Nintendo Switch baseras på Nvidia Maxwell

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Första misstaget var att välja Tegra. Andra misstaget en Maxwell-baserad Tegra. Nu blir jag åter tveksam till Switch. Så länge spelen blir bra lär jag köpa en men känns allmänt som ett riktigt korkat beslut. Bättre att satsa på samma lösning som konkurrenterna och släppa Switch som ett experiment senare istället, grundtanken med en hybridplattform är ändå rätt vettig men inte utförandet i mitt tycke.

Håller med 100%.

Klart grymt bra och innovativ idé, men jag är också något tveksam till teknikval/begränsningar och genomförande.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast de behöver fortfarande få med sig de stora drakarna i spelbranschen för att sälja enheter. Det är högst tveksamt om Nintendos egna titlar har tillräckligt med dragningskraft för att sälja till den stora massan. Wii U köptes mer eller mindre bara av en inbiten fanskara. Det går sådär om det bara är samma gäng som köper Switch. Den stora skaran tittar på spel och då behöver det finnas ett spelbibliotek att visa upp. För att de stora spelstudiorna ska vara villiga att porta spel behöver det finnas en användarbas som gör det värt pengarna. Hur mycket pengar det kostar beror på hårdvaran. Wii U var dyr att porta till eftersom den hade så klen processor. Har även Switch klen processor jämfört med de andra så blir det nog svårt att övertyga EA, Ubisoft med flera att satsa på plattformen.

Så de behöver en viss nivå av prestanda för att få spelen de behöver för att sälja enheter. Spel och hårdvara hänger ihop.

Absolut. Håller helt med i ovan.

Ju klenare hårdvara - ju dyrare och svårare att utveckla för den (och vise versa).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/