XFX Radeon R9 295X2 Hydra Edition 4xDP 8GB Vattenkyld

Permalänk
Medlem

XFX Radeon R9 295X2 Hydra Edition 4xDP 8GB Vattenkyld

Spelar så sällan så är funderar på att sälja mitt R9 295X2, alltid kört i stock. Komplett med kartong osv köptes för 12000:- eller något sånt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2626361
Det är ett såkallat entusiastkort, se linux kommentarer i länken på slutet

Kortet är skapligt tyst och svalt pg av sluten/integrerad vattenkylning och. Det ska palla Battlefield 4 i 4K Ultra 60fps. Det är ett singelcard dual gpu med två stycken by default klockade 290X på samma kort. Crossfire i ett litet paket

Det sitter i ett mini ITX chassi (Fractal Design Node 304) med en stor torn luft kylare (Noctua NHU 14S) och med ett SilverStone Strider Gold S ST85F-GS 850W så det går att bygga en mini itx dator med det men det blir jävligt trångt.

Kan fixa bilder vid behov, kortet är monterat i datorn så det blir bilder på hur det ser ut i noden isåfall, om bilder på kartongen behövs får det nämnas då den ligger i förrådet. Endast seriösa bud vid bild
Finns möjlighet att provköra det/funktionstesta, har en 21:9 UHD skärm, men det lär ta ett tag att plocka ut allt ur datorn vid köp.

Föredrar avhämtning, kontant eller swish,
Vid frakt står köparen för risken och frakten samt eventuellt extra emballage om det inte räcker att skicka den med lite julklappspapper i originalkartongen, kartongen är rätt stor så ska den skickas i orignalkartong tror jag nästan det är bussfrakt/får mäta isåfall.

En balanserad recension med lite tester https://www.youtube.com/watch?v=vefkanYechQ
Linus techtips tar upp det negativa och positiva med kortet (gäller att se hela isf) https://www.youtube.com/watch?v=JEgsG_wl0kc

Bud som gäller, listat pris känns som ett vettigt startbud, jag säljer till vem jag vill.

Läs hela annonsen här

Permalänk

2000 inkl frakt

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinjaMartin:

2000 inkl frakt

Nu har jag inte riktigt koll på begagnat priser men jag gissar på att ett 290X borde gå för 1500? , lägg på vattenkylningskit i efterhand på det 1000 spänn, sen ett till 290X då är vi uppe i 5000. Dessa ska monteras, klockas, blir mindre effektiva och tar dubbelt så mycket plats.
Sen att det är ett grymt konstverk från AMD är ju en bonus

Noterar budet men jag tror inte att jag släpper den så billigt

Tillägg, tills jag uppdaterar annonsen då jag fick PM om detta, ska kolla om jag hittar kvittot eventuellt men mest troligt inte kan det finns lite garanti kvar på det tror det var 2års,.

Permalänk

@lappen81:

hitta någon som hade köpt 2 vattenkylda 290x för 5k

men att detta är ett konstverk är sant! men kylingen är ju värdelös om du jämför med riktiga vattenblock.

290 hittar du för runt 1k~ därav mitt bud tills någon budar högre. är inte värt mer än vad någon är villig att betala

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NinjaMartin:

@lappen81:

hitta någon som hade köpt 2 vattenkylda 290x för 5k

men att detta är ett konstverk är sant! men kylingen är ju värdelös om du jämför med riktiga vattenblock.

290 hittar du för runt 1k~ därav mitt bud tills någon budar högre. är inte värt mer än vad någon är villig att betala

Varför köper du då inte två begagnade lyftkylda för 2000? Och köper pump, backplates, slangar, kopplingar med mera för 4-10000 beroende på hur mycket du vill lyxa till det? Personligen anser jag att slutna referens system som varken kräver underhåll eller läcker är mer värt än custom kylsystem, om man nu inte gör det för "design". Kylningen är långt ifrån värdelös, kortet är svalt och tyst, extremt smidigt och bäst av allt integrerat.
Att anse att två st singelkort luftkylnning motsvarar ett singel kort med två uppklockade kretsar och referens vattenkylning känns långsökt. Oavsett så blir din lösning dyrare och sämre

Jag släpper den inte för 2000, budar någon högre kan jag fundera på att släppa den till dig om du dubblar det budet annars får du leta på marknaden efter singelkort, välmött.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (missförstånd+meninglösa inlägg)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Sänkt priset med 1300 och bifogar dessa spel målsättning att kortet är borta innan jul. Det är förövrigt ett riktigt bra pris och ett riktigt bra kort: http://www.sweclockers.com/test/18544-amd-radeon-r9-295x2
Den lider inte av spoltjut och håller inte riktigt med om allting i recensionen drivaran har säkert förbättrats rejält, upplevde inte monteringen så krånglig heller trots mini itx chassi, tom chassit för gpu'n är i aluminium inte plast om jag minns rätt.

