Zadak511 lanserar den första SSD-enheten med RGB-belysning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backfeed:

Huuurrrrrrr, deras hemsida är rent... frånstötande. Zadak - Wadafak!?

Undrar vad den relativt lättklädde herren hade på sidan att göra när man surfade in? Kändes mer som en finnig tolvårings sport-hemsida som drivs ifrån morsans källare.

Det där gav nog årets mest oseriösa intryck. Faktiskt en bedrift.

Permalänk
Medlem

Vr-headset slå dig i väggen, årets julklapp är här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@backfeed haha ja hemsidan är lite ja vad tänkte dom på

@KaffeMedKotlett lite som en Nike reklam Just Do It

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Gud bevare oss...

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Om jag var tvungen att antingen använda deras RGB SSD eller deras hemsida, så hade jag tagit SSD'n varje gång...
http://zadak511.com/

Hahaha! Vilken jäkla hemsida alltså! USCH

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Hahaha! Vilken jäkla hemsida alltså! USCH

http://zadak511.com/product_info.html?pro_sn=5#home

Eeeh... ja. Eller något sådant.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ja jävlar nu har man ta mig tusan sett allt.
Tack för länken till hemsidan den gjorde min dag, nu vet man att man ska undvika detta företaget

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd

P12 varning!

Skulle aldrig lägga massor pengar för lite RGB belysning lägger hellre pengar på bättre prestanda.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Då lägger jag hellre mina pengar på en tvärsnabb M.2-sticka med NVMe.

Kanske en M.2 med RGB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrbrix:

Kanske en M.2 med RGB.

Skickades från m.sweclockers.com

Snart så kommer det väl nätdel med RGB xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad har inte rgb belysning idag? Seriöst, de enda som saknas är en tandborste med disco lampor Jag vill ju stå där o dansa tills det att tänderna faller..

Har ha ha ha. Då blir det ju aldrig tråkigt att borsta tänderna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Tandimplantat med rgb-belysning = framtiden? Usch! Jag trivs med att vara en bakåtsträvare

Kan se mig själv som gammal med löständer med RGB Led. Coolt. Tänk dig att gå omkring på hemmet med blinkande tänder, ha ha ha ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Urk. Denna trenden med ljus och fönster i alla datorkomponenter räcker nu tack.

Hade stora problem ett par dagar sen med att få tag i ett vitt Phanteks P400S utan fönster. Tror jag sökte igenom varenda nätshop i hela landet innan jag hittade 1 som fanns i lager!. Däremot fanns det mängder av varianten med ett stort fönster i sidan.

Vem fan är det som vill ha alla dessa chassin med fönster?! Är ju störande till max. Eller kanske att åtgången på chassin utan fönster är mycket större så de lämnar med bara fönster-chassin i lagren?...

Permalänk
Inaktiv

Jag vet inte om det är en ny trend då det var många som hade beslyning i sin dator på 90talet, runt runt 2000 blev det väldigt populärt.

Angående den aktuella hårddisken så tyckte jag det faktisk var snygg, jag skulle kunna köpa en sådan om det ej vore för att prestandan ej räcker åt mig.

Permalänk
Snusfri

Visst, RGB leds kan vara trevligt ibland.
Tex fläktar, tangentbord, handkontroller eller i epan om man är 15 och vill locka till sig honor i lämplig byhåla.

Smakfull belysning i ett väldstädad chassi med härdat glass kan vara riktigt nice, men med RGB leds på allt från GFX, PSU, PCIe portar på mobo osv så blir det bara för mycket.

Köper man allt med RGB leds så får Red Light District i diverse städer skämmas.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vad har världen för problem. Inte vill jag ha strobo belysning och dunka dunka fest inuti datorn som jag aldrig kommer att se.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Skulle nästan betala extra för att slippa LED. Det är bara tangentbord jag vill ha belysning på och där duger enfärgat bra.

Permalänk
Skrivet av Equilibrium:

Vad har världen för problem. Inte vill jag ha strobo belysning och dunka dunka fest inuti datorn som jag aldrig kommer att se.

"Vad har du för problem." Ingenting med denna artikel som säger att just du måste köpa denna SSD. Det är ju inte den enda som finns att välja bland, gillar du inte belysta saker till din dator är det din preferens.

