Bamse - varför finns det inga bevis på hans existens?

Permalänk
Medlem

Bamse - varför finns det inga bevis på hans existens?

En diskussion kom upp för någon vecka sen med en polare om katten bamse - vart har han tagit vägen? googlar och googlar men hittar inga bilder längre. Vet att det var lite känsligt att diskutera här (eller var, för en sjuherres massa år sedan), men har ni lyckats sensurera bort honom helt från internet?

God jul

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

det ska ju komma en bamse film nu så helt borta är han väl inte

Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Avstängd

Katten bamse?

Bamse är väl en björn?
http://www.bamse.se/

Permalänk

katten janson?

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Moderator
Moderator

Katten Bamse, inte att missta för tecknade björnen, förbjöds.

Edit: Typo, katten Bamse existerade aldrig menade jag givetvis.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Katten Bamse, inte att missta för tecknade björnen, förbjöds.

Edit: Typo, katten Bamse existerade aldrig menade jag givetvis.

det är fortfarande så alltså? Men jag ville se en bild på honom, men han finns inte någonstans alls. kikade i reglerna med lite snabbt för ÖÄ men såg inget förbud mot honom där fortfarande.

edit: snygg räddning

Skrivet av JacobsDator:

det ska ju komma en bamse film nu så helt borta är han väl inte

Skrivet av Rick69:

Katten bamse?

Bamse är väl en björn?
http://www.bamse.se/

Skrivet av Rasse12345:

katten janson?

Skrivet av E_maN:

det är fortfarande så alltså? Men jag ville se en bild på honom, men han finns inte någonstans alls. kikade i reglerna med lite snabbt för ÖÄ men såg inget förbud mot honom där fortfarande.

Ni för unga! eller sent reggade iaf / sweclockers hipster

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

@Daemon: Ahaha vad är storyn bakom detta?

Permalänk
Medlem

Var inte han med i Shazam?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

det är fortfarande så alltså? Men jag ville se en bild på honom, men han finns inte någonstans alls. kikade i reglerna med lite snabbt för ÖÄ men såg inget förbud mot honom där fortfarande.

edit: snygg räddning

Ni för unga! eller sent reggade iaf / sweclockers hipster

Skulle du kunna förklara vem katten Bamse är för oss som inte vet något om detta?
Var det katten med snurrhatten som spred sig som löpeld här på Swec för många herrans år sedan?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Skulle du kunna förklara vem katten Bamse är för oss som inte vet något om detta?
Var det katten med snurrhatten som spred sig som löpeld här på Swec för många herrans år sedan?

precis! katt med propellerhatt i olika färger, var någon forumsmedlem som photoshoppa sin katt om jag minns rätt. Det var väl ungefär i samma era som da_bear träffade en tjej. Den fanns i vartenda tråd ungefär så det spårade ur, lite på hela ÖÄ. skulle vilja se katten igen, det var så länge sedan nu

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

@E_maN:

Då kommer jag ihåg rätt, men var det kanske före Swec tog bort ÖÄ en stund för många år sedan? Tror de raderade alla poster i samband med att gamla ÖÄ försvann.

Fanns ju även en härlig tråd om en "skattjakt" var två medlemmar jävlades med en tredje genom att skicka en nyckel hem i brevlådan eller något liknande. Nu kommer jag inte ihåg så mycket men både jag och sambon följde den tråden med spänning.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

@E_maN:

Då kommer jag ihåg rätt, men var det kanske före Swec tog bort ÖÄ en stund för många år sedan? Tror de raderade alla poster i samband med att gamla ÖÄ försvann.

Fanns ju även en härlig tråd om en "skattjakt" var två medlemmar jävlades med en tredje genom att skicka en nyckel hem i brevlådan eller något liknande. Nu kommer jag inte ihåg så mycket men både jag och sambon följde den tråden med spänning.

haha precis, det var innan det togs bort. Jag vill även minnas någon tråd med näron olycka hände/något hus började brinna eller något, och någon skrev till swec innan istället för o sticka ut? Minns inte exakt svagt minne.