Steam
Kholat
BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien
Psychonauts
Goat Simulator
Guns Of Icarus Online
Gunpoint
Syder Arcade
Sid Meier's Civilization IV: The Complete Edition
Deep Dungeons of Doom

ej steam
Robocraft Jingle Jam Pack
Blade + Soul
Neverwinter Enthusiast Pack
Crusaders of the Lost Idols Legendary Starter Pack
Guild Wars 2: Heroic Edition

Permalänk
Medlem

+SteamWorld Dig (Steam)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Sänkt priset med 1300 och bifogar dessa spel målsättning att kortet är borta innan jul. Det är förövrigt ett riktigt bra pris och ett riktigt bra kort: http://www.sweclockers.com/test/18544-amd-radeon-r9-295x2
Den lider inte av spoltjut och håller inte riktigt med om allting i recensionen drivaran har säkert förbättrats rejält, upplevde inte monteringen så krånglig heller trots mini itx chassi, tom chassit för gpu'n är i aluminium inte plast om jag minns rätt.

Steam
Kholat
BIT.TRIP Presents... Runner2: Future Legend of Rhythm Alien
Psychonauts
Goat Simulator
Guns Of Icarus Online
Gunpoint
Syder Arcade
Sid Meier's Civilization IV: The Complete Edition
Deep Dungeons of Doom

ej steam
Robocraft Jingle Jam Pack
Blade + Soul
Neverwinter Enthusiast Pack
Crusaders of the Lost Idols Legendary Starter Pack
Guild Wars 2: Heroic Edition

Är det 3,3 du tänkt som startbud eller?

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

@Nudel: Sorry missade inlägget, ja eller slutbud om vi kan ordna en snabb affär men ser gärna någon hunking till för kortet

Permalänk
Skrivet av lappen81:

http://cdn.agilitycms.com/xfx/Products/GPU/R9-295X2/Radeon-R9Fan-WaterCooler-FrontAngle-570W.png

Spelar så sällan så är funderar på att sälja mitt R9 295X2, alltid kört i stock. Komplett med kartong osv köptes för 12000:- eller något sånt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2626361
Det är ett såkallat entusiastkort, se linux kommentarer i länken på slutet

Kortet är skapligt tyst och svalt pg av sluten/integrerad vattenkylning och. Det ska palla Battlefield 4 i 4K Ultra 60fps. Det är ett singelcard dual gpu med två stycken by default klockade 290X på samma kort. Crossfire i ett litet paket

Det sitter i ett mini ITX chassi (Fractal Design Node 304) med en stor torn luft kylare (Noctua NHU 14S) och med ett SilverStone Strider Gold S ST85F-GS 850W så det går att bygga en mini itx dator med det men det blir jävligt trångt.

Kan fixa bilder vid behov, kortet är monterat i datorn så det blir bilder på hur det ser ut i noden isåfall, om bilder på kartongen behövs får det nämnas då den ligger i förrådet. Endast seriösa bud vid bild
Finns möjlighet att provköra det/funktionstesta, har en 21:9 UHD skärm, men det lär ta ett tag att plocka ut allt ur datorn vid köp.

Föredrar avhämtning, kontant eller swish,
Vid frakt står köparen för risken och frakten samt eventuellt extra emballage om det inte räcker att skicka den med lite julklappspapper i originalkartongen, kartongen är rätt stor så ska den skickas i orignalkartong tror jag nästan det är bussfrakt/får mäta isåfall.

En balanserad recension med lite tester https://www.youtube.com/watch?v=vefkanYechQ
Linus techtips tar upp det negativa och positiva med kortet (gäller att se hela isf) https://www.youtube.com/watch?v=JEgsG_wl0kc

Bud som gäller, listat pris känns som ett vettigt startbud, jag säljer till vem jag vill.

Läs hela annonsen här

2400kr + frakt kan swisha för en snabb affär

Permalänk
Medlem

@Hejsan,
Är i grannstaden och man blir ju himla sugen liksom skulle kunna bjuda 3000 kr för den.
och hämtar ju lätt och kan se vad den klarar i din burk om den är monterad.
Vad säger du?
Hur som helst god jul
Per

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk

höjer mitt bud till 3300kr kan som sagt swisha summan för en smidig affär.

Permalänk
Medlem

3500 kr som sagt kan hämta face face
/ Per

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellev:

3500 kr som sagt kan hämta face face
/ Per

Oooop måste slå på aviseringar missar inlägg, du får gärna komma och titta på kortet så slipper jag skicka, tror du ville testa också? Jag har en obalanserad burk min CPU throttlar. Funkar däremot tillräckligt bra, slänger isf in något spel

Permalänk
Medlem

Topp jag kan komma i morgon om det funkar för dej? blir kontant bra pma en adress och ett tel så slår jag en signal när jag kör från lkpg
/ Per

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem

Tackar för en bra snabb bra affär nu längtar jag bara på att få in den i datorn.

Rekommenderar den här killen
men just nu så saknar han ett grafikkort så om någon är sugen på att erbjuda honom ett bra innan jag erbjuder honom ett R9290X-DC2OC-4GD5.

hur eller hur alla ha en god fortsättning och ett förträffligt gott nytt år

// Per V

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk
Medlem

@pellev: Tack själv, beställde ett Nano för 4300 från webhallen i måndags, tappar 40% FPS mot 295X2 , och blev dyrare så det känns lite sådär men samtidigt lätt värt det då jag vill bygga så litet som möjligt.
Nu verkar det aldrig levereras, verkar inte som att det finns i lager trotslagersaldo så det kan bli en avbeställning, återkommer med koderna+extrakoder så fort som möjligt.