Visa signatur

Dator:
CPU: I7-6700k 4,0GHz | Mobo: MSI Z170A Krait Gaming 3X | GPU: Asus Radeon R9 290 4GB OC | SSD: 240GB Kingston (OS) | SSD2: 120GB Kingston | HDD: HITACHI DESKSTAR 1TB 7200RPM | Minnen: Corsair VENGEANCE 16GB 2400MHz | Chassi: NZXT S340

Permalänk
Medlem

Jag tänkte vafan är det April redan?

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Då lägger jag hellre mina pengar på en tvärsnabb M.2-sticka med NVMe.

Extra Extra read all about it!

He acually prefers speed before bling bling
Must be a Techno Nazi *

*= humor.
Får man se ettorna o nollorna shakea loss till någon disco i discoljuset med?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TenaciousD:

"Vad har du för problem." Ingenting med denna artikel som säger att just du måste köpa denna SSD. Det är ju inte den enda som finns att välja bland, gillar du inte belysta saker till din dator är det din preferens.

Chilla nu. Det är ju Jul idag.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Visst, RGB leds kan vara trevligt ibland.
Tex fläktar, tangentbord, handkontroller eller i epan om man är 15 och vill locka till sig honor i lämplig byhåla.

Smakfull belysning i ett väldstädad chassi med härdat glass kan vara riktigt nice, men med RGB leds på allt från GFX, PSU, PCIe portar på mobo osv så blir det bara för mycket.

Köper man allt med RGB leds så får Red Light District i diverse städer skämmas.

Fördelen med detta är ju dock att du kan välja att just SSDn ska lysa, men inte några fläktar. Till exempel. Det finns inget krav på att allt annat i chassiet ska lysa när du använder dessa SSDer.

Jag tycker det är bra med alternativ. Nu var just den här designen rätt ful, men...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Idag finns det chassin med förmonterade fönster, stora fläktplatser, belysning och bra kabelvägar. Förr var det en utmaning att få det bra med att vika flatkablar, Köra Dremel för att kapa bort plåt för att montera större fläktar, dra kablarna bakom moderkortsplåten med ett utrymme på 1cm och skapa egna vibrationsdämpande lösningar för hårddiskarna i 5,25"-platserna. Montering av belysning så var det att hitta billiga leds i olika färger, montera strömswitchar i fronten av chassit för styrning av belysningen och fläktar (5-off-12V eller 7-off-12V).

Fläktfilter fanns inte, vattenkylning byggde man ihop själv och fick modifiera chassit för att få dit det, kapa upp hela fronten, baksidan eller ovansidan för att få optimal kylning. Sedan också ljuddämpa hela chassit med tunga skivor och billiga biltemamattor. Även modifiera fläktar för att montera LED där också. Idag är allt förberett från fabrik så det roliga är borta.

Som meka med bilar förr var roligt men idag är allt elektronisk skit. Vad som man kan göra är väldigt begränsat för elektronikens hemliga lösningar medan förr kunde allt göras. Hade man kreativiteten och viljan så kunde man få nästan vad som helst att fungera. Demopartyn på 90-talet var roligt att gå på med att se alla dessa snygga demon, bilderna och musiken. Idag är det bara gaYmers (källsord på LANpartyn runt 2000) med hörlurar som knappt vet hur man installerar om Windows eller ens hårdvara. Förr i DOS fick man knappa in DMA, IRQ och allt sådant. IRQ-konflikter och även 640k-minnet som ofta var fullt. När USB kom med sitt "Plug-n-play" var allt annat än det. När man hade com-mus så var musen tvungen att vara inkopplad när datorn startades för annars fungerade den inte. Dagens USB är en dröm.

Spela musik i Fasttracker II (Starbreeze Studios) där moddar med fyra kanaler som lät riktigt bra var konstverk medan idag springer folk runt med mobiltelefoner och strömmar all världens musik. Fasttracker II med det roliga worms-spelet.

Så ojojoj vilket .......wow ..... för en SSD med LED. Förr hade man hårddiskar som hördes i rummet bredvid. Idag kör alla 1920x1080p med allt på max men förr körde man Quake med minimalt med detaljer och minskt fönster till kanske en tredjedel på 14"-skärmen för att datorn inte klarade av mer. Sedan gick man över till massa detaljer när Voodoo-korten kom och sedan tillbaka till få detaljer för att se motståndarna bättre. Ett spel man strafehoppade omkring i lava. Eller innan det blev populärt att spela med mus så använde man piltangenterna i Quake, Duke Nukem 3D och dessa spel. En tid där ljudkort även inte ens hade stöd för att spela från två olika källor. Med vissa ljudkort kunde man inte pausa musiken i musikprogramet (Winamp) utan man var tvungen att stänga ner det för att få ljud i spel.

