Permalänk

Iptv-Abbonemang på flera tv-apparater

Hej.

Vet inte om det är rätt forum. Har googlat lite på nätet men inte hittat vettigt svar.

Undrar hur man kan använda ett iptv-abbonemang för flera tv:en hemma?

Har tre tv;en. Tacksam om någon kan hjälpa mig.

Har läst om kabeldelare? är det något ni rekommenderar eller andra förslag. Går det annars att streama från box till box.

Öppen bredbandsfiber.

Ha en trevlig dag/kväll.

Martin

Permalänk
Medlem

Jag antar att du har en box från din leverantör och från den en HDMI till tvn.

Så nej om du inte vill ha en HDMI-spitter och köra samma kanal på varje tv så får du nog ringa din leverantör och köpa 2st boxar till.

Permalänk
Medlem

Ja de e ba skippa IPTV och köra netflix eller liknande om man vill ha media till fler apparater sammtidigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen kontrollera så att ni är i rätt avdelning innan ni skapar nya trådar.

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Du måste vara mycket mer specifik om vi ska kunna hjälpa dig.

1. Vilken leverantör av IPTV gäller det? Telia? Viasat? Canal Digital? Tele2? Bredbandsbolaget/Telenor?
2. Har du trillingkort? (heter det så?)
3. Har du 3 boxar?

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk

Tänkte använda kabeldelare går det. Abbonemang förmodligen blir det viasat. Tre boxar. är viasat

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_355:

Tänkte använda kabeldelare går det. Abbonemang förmodligen blir det viasat. Tre boxar. är viasat

Det som är, är att du måste ha 3st boxar men även abonnemang för det (Jag har telia och köra med tvilling abonnemang, då jag har TV uppe och nere) Sen lär du ha en switch för att kunna koppla in dessa så du slipper ta upp alla portar i routern.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.