Permalänk
Medlem

Problem med Wifi, N66U

Hej

Har haft min Asus N66U i ca 2 år utan att det varit några problem. Men så igår kväll så slutade våra enheter ta emot wifi, plattor/mobiler/ bryggor etc. Man ser nätverket i listan men det verkar inte som att det går att ansluta.

Jag har provat att byta firmware, har nu den senaste uppdateringen från Merlin installerad. Men inget verkar få det att fungera. Ser man på telefonen under wifi så går status mellan "scannar" och "ansluter" nonstop.

Är det något här som haft samma problem, som kanske hittat någon lösning?

Med vänliga hälsningar Thomas Ljunggren

Permalänk
Medlem

Jag har råkat ut för liknande men inte brytt mig om att leta reda på vad det beror på... utan bytt namn och lösen på nätverket och lagt till det igen på alla enheter, vilket då har fungerat för mig.

Självklart har du testat att stänga av trådlöst och slå på det igen eller starta om dom sakerna som krånglar? Så det inte är något busenkelt bara.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T