även killen som kämpade mot cancer under en lång stund, följde tråden länge. Mycket känslor mot slutet tyvärr :/ minns inte vad han hette dock... Men det kan ha varit senare

just det, hittade trådarna men inga bilder. det är bilderna jag vill åt.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av E_maN:

haha precis, det var innan det togs bort. Jag vill även minnas någon tråd med näron olycka hände/något hus började brinna eller något, och någon skrev till swec innan istället för o sticka ut? Minns inte exakt svagt minne.

även killen som kämpade mot cancer under en lång stund, följde tråden länge. Mycket känslor mot slutet tyvärr :/ minns inte vad han hette dock... Men det kan ha varit senare
just det, hittade trådarna men inga bilder. det är bilderna jag vill åt.

Kikade lite i min historik och det verkar som att övriga ämnen kom tillbaka någon gång 2007 och så gott som allt före det verkar vara helt borta, förutom då några få trådar som just om [-Pale-] som fick cancer och vi fick följa hans kamp fram till slutet, riktigt tung tråd men den finns kvar:
http://www.sweclockers.com/forum/trad/201917-ovrigt-lunaspice...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Hittade bara en i en gammal mapp.

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi varken bekräftar eller dementerar att det ovan är den påstådda katten Bamse.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det där är väl katten Mumsen och inte Bamse?

/försöker leka lite mystisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Hittade bara en i en gammal mapp.

http://i.imgur.com/wQ0JPhS.jpg

<3 du är en ängel

Skrivet av Daemon:

Vi varken bekräftar eller dementerar att det ovan är den påstådda katten Bamse.

det är ju lite av en mytomspunnen varelse likt nessie, OM det finns en potentiell bild på denna varelse måste det bevaras för framtida historiska syften.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag har kvar alla bilder som fanns i orginaltråden. Har dock låst browsing undermappar på servern och är inte hemma (och har för knackigt internet för att fjärransluta) så får kolla senare när jag kommer hem i slutet av veckan om jag hittar åt filerna. Isåfall kan jag posta länk här om det inte bryter mot reglerna

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Jag hade en katt som hette Bamse när jag var barn. Minns även dem roliga katt-bilderna som var i farten på swec år 2006 (?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Har för mig att jag har kvar alla bilder som fanns i orginaltråden. Har dock låst browsing undermappar på servern och är inte hemma (och har för knackigt internet för att fjärransluta) så får kolla senare när jag kommer hem i slutet av veckan om jag hittar åt filerna. Isåfall kan jag posta länk här om det inte bryter mot reglerna

för mig får du gärna göra det! vore en kul nostalgitripp

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Såg något i stormen komma blåsandes igår, först trodde jag att det var ett vanligt ufo, men när det kom närmre såg jag.....

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Tror nog allt att det är Mandelaeffekten som är i farten. Ni minns Bamse, men han fanns egentligen aldrig. På med foliehattarna för fan!

Permalänk
Medlem

Hoppas jag inte bryter mot något nu...

Men detta är bilder från en tråd "Vanskapta bilder" för längesen. Blast from the past så att säga:

http://imgur.com/a/vzBOl

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Hahaha hur i hela kunde katten bamse komma på tal först nu igen? Någon som tagit sig en nyårs-nostalgi-drink av okänt slag?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

@Daemon: eller är det verkligen en katt?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hoppas jag inte bryter mot något nu...

Men detta är bilder från en tråd "Vanskapta bilder" för längesen. Blast from the past så att säga:

http://imgur.com/a/vzBOl

Tack! du har precis räddat en bit svensk internet historia! seriöst, fanns inga spår på gamla ställen efter honom

Skrivet av Tomika:

Hahaha hur i hela kunde katten bamse komma på tal först nu igen? Någon som tagit sig en nyårs-nostalgi-drink av okänt slag?

Jadu, ibland blir det bara så man ligger i soffan på semestern, kollar på repriser av stargate på 6an, pillar i naveln och tänker lite på det gångna Skoj att se gamla bilder ifrån ens ungdom igen ju

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hoppas jag inte bryter mot något nu...

Men detta är bilder från en tråd "Vanskapta bilder" för längesen. Blast from the past så att säga:

http://imgur.com/a/vzBOl

Fan, Bamse har varit med i både A-Teens och Dimmu borgir. Det var lite otippat.