Förr hade man begränsad med datorkraft och njöt mycket mer av det datorn kunde leverera. Idag är allt så bloatat så hårdvaran måste bli snabbare för att inte kännas långsammare. SSDer idag med 3000MB/s. Runt 2000 läste hårddiskar i max 50MB/s och man körde RAID0 för att ladda snabbare med stor risk att förlora all data med budgetRAID-korten. En tid man stängde av allt godis som bakgrundbild för att det åt upp några MB av det lilla ramminne man hade på 128MB och fönster hackade omkring. Swappa var det värsta som kunde hända.

Internetuppkopplingen var via 56k-modem och om man hade tur kunde man ladda ner i 5kb/s men ofta 3kb/s. En mp3-fil tog kanske 30 minuter. När man laddade ner då så var det JAAA för 0,1kb/s höger nerladdningshastighet. En tid man också spelade med en ping på 150 och var nöjd.

Men LED på en SSD i en dator är bara ett måste!!! Utan det är man inte värt något. SSD med LED och Instagramma alla sina måltider är såååå inne azzå!!!1111

Dessa förbannade smartphones och mobiltelefoner. Vet ens dagens bortskämda ungdomar hur det är att inte ha mobiltelefon första 15 år i sitt liv? Skulle dagens unga överleva utan en mobiltelefon i en dag? Att inte kunna fotografera sitt ego vart femte minut och instagramma det, facebooka med alla milontals emoji (idiotord. Det heter SMILES och finns ett fåtal enkla gula! Men det fanns en tid innan dess också) och retweeta senaste trendande kommentar från någon blåst kändis. Deras livsstil skulle då kollapsa.

Stackars dagens ungdom. Dom har det fan inte lätt i denna sjuka värld Sverige har blivit senaste åren. Men då dom inte vet hur det var att växa upp för 20 år sedan så tror dom att dagens sjuka värld är normal. Om dom fått uppleva 80-talet och början 90-talet skulle dom få hjärtattack. Jag är så förbannat glad att jag upplevt en ungdom utan mobiltelefon och internet.

Det var bättre förr...

Permalänk

Hur har jag kunnat leva utan blinkande ljus inuti mitt chassi?

Permalänk

@zetruz:

Skrivet av superegg:

Snart så kommer det väl nätdel med RGB xD

http://www.thermaltake.com/products-model.aspx?id=C_00002785

Permalänk
Medlem

Fortfarande mer innovativa än apple...

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

har mina ssder o sånt gömda så har ingen användning av sånt här trams.....
rent o snyggt ska de va i chassit inte massa diskar o skit framme så man ser dom.

Visa signatur

[intel 4820k 4.5 ghz ] nvidia 980 ref på vatten [16-gb ddr3 1866mhz] asus P9X79 deluxe] [corsiar 800D ][corsair cx750m] coolermaster 212 evo | 2st A-data sx900

extra datorn: phenom 2 965be | r9-290x ref | 16gb ddr3 | msi 970 gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leoms:

Idag finns det chassin med förmonterade fönster, stora fläktplatser, belysning och bra kabelvägar. Förr var det en utmaning att få det bra med att vika flatkablar, Köra Dremel för att kapa bort plåt för att montera större fläktar, dra kablarna bakom moderkortsplåten med ett utrymme på 1cm och skapa egna vibrationsdämpande lösningar för hårddiskarna i 5,25"-platserna. Montering av belysning så var det att hitta billiga leds i olika färger, montera strömswitchar i fronten av chassit för styrning av belysningen och fläktar (5-off-12V eller 7-off-12V).

Fläktfilter fanns inte, vattenkylning byggde man ihop själv och fick modifiera chassit för att få dit det, kapa upp hela fronten, baksidan eller ovansidan för att få optimal kylning. Sedan också ljuddämpa hela chassit med tunga skivor och billiga biltemamattor. Även modifiera fläktar för att montera LED där också. Idag är allt förberett från fabrik så det roliga är borta.

