsugn, så jo.

Formfaktorn Mini-DTX skulle platsa.

Två i ett 😂 bättre blir det inte

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Inte helt rätt att kalla det här "kompakt", tycker jag. Nuförtiden brukar man associera det med korta grafikkort i första hand.

Nu blev jag lurad att klicka på den här artikeln helt i onödan.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Inte helt rätt att kalla det här "kompakt", tycker jag. Nuförtiden brukar man associera det med korta grafikkort i första hand.

Nu blev jag lurad att klicka på den här artikeln helt i onödan.

Hmm, inte riktigt säkert det?

"ITX" benämningen ges ju för kortare kort.
Medans "low profile" benämns för smalare kort.
"Kompakt" associeras inte med något särskilt. Det är väl mera ett begrepp och inte benämning? Ett kort kan ju vara kompakt på flera ledder, och inte ett specifikt sådant. Typ; kompakt på höjden eller kompakt på bredden.

"Nu blev jag lurad att klicka på den här artikeln helt i onödan."
God jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Inte helt rätt att kalla det här "kompakt", tycker jag. Nuförtiden brukar man associera det med korta grafikkort i första hand.

Nu blev jag lurad att klicka på den här artikeln helt i onödan.

Räkna på volym, det kanske är lika "kompakt" som ett kort dubbel-slot kort?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Inte helt rätt att kalla det här "kompakt", tycker jag. Nuförtiden brukar man associera det med korta grafikkort i första hand.

Nu blev jag lurad att klicka på den här artikeln helt i onödan.

kompakt [-ak't] adj,; n. =, -a *tät, massiv; sammanpressad, förhållandevis liten; (bildl.) intensiv
Helt rätt att kalla detta kompakt.

Riktigt kul att se denna typen av kyllösning igen.
Ett av de grafikkorten jag tyckt mest om var mina gamla 7800 GTX från Gainward.

Permalänk
Medlem

Buuh dvi? Går ju lätt klämma in 1 dp 2 mdp och en hdmi.. Eller varför inte 6 mdp

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Åhh tänker på g92 tiden

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Är kanske tanken med detta kort att det ska in i serverar?
1 slot är ju ganska trevligt om man skulle vilja få ut max kapacitet per U i ett rack.

Permalänk
Snusfri

Oerhört vackert kort.
Väntar på recensioner innan jag säger bu eller bä gällandes kylaren.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Snyggt, ser ju bra likt ut deras gamla gtx 460 en slot:)

Nu är det bara att skaffa ett itx moderkort med stöd för bifurcation eller vad det heter och rocka sli;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Lätt det snyggaste kortet! Äntligen något grymt

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX