Internetdela till Xbox One från dator/Dela USB Internetanslutning till annan dator

Permalänk
Medlem

Internetdela till Xbox One från dator/Dela USB Internetanslutning till annan dator

Tja!
Jag har en nätverkssticka från teletimes. Skulle vilja internetdela från datorn till Xbox One. Genom ethernet-kabel.
Det borde väl gå? Eller har jag fel?

Trådar sammanfogade (igen) /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Gå till kontrollpanelen och nätverksanslutningar, Ändra inställningar för nätverkskort. Nu bör Du se ditt trådlösa och lokala nätverk. Håll ner kontrollknappen och klicka på bägge så båda blir markerade. Därefter högerklickar Du på dom. I menyn Du får då så väljer Du att brygga anslutningarna. Sedan är det klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Gå till kontrollpanelen och nätverksanslutningar, Ändra inställningar för nätverkskort. Nu bör Du se ditt trådlösa och lokala nätverk. Håll ner kontrollknappen och klicka på bägge så båda blir markerade. Därefter högerklickar Du på dom. I menyn Du får då så väljer Du att brygga anslutningarna. Sedan är det klart.

Tack tack. Jag testar det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

Gå till kontrollpanelen och nätverksanslutningar, Ändra inställningar för nätverkskort. Nu bör Du se ditt trådlösa och lokala nätverk. Håll ner kontrollknappen och klicka på bägge så båda blir markerade. Därefter högerklickar Du på dom. I menyn Du får då så väljer Du att brygga anslutningarna. Sedan är det klart.

Alla alternativ är gråa. Finns inte ens brygga anslutningar! Hur gör jag?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har fixat detta på en W10 dator. Det vill ju till att Du hittar två nätverkskort att brygga mellan. Sedan gäller det att få bägge markerade. Svårt att hjälpa till med detta brevledes. Jag hjälpte en bekant fixa ett mycket provisoriskt och temporärt internet till hans stationära dator på detta sätt. Satte en laptop mellan hans dator och mobiltelefon. Där laptopen fungerade som brygga.

Permalänk
Medlem

Dela USB Internetanslutning till annan dator?

Tjena!
Hur gör man det? Har en Teletimes USB sticka som jag skulle vija dela till min andra dator med ethernet. Den andra datorn har nämligen inget trådlöst wifi. Nån som vet?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av C0zmoz:

Tjena!
Hur gör man det? Har en Teletimes USB sticka som jag skulle vija dela till min andra dator med ethernet. Den andra datorn har nämligen inget trådlöst wifi. Nån som vet?

Det går att brygga anslutningen manuellt om du inte ska göra nått större nät, du borde kunna följa denna guide >
http://www.windowscentral.com/how-set-and-manage-network-brid...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ansluta Internet Modem till stationär dator?

Hej igen.
Jag har en stationär dator utan trådlöst wifi. Kan jag sätta i mitt internet-modem o ansluta? Eller går det endast via ethernet kabel?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för internet du har?
Hur tänker du dig att "sätta i" ditt internet modem?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!