Som meka med bilar förr var roligt men idag är allt elektronisk skit. Vad som man kan göra är väldigt begränsat för elektronikens hemliga lösningar medan förr kunde allt göras. Hade man kreativiteten och viljan så kunde man få nästan vad som helst att fungera. Demopartyn på 90-talet var roligt att gå på med att se alla dessa snygga demon, bilderna och musiken. Idag är det bara gaYmers (källsord på LANpartyn runt 2000) med hörlurar som knappt vet hur man installerar om Windows eller ens hårdvara. Förr i DOS fick man knappa in DMA, IRQ och allt sådant. IRQ-konflikter och även 640k-minnet som ofta var fullt. När USB kom med sitt "Plug-n-play" var allt annat än det. När man hade com-mus så var musen tvungen att vara inkopplad när datorn startades för annars fungerade den inte. Dagens USB är en dröm.

Spela musik i Fasttracker II (Starbreeze Studios) där moddar med fyra kanaler som lät riktigt bra var konstverk medan idag springer folk runt med mobiltelefoner och strömmar all världens musik. Fasttracker II med det roliga worms-spelet.

Så ojojoj vilket .......wow ..... för en SSD med LED. Förr hade man hårddiskar som hördes i rummet bredvid. Idag kör alla 1920x1080p med allt på max men förr körde man Quake med minimalt med detaljer och minskt fönster till kanske en tredjedel på 14"-skärmen för att datorn inte klarade av mer. Sedan gick man över till massa detaljer när Voodoo-korten kom och sedan tillbaka till få detaljer för att se motståndarna bättre. Ett spel man strafehoppade omkring i lava. Eller innan det blev populärt att spela med mus så använde man piltangenterna i Quake, Duke Nukem 3D och dessa spel. En tid där ljudkort även inte ens hade stöd för att spela från två olika källor. Med vissa ljudkort kunde man inte pausa musiken i musikprogramet (Winamp) utan man var tvungen att stänga ner det för att få ljud i spel.

Förr hade man begränsad med datorkraft och njöt mycket mer av det datorn kunde leverera. Idag är allt så bloatat så hårdvaran måste bli snabbare för att inte kännas långsammare. SSDer idag med 3000MB/s. Runt 2000 läste hårddiskar i max 50MB/s och man körde RAID0 för att ladda snabbare med stor risk att förlora all data med budgetRAID-korten. En tid man stängde av allt godis som bakgrundbild för att det åt upp några MB av det lilla ramminne man hade på 128MB och fönster hackade omkring. Swappa var det värsta som kunde hända.

Internetuppkopplingen var via 56k-modem och om man hade tur kunde man ladda ner i 5kb/s men ofta 3kb/s. En mp3-fil tog kanske 30 minuter. När man laddade ner då så var det JAAA för 0,1kb/s höger nerladdningshastighet. En tid man också spelade med en ping på 150 och var nöjd.

Men LED på en SSD i en dator är bara ett måste!!! Utan det är man inte värt något. SSD med LED och Instagramma alla sina måltider är såååå inne azzå!!!1111

Dessa förbannade smartphones och mobiltelefoner. Vet ens dagens bortskämda ungdomar hur det är att inte ha mobiltelefon första 15 år i sitt liv? Skulle dagens unga överleva utan en mobiltelefon i en dag? Att inte kunna fotografera sitt ego vart femte minut och instagramma det, facebooka med alla milontals emoji (idiotord. Det heter SMILES och finns ett fåtal enkla gula! Men det fanns en tid innan dess också) och retweeta senaste trendande kommentar från någon blåst kändis. Deras livsstil skulle då kollapsa.

Stackars dagens ungdom. Dom har det fan inte lätt i denna sjuka värld Sverige har blivit senaste åren. Men då dom inte vet hur det var att växa upp för 20 år sedan så tror dom att dagens sjuka värld är normal. Om dom fått uppleva 80-talet och början 90-talet skulle dom få hjärtattack. Jag är så förbannat glad att jag upplevt en ungdom utan mobiltelefon och internet.

Det var bättre förr...

Amen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Snart så kommer det väl nätdel med RGB xD

https://www.google.se/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimages.bjorn...

Inte riktigt RGB men 12 år sedan (2004), Antec Phantom 350W fanless

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk

Det är ju lite synd att den ska se ut som en robot, annars hade jag kunnat tänka mig åtminstone en RGB-SSD. Om man kan dimma